هشت دی گزارش می دهد:

برف یک روزه کشور را دچار بحران کرد/ وزارت راه و نیرو نمره قبولی نگرفتند

با وجود پیش بینی سازمان هواشناسی از چند روز قبل در خصوص بارش برف شدید به خصوص در تهران اما باز هم مدیریت درستی برای بحرانی نشدن وضعیت اعمال نشد.

برف یک روزه کشور را دچار بحران کرد/ وزارت راه و نیرو نمره قبولی نگرفتند

به گزارش ۸دی، یک روز نعمت خودبه خود سرازیر می شود، برف زمستانی همه جا را زیبا می کند و آرزوی بسیاری از مردم در این وانفسای بی آبی کشور برآورده می شود ولی مدیریت غلط و بسیار ضعیف مردم را دچار مشکل می کند، مردم در جاده ها به مدت ۱۲ ساعت درگیر کولاک و برف می شوند و راهداری و هیچ ارگانی به کمک آنان نمی شتابد.

با وجود هشدارهای هواشناسی نسبت به بارش برف و برودت هوا در مناطق مختلف کشور در شب  شنبه جلسه بحران سازمان راهداری برگزار نشد تا این جلسه بعد از گرفتار شدن بسیاری از مردم در برف و با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شود.

محمد علی ابطحی از فعالان اصلاح طلب از وضعیت خود در جاده قم چنین نوشت: نهمین ساعتی که در جاده قم با صد‌ها ماشین ایستاده‌ایم. یک متر تکان نخورده‌ایم. نه خبری از باز شدن راه هست و نه کمکی!

محمدرضا رضایی از بازدید از مرکز کنترل ترافیک راه های کشور خبر داد و گفت: متاسفانه نبود مدیریت مناسب بارش برف که نعمتی الهی است را به بحرانی برای مردم تبدیل کرده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با وجود پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص بارش برف از چند روز قبل اما باز هم مدیریت درستی برای بحرانی نشدن وضعیت اعمال نشد، افزود: متاسفانه هماهنگی مناسبی نیز میان پلیس راهور و سازمان راهداری وجود ندارد که این موضوع بر عمق بحران افزوده است.

**مدیریت بحران در کشور ما درگیر بحران است

محمدرضا رضایی نماینده مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه با بارش برف به میزان ۳۰ سانتی متری بسیاری از خودروها در برف گیر کرده و ترافیک های طولانی ایجاد شد، تصریح کرد: متاسفانه این بار هم در مدیریت بحران نمره قابل قبولی کسب نکردیم.

وی با بیان اینکه باید دستگاه ها امداد رسان و مسئول قبل از وقوع هر اتفاقی آمادگی های لازم را کسب کنند، گفت: وقتی با بارش ۳۰ سانتی متری برف مردم چندین ساعت در بحران به سر می برند یعنی مدیریت بحران در کشور ما خود دچار بحران است.

رضایی با تاکید بر اینکه باید در ساعات اولیه بارش برف با شن و نمک از حاد شدن وضعیت جاده ها جلوگیری می شد، افزود: مشکلات ایجاد شده برای مردم گرفتار در برف نشان می دهد که ما در بحث راهداری کشور نیز با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم

وی با انتقاد از کافی نبودن تجهیزات سازمان راهداری کشور، تصریح کرد: وقتی کارکنان سازمان راهداری چندین ماه حقوق نگرفته اند به طور حتم انگیزه ای برای کار کردن نیز وجود ندارد هر چند که با وجود کمبودهای بسیار عزیزان در این حوزه خوب عمل کردند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه برگزاری نشستی در مرکز کنترل ترافیک راه های کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی به دستور رئیس مجلس برگزار شد، گفت: این جلسه باید زودتر برگزار می شد تا از ناهماهنگی ها در حوزه امدادرسانی و بحرانی شدن اوضاع بکاهد.

رضایی با تاکید بر اینکه در شناخت زوایای مختلف بحران در حوادث مختلف از جمله برف و زلزله با مشکل مواجه هستیم، افزود: باید برای تجهیز سازمان راهداری کشور در راستای مقابله با بحران های احتمالی اقدام کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه سیستم راهداری کشور به لحاظ تدبیر و هوشمندی در مدیریت باید تعریف جدیدی از کار خود ارایه دهد، افزود: سازمان راهداری برای مشکلات پیش آمده برای مردم باید در رسانه ملی عذرخواهی می کرد.

**قطعی برق ۴ هزار و ۸۶۰ خانوار گیلانی

وزارت نیرو نیز عملکرد مناسبی در این عرصه نداشت، مدیرعامل شرکت برق گیلان از قطعی برق ۴ هزار و ۸۶۰ خانوار گیلانی در پی بارش برف اخیر خبر داد و گفت: بیشترین قطعی برق در شهرستان‌های آستانه‌اشرفیه، لاهیجان و سیاهکل براثر شدت وزش باد و سقوط شاخه درختان بر روی خطوط برق است.

جمشید طالبی در تبیین علل قطعی برق گفت: سقوط شاخه درختان بر روی خطوط برق و همچنین وزش باد شدید قطعی برق را دوچندان کرده است.

اما سوال اینجاست طراحی خطوط برق چرا باید به نحوه ای باشد که به این میزان آسیب پذیر بوده که با بارش برف یک روزه آن هم فقط در برخی نقاط گیلان، ۲۵ درصد مشترکان گیلانی دچار فقدان برق شوند آن هم زمانی که بسیاری از منازل مسکونی از سیستم پکیج برای گرم کردن استفاده می کنند و یا با پمپ های آب فشار آب مورد نظر خود را تامین می کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه