کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور رد شد

نمایندگان مردم در خانه‌ ملت با کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ مخالفت کردند.

کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور رد شد

به گزارش ۸دی، نمایندگان در نشست علنی نوبت بعدازظهر یکشنبه ۸ بهمن ماه مجلس شورای اسلامی نسبت به ادامه رسیدگی کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور پرداختند و در نهایت کلیات این لایحه را با ۸۳ رأی موافق،۱۲۰ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در مجلس رد شد.

لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور مشتمل بر یک ماده واحده و ۲۲ تبصره است.

بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور از صبح یکشنبه ۸ بهمن ماه در مجلس شورای اسلامی آغاز و ۱۰ نماینده موافق و ۱۰ نماینده مخالف در مورد آن سخنرانی کردند.

محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه نیز در دفاع از کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور در جلسه علنی عصر امروز مجلس نکاتی را مطرح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور را یکشنبه ۱۹ آذر ماه تقدیم مجلس کرد. پیش از این لایحه مذکور در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق بودجه مورد بررسی قرار گرفته بود.

دکتر علی لاریجانی در نشست علنی نوبت عصر یکشنبه ۸ بهمن مجلس شورای اسلامی پس از رد کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور از سوی نمایندگان مجلس گفت: این لایحه برای بررسی بیشتر و رفع ایرادات مطرح به کمیسیون تلفیق ارجاع داده می‌شود و این کمیسیون ۷۲ ساعت زمان دارد که اصلاحات را انجام داده و لایحه را مجدد به صحن علنی ارائه کند.

به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی، کمیسیون تلفیق بیش از زمان مطرح شده، فرصت ندارد و تنها یک بار این اتفاق می‌تواند رخ دهد، بنابراین از کمیسیون تلفیق درخواست می‌شود که از امشب بررسی لایحه را در دستور کار قرار دهد و پیشنهادات و ایرادات نمایندگان که در صحن مطرح شد، مورد توجه قرار دهد و اصلاحات انجام شود تا پس از بررسی کمیسیون تلفیق مجدداً بررسی لایحه آغاز شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسائلی که نمایندگان مطرح کردند، چند بخش است لذا پس از ارائه گزارش کمیسیون تلفیق، گزارش در سایت قرار داده می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را مجدداً مطرح کنند و پس از آن، روز شنبه بررسی لایحه در صحن علنی آغاز می‌شود.

منبع: همشهری

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه