سخنگوی انتقال خون گیلان

سخنگوی انتقال خون گیلان میزان ذخیره خونی گیلان کمتر از ۷ روز است/ به همه گروه های خونی نیاز داریم

سخنگوی انتقال خون گیلان گفت: اکنون میزان ذخیره خونی ما کمتر از ۷ روز است لذا از تمامی مردم گیلان که شرایط اهدای خون را دارند، دعوت می کنیم تا با مراجعه به پایگاه های انتقال خون مانند همیشه یاریگر ما باشند.

سخنگوی انتقال خون گیلان میزان ذخیره خونی گیلان کمتر از ۷ روز است/ به همه گروه های خونی نیاز داریم

به گزارش ۸دی، دکتر گیتی ایزدی‌پور با اشاره به آمار خونگیری در ۱۰ ماه نخست امسال، اظهار کرد: طی ۱۰ ماه گذشته ۷۰ هزار و ۳۵۳ واحد خونگیری در استان انجام گرفته که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲.۹ درصد رشد داشته است.

سخنگوی انتقال خون گیلان افزود: از مجموع اهدا کنندگان خون، ۲ هزار و ۹۹۹ نفر خانم و ۶۷ هزار و ۳۵۴ نفر آقا بوده‌اند.

ایزدی‌پور تصریح کرد: ۱۱ هزار و ۹۴۹ نفر اهداکننده بار اولی بودند که اقدام به اهدای خون کرده‌اند و شامل ۱۷ درصد خون‌های دریافتی می‌شود، همچنین ۱۹ هزار و ۷۰ واحد خون معادل ۲۷ درصد اهداکنندگان با سابقه و ۳۹ هزار و ۳۳۴ واحد هم اهداکننده مستمر بوده‌اند که شامل ۵۶ درصد خون‌های دریافتی می‌شود.

وی یادآور شد: اگر فاصله اهدای خون کمتر از ۱۲ ماه باشد، فرد اهدا کننده مستمر محسوب می‌شود اما وقتی فاصله دو اهدای خون بیشتر از ۱۲ ماه باشد، اهداکننده با سابقه محسوب می‌شود.

مدیر گروه پزشکی انتقال خون گیلان با اشاره به آماده باش انتقال خون گیلان در پی هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش برف، بیان کرد: در ایام بحرانی نظیر برف ما باید حداقل برای ۷ روز ذخیره خونی داشته باشیم که اکنون میزان ذخیزه خونی ما کمتر از ۷ روز است لذا از تمامی مردم گیلان که شرایط اهدای خون را دارند، دعوت می‌کنیم تا با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون مانند همیشه یاریگر ما باشند.

سخنگوی انتقال خون گیلان گفت: به همه گروه های خونی و به ویژه به گروه خونی O منفی نیاز داریم.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه