استاندار گیلان:

رونق کسب و کار در گیلان تنها با ویلاسازی محقق نمی‌شود/ توجه به مقاوم‌سازی و استحکام بناها در استان یک ضرورت است

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه این با افزایش احساس مسئولیت و وجدان کاری در استان گیلان باید شاهد ساخت بناهای مستحکم باشیم تصریح کرد: سیما و منظر در ساخت و سازهای شهری و روستایی استان گیلان نقش مؤثری در جذب گردشگران دارد.

رونق کسب و کار  در گیلان تنها با ویلاسازی محقق نمی‌شود/ توجه به مقاوم‌سازی و استحکام بناها در استان یک ضرورت است

به گزارش ۸دی، مصطفی سالاری عصر امروز در نشست با تشکل‌های حرفه‌ای و صنفی ساختمان استان گیلان با اشاره به اینکه با همکاری تمامی نهادهای دولتی و خصوصی باید گام‌های اساسی در راستای توسعه استان برداشت اظهار داشت: استان گیلان در سخت‌ترین شرایط اعتباری و بودجه‌ای نباید با کاهش ساخت و ساز مواجه باشد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه گیلان فرصتی مطلوبی در راستای جذب بخش خصوصی و سرمایه‌گذار در حوزه‌ گردشگری دارد خاطرنشان کرد: با توجه به این مزیت، کاهش ساخت و ساز در استان گیلان قابل قبول نیست.

استاندار گیلان کوتاه شدن فرآیندهای ساخت و ساز در حوزه تجاری را موجب افزایش اشتغالزایی در استان گیلان عنوان کرد و گفت: شرکت‌های ساختمانی و انبوه‌سازان باید به‌طور جدی در حوزه کوتاه کردن فرآیند ساخت و ساز اماکن تجاری ورود کنند.

سالاری با اشاره به اینکه توسعه و افزایش رونق استان تنها در گروه بودجه‌های عمرانی نیست تاکید‌کرد: در ایامی که بودجه‌های عمرانی استان کاهش می‌یابد به‌راحتی می‌توان با کمترین آسیب استان را در بخش‌های معیشتی اداره کرد.

وی با بیان اینکه رونق کسب و کار تنها با ویلاسازی در استان گیلان محقق نمی‌شود خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی مدون و با ساخت واحدهای بوم‌گردی، شناگاه‌ها، احیای رودخانه‌ها و آب‌بندان‌ها می‌توان رونق اقتصادی را در گیلان ایجاد کرد.

سالاری با تاکید بر اینکه اگر در سال ۱۰ هزار واحد بوم‌گردی در گیلان ساخته شود در طول ۵ سال این استان دارای ۵۰ هزار واحد بوم‌گردی می‌شود ابراز داشت: با بازاریابی صحیح و مدیریت شده می‌توان برای مردم در این واحدها درآمد پایدار ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های ساختمانی و مهندسان با امکان‌سنجی‌، شناسایی موقعیت‌ها و طراحی واحدهای بوم‌گردی می‌توانند نقش مؤثری را در رونق کسب و کار استان ایفا کنند افزود: عمران و آبادانی استان در گرو وجود دست‌اندرکاران توانمند صنعت ساختمان است.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه اگر جامعه مهندسان و شرکت‌های ساختمانی مستحکم و قوی باشند سازندگی راه خود را به‌درستی طی می‌کند تصریح کرد: استان گیلان می‌تواند با توانایی، سرمایه و اندیشه‌های مهندسان گیلانی ساخته شود و به توسعه پایدار دست یابد.

سالاری با اشاره به اینکه اگر به دست‌اندرکاران صنعت ساختمان اجازه ارائه نظرات و پیشنهادات داده شود به‌طور حتم رغبت بیشتری برای ورود به بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در بین آنان ایجاد می‌شود گفت: اقدامات عمرانی به تنهایی در موفقیت حوزه ساخت و ساز گیلان کافی نیست.

نماینده عالی دولت در استان گیلان حوزه ساخت و ساز استان گیلان را نیازمند توسعه اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: اگر توسعه اجتماعی در اقدامات و کارهای عمرانی لحاظ نشود به طور قطع این حوزه با آسیب روبه رو می‌شود.

وی توسعه‌ اقتصادی را مقوله‌ای اثرگذار در توسعه‌ استان گیلان دانست و با بیان اینکه موضوعات توسعه‌ای به ۲ بخش کلان و خرد تقسیم می‌شود خاطرنشان کرد: در برنامه‌ریزی‌های استان گیلان به‌طور قطع توجه ویژه‌ای به مسائل خرد می‌شود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه پروژه‌های کلان علاوه بر ایجاد اشتغال آسیب‌های قابل توجهی را درپی دارد تصریح کرد: رونق اقتصادی با سرمایه‌های خرد شاهد آسیب‌های کمتر و اثرگذاری بیشتر است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های خرد در بخش‌های گردشگری، کشاورزی و ورزش‌های بومی محلی علاوه بر جلوگیری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی موجب کسب درآمدهای بیشتر برای مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های خرد در استان گیلان توانایی ایجاد مشاغل گسترده‌ای را دارد خاطرنشان کرد: اگر عزم و پشتیبانی اجتماعی مطلوبی به‌منظور احیاء رودخانه‌ها و آب‌بندان‌ها در استان گیلان وجود داشته باشد، بستر رودخانه‌ها عاملی برای اشتغالزایی است.

سالاری با اشاره به اینکه ساخت و سازهای روستایی در استان گیلان باید به‌سوی معماری سنتی هدایت شود تاکید کرد: راهکارهای مختلفی جهت احیاء معماری سنتی در بخش شهری و روستایی به دست‌اندکاران ساخت و ساز در استان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به‌منظور ترغیب و هدایت مردم به‌سمت معماری سنتی در ساخت و ساز، تسهیلات و تخفیفات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است افزود: سیاست‌گذاری، طراحی، نظارت، اجرا و ساخت واحدها از طریق دست‌اندرکاران صنعت ساختمان در استان گیلان انجام می‌گیرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه با طراحی و برنامه‌ریزی‌های مطلوب در حوزه ساخت و ساز به طور قزع میزان صدور پروانه‌های ساخت و ساز در استان گیلان افزایش می‌یابد تاکید کرد: توجه جدی به مقاوم‌سازی و استحکام بناها در استان گیلان یک ضرورت است.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه این با افزایش احساس مسئولیت و وجدان کاری در استان گیلان باید شاهد ساخت بناهای مستحکم باشیم تصریح کرد: سیما و منظر در ساخت و سازهای شهری و روستایی استان گیلان نقش مؤثری در جذب گردشگران دارد.

سالاری با اشاره به اینکه انبوه‌سازان و شرکت‌های ساختمانی باید به بخش‌های مختلف گردشگری در استان گیلان ورود کنند گفت: با در اختیار گذاشتن رودخانه‌های زرجوب و گوهررود به بخش خصوصی به‌صورت قطعه‌بندی، می‌توان از فرصت بخش خصوصی در راستای احیای این رودخانه‌ها بهره برد.

استاندار گیلان با بیان اینکه با آمادگی کامل باید از بی‌انضباطی در ساخت و سازهای شهری و روستایی جلوگیری کنیم تصریح کرد: بخش خصوصی در کمیته‌های ۴۸ گانه‌ استان گیلان حضور فعال و تاثیرگذاری دارند و می‌توان از نظرات و پیشنهادات آنان به‌صورت تخصصی بهره‌مند شد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
آقای استاندار! شما به رسالت مهمتان که همانا انتصاب حامیان فتنه 88 در پست های مهم حوزه وزارت کشور است بپردازید؛با ادای دین به پادوهای کودتای نافرجام88مشکلات مردم خود به خود حل می شود.
در حاشیه