به گزارش هشت دی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزیر سیاست درستی در قبال محصولات کشاورزی از جمله برنج ندارد بطوریکه ما در یک دوره سه ماه شاهد سه نامه ضدونقیض وزیر درباره ممنوعیت و اجازه واردات برنج به داخل کشور بودیم.

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با بیان اینکه یک سردرگمی در سیاست های وزارت جهاد کشاورزی مشاهده می شود، افزود: واردات برنج در فصل برداشت از مرداد تا آبان ممنوع بود اما بعد از آن حجتی در نامه ای به شریعتمداری وزیر صنعت خواستار ثبت سفارش واردات برنج شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما کمی بعد و در چهارم آذر حجتی مجددا نامه ای به این وزیر نوشت که واردات برنج ممنوع شود و در این نامه به صراحت قید کرد که به دلیل واردات بی رویه حدود بیش از یک میلیون تن برنج در پنچ ماه اول سال جاری که بیش از نیاز مصرف کشور است، تا اطلاع ثانوی از ثبت سفارش جدید برای واردات ممانعت گردد.

لاهوتی افزود: حجتی ۵۰ روز بعد یعنی در ۲۴ دی ماه در سومین نامه خود به وزیر صنعت می نویسد که ثبت سفارش برنج از اول بهمن تا ۳۱ خرداد سال آینده آزاد است.

وی تاکید کرد: آنقدر برنج وارد کشور شده که هیچ نیازی به واردات برنج نداریم و حتی بر اساس آمارها سه تا چهار برابر ظرفیت و نیاز کشور برنج داریم.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراض خود به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص واردات بی رویه گفت: وقتی به آقای حجتی می گوییم که خود شما می دانید که نیازی به واردات نیست پس چرا دستور واردات می دهید، می گوید «من تحت فشارم».

لاهوتی افزود: ما نمی دانیم وزیر تحت فشار چه کسانی است که برای رهایی از این فشارها دستور واردات می دهد.

وی اضافه کرد: اینجانب در همین راستا سوالی از وزیر مطرح کردم که چندی پیش وی با حضور در کمیسیون کشاورزی مجلس به سوال اینجانب پاسخ داد اما پاسخ های وی قانع کننده نبود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سوال اینجانب برای بررسی بیشتر به صحن مجلس ارجاع شد و حجتی باید در روزهای آینده با حضور در صحن مجلس به سوال مذکور پاسخ دهد.

لاهوتی با اشاره به تهیه طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در مجلس افزود: استیضاح وی بیش از ۸۰ امضاء دارد که این استیضاح بعد از بررسی لایحه بودجه در صحن مجلس مطرح خواهد شد.