ترامپ از عملکرد اقتصادی دولتش دفاع کرد

دونالد ترامپ’ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس از اصلاحات مالیاتی دولتش دفاع و از سرمایه گذاران خارجی تشکر کرد.

ترامپ از عملکرد اقتصادی دولتش دفاع کرد

به گزارش هشت دی،به نقل از تارنمای کاخ سفید، ترامپ گفت: امروز اینجا هستم تا منافع مردم آمریکا را نمایندگی کرده و بر دوستی و مشارکت آمریکا برای ساختن دنیایی بهتر تاکید کنم.
ترامپ با ادعای اینکه «دنیا شاهد ظهور یک آمریکای قوی و شکوفاست» افزود: اینجا هستم تا پیام ساده را برسانم: آمریکا هیچ زمانی مثل امروز برای کار، ساختن، سرمایه گذاری و رشد، بهتر نبوده است. آمریکا برای کسب و کار، باز است و بار دیگر رقابتی شده است.
رئیس جمهوری آمریکا به تشریح جایگاه جهانی اقتصاد آمریکا و اصلاح نظام مالیاتی در کشورش پرداخت و خاطرنشان کرد: اقتصاد آمریکا با فاصله زیاد بزرگترین اقتصاد دنیاست و ما به تازگی گسترده ترین اصلاحات و کاهش مالیاتی را در تاریخ آمریکا اعمال کردیم. ما بخش زیادی از مالیات های طبقه متوسط و کسب و کارهای کوچک را کاهش دادیم تا این امکان را به خانواده های شاغل بدهیم که قسمت اعظم پولی را که به سختی کسب کرده اند، حفظ کنند. ما نرخ مالیات بر شرکت را از ۳۵ درصد به ۲۱ درصد کاهش دادیم. در نتیجه، میلیون ها کارگر از پاداش کاهش مالیات ها که گاهی به سه هزار دلار می رسد، بهره مند شده اند.
وی پیش بینی کرد که «لایحه کاهش مالیات ها متوسط درآمد خانوارهای آمریکایی را به بیش از چهار هزار دلار افزایش دهد.»
ترامپ افزود: ما کسب و کارها و کارگران خود را آزاد کرده ایم تا به گونه ای شکوفا شوند که پیش از آن نمونه ای نداشته است. ما محیطی ایجاد می کنیم که بتوان سرمایه را جذب کرد، سرمایه گذاری را ترغیب کرده و به تولیدات پاداش دهد.
رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت: اما آمریکا اول به معنای آمریکا به تنهایی نیست. وقتی آمریکا رشد می کند، دنیا هم رشد می کند. رونق در آمریکا شغل های بی شماری را در سراسر دنیا ایجاد کرده، خلاقیت و تعالی را به ارمغان آورده و همچنین ابتکارات در آمریکا به کشفیات مهمی منجر شده که باعث شده است تا هر کسی در هر کجا زندگی سالم تر و سعادتمندتری داشته باشد.
وی افزود: آمریکا درحالی که به دنبال اصلاحات داخلی برای ایجاد شغل و رشد اقتصادی است، در جهت اصلاح نظام تجاری بین الملل هم فعالیت می کند تا از این طریق شکوفایی مشترک و گسترده ای را به ارمغان بیاورد.
رئیس جمهوری آمریکا از برخی روندها و رویکردها در اقتصاد جهانی انتقاد کرد و افزود: آمریکا دیگر چشم خود را به روی رویکردهای اقتصادی ناعادلانه از جمله سرقت گسترده مالکیت معنوی، یارانه های صنعتی و برنامه ریزی فراگیر اقتصاد دولتی نمی بندد. این رفتارها و سایر رفتارهای چپاولگرانه دیگر بازارهای جهانی را متزلزل کرده و به کارگران و کسب و کارها نه فقط در آمریکا بلکه در سراسر دنیا لطمه می زند.
وی افزود : همان طور که از سران سایر کشورها انتظار می رود که از منافع کشورشان دفاع کنند، من هم از منافع کشورمان، شرکت هایمان و کارگرانمان حمایت می کنم.
ترامپ در مورد مشارکت اقتصادی با سایر کشورها گفت: همان طور که گفتم، آمریکا آماده است تا در مورد توافق های تجاری دوجانبه ای که برای طرفین سودمند است، با همه کشورها مذاکره کند. این کشورها شامل اعضای پیمان «مشارکت ترانس پاسیفیک» است که اهمیت زیادی دارد. ما با برخی از اعضای آن توافق نامه هایی امضا کرده ایم. اگر منافع ما ایجاب کند، ما به دنبال مذاکره با اعضای دیگر هستیم، چه به صورت فردی به چه به صورت جمعی.
وی با بیان اینکه «آمریکا درحال بازگشت است» افزود: زمان سرمایه گذاری در آینده آمریکا فرا رسیده است. ما بخش زیادی از مالیات ها را کاهش داده ایم تا آمریکا را رقابتی کنیم. ما روابطی را که سر بار ما بود با سرعت بی سابقه ای کاهش دادیم. درحال اصلاح دیوان سالاری هستیم تا آن را کوچک، پاسخگو و مسئول کنیم. تضمین می کنیم که قوانین، منصفانه اعمال می شود.
ما بهترین کالج ها و دانشگاه های دنیا و بهترین کارگران دنیا را داریم. انرژی به وفور یافت شده و برای همگان در درسترس است. هیچ زمانی بهتر از الان برای ورود به آمریکا وجود نداشته است.
ترامپ به مساله تروریسم پرداخت و گفت: وقتی صحبت از تروریسم به میان می آید، ما هر کاری را که لازم باشد برای دفاع از ملت انجام می دهیم. ما از شهروندان و مرزهای خود دفاع می کنیم. ما همچنین نظام مهاجرتی را به عنوان یک مساله مرتبط با امنیت ملی و اقتصادی، ایمن می کنیم. برای آنکه در این راه موفق باشیم، سرمایه گذاری در اقتصاد به تنهایی کافی نیست. ما باید روی مردم خود سرمایه گذاری کنیم. وقتی مردم فراموش می شوند، دنیا در هم می شکند. تنها با شنیدن صداهای فراموش شده و پاسخ دادن به آنها می توانیم آینده ای روشن برای همگان خلق کنیم.
وی ادامه داد : دولت من با اولین حضورم در نشست بین المللی گروه ۷ تا گروه ۲۰، مجمع عمومی سازمان ملل، اپک، سازمان تجارت جهانی و امروز در مجمع جهانی اقتصاد، نه تنها در این نشست ها حاضر شده بلکه این پیام را هم مخابره کرده است که ما قوی تر خواهیم شد اگر ملت های مستقل و آزاد برای رسیدن به اهداف مشترک همکاری کرده و برای تحقق رویاهای مشترک مشارکت کنند.
ترامپ پس از سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد در جلسه پرسش و پاسخی به میزبانی «کلاوس شواب» شرکت کرد.
‘شواب’ اقتصاددان آلمانی و موسس و رئیس اجرایی مجمع جهانی اقتصاد است.
ترامپ در پاسخ به این پرسش که چرا اصلاح نظام مالیاتی در راس اولویت های دولتش قرار گرفته است؟ اظهار داشت: اصلاح نظام مالیاتی سالها آرزوی بسیاری از مردم بود. اما آنها نمی توانستند آن را محقق کنند. افراد زیادی در این زمینه تلاش کردند. رونالد ریگان [رئیس جمهوری اسبق آمریکا] در واقع آخرین نفری بود که اصلاحات و کاهش مالیاتی معناداری را اجرا کرد. ما بر کاهش مالیات تاکید داریم اما اصلاح نظام مالیاتی احتمالا مهمتر از آن است.
وی افزود: به نظر من، با یک آمریکای کاملا جدید مواجه هستیم. شما آمریکایی را می بینید که مردم سراسر دنیا به دنبال ورود و سرمایه گذاری در آنجا هستند و هیچ جای دیگری نیست که این اتفاق در آن رخ دهد.
ترامپ با اشاره به نخستین سال ریاست جمهوری اش اظهار داشت: ما واقعا سال اول فوق العاده ای داشتیم. ما از جهات مختلف موفق بودیم. روحیه ای عالی وجود دارد. وقتی به نمودارها و نظرسنجی های مختلف نگاه می کنید، می بینید که برای نمونه، بیکاری آمریکایی های آفریقایی تبار در پایین ترین سطح خود در طول تاریخ قرار دارد. هرگز چنین دوره ای وجود نداشته است.
او گفت: می خواهم از همه شما تشکر کنم، از همه کسانی که میلیاردها دلار یا حتی ده حتی دلار از پول خود را به کشور ما سرازیر می کنند. از شما بسیار ممنونم.
ترامپ در پاسخ به این سوال که کدام یک از تجارب پیشین او بیشترین فایده را در آماده شدن وی برای ریاست جمهوری داشته است، اظهار داشت: تاجر بودن تجربه بزرگی برای من بوده است. عاشقش هستم. همه عاشق تجارت بوده ام. همیشه در ساختن چیزها، خوب بودم و همواره در پولسازی موفق بوده ام. چیزهایی می خرم که شکست خورده بودند و من آنها را متحول کرده و سعی کنم و قیمت مناسبی روی آنها بگذارم. سپس آنها را متحول می کنم و به موفقیت می رسانم. در این کار، خوب بوده ام. این کار توانایی خاصی می خواهد.
وی ادامه داد: تصور می کنم که در تاریخ هرگز یک رئیس جمهوری منتخب تاجر وجود نداشته است. همیشه یک ژنرال یا سیاستمدار [رئیس جمهوری] بوده است. در طول تاریخ همواره یک ژنرال و البته بیشتر از آن سیاستمدارها بوده اند. هرگز یک تاجر [رئیس جمهوری] نبوده است.
ترامپ به رسانه ها نیز پرداخت و گفت: من به عنوان یک تاجر همیشه شاهد برخورد خوبی از سوی رسانه ها بودم. واقعا همیشه با رسانه ها بسیار خوب بودم. تا اینکه سیاستمدار شدم و فهمیدم که رسانه ها چقدر کثیف، بدطینت، خبیث و جعلی می توانند، باشند.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه