کاهش رویارویی قایق‌های تندرو ایران با ناوهای آمریکایی در خلیج فارس

فرماندهان نیروی دریایی آمریکا از کم شدن رویارویی ناوهای این کشور با شناورهای ایرانی در خلیج فارس در ۵ ماه گذشته خبر داده اند.

کاهش رویارویی قایق‌های تندرو ایران با ناوهای آمریکایی در خلیج فارس

به گزارش هشت دی،به گزارش وال استریت ژورنال، مقام های نظامی آمریکا اعلام کردندکه طی ۵ ماه گذشته رویارویی قایق های تندرو ایران با نیروهای آمریکا در خلیج فارس متوقف شده است.

این مقام های نظامی تاکید کرده اند: قایق های تندرو طی ۲ سال گذشته با کشتی های آمریکایی که در حال عبور از خلیج فارس بودند رویارویی های داشتند، که می توانست خطر اشتباه محاسباتی را افزایش دهد، اما طی ۵ ماه گذشته چنین اتفاقی نیفتاده است.

این مقام های نظامی آمریکا ضمن استقبال از این موضوع، ابراز امیدواری کرده اند که این رویکرد ادامه داشته باشد.

بیل اوربان، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکایی نیز در این باره گفته است: ما نمی خواهیم در خصوص دلایل این روند مثبت اخیر گمانه زنی کنیم، با این حال امیدواریم (این روند) در آینده نیز ادامه داشته باشد.

در همین زمینه، ژنرال ژوزف ووتل، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا هفته جاری در جریان سفر به خاورمیانه به خبرنگاران گفته است، من امیدوارم (این توقف رویارویی‌ها) به این دلیل بوده باشد که نشان داده ایم که آمادگی لازم را داریم و این‌که چنین اقداماتی قابل تحمل نخواهد بود و ارتش‌های حرفه‌ای دست به چنین اقداماتی نمی زنند.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه