رشد ۸۱درصدی سپرده های بانک سپه در دو سال گذشته

محمدکاظم چقازردی در دیدار با اعضای فراکسیون شاهد مجلس از دستاوردهای بانک در دوران پسابرجام اظهار کرد و همکاری بانک در پروژه های ملی را حاکی حضور مؤثر بانک سپه در عرصه کلان اقتصادی عنوان نمود. وی در این دیدار با بیان این که بانک سپه […]

رشد ۸۱درصدی سپرده های بانک سپه در دو سال گذشته

به گزارش هشت دی،محمدکاظم چقازردی در دیدار با اعضای فراکسیون شاهد مجلس از دستاوردهای بانک در دوران پسابرجام اظهار کرد و همکاری بانک در پروژه های ملی را حاکی حضور مؤثر بانک سپه در عرصه کلان اقتصادی عنوان نمود.

وی در این دیدار با بیان این که بانک سپه پس از دو سال بالاترین رشد عملیات ارزی را در بین بانک ها به خود اختصاص داده است اظهار کرد: بانک سپه با فهم عمیق از وضع اقتصادی و سیاسی کشور و به منظور بهره مندی حداکثری از ظرفیت اقتصادی پسا برجام، برنامه محوری را به عنوان کلیدی ترین رویکرد مدیریتی مورد توجه قرار داده است.

اکتساب رده نخست در شبکه بانکی از لحاظ ظرفیت فعالیت های ارزی

ریاست هیأت مدیره بانک سپه در ادامه اظهار کرد: طبق اعلام بانک مرکزی، بانک سپه در دوره پسابرجام از اوائل سال ۱۳۹۵ تا انتهاء آذر ماه سال کنونی از لحاظ ظرفیت فعالیت های ارزی (تعداد و مبلغ) دربردارنده گشایش اعتبارات و بروات اسنادی و صادر کردن حوالجات ارزی با دارا بودن قسمت حدود ۱۴ درصدی رده نخست را در بین تمامی بانک های کشور به خود اختصاص داده است.

رشد ۸۱ درصدی سپرده های کل بانک

وی به ارزیابی اهم شاخص های عملکردی بانک در مقطع زمانی آذر ۱۳۹۴ تا آذر سال کنونی پرداخت و اظهار کرد: در دو سال گذشته کل سپرده های بانک سپه ۸۱ درصد رشد داشته است.

چقازردی علاوه بر این با اشاره به رشد ۸۱ درصدی سپرده های تاثیرگذار بانک سپه اضافه کرد: سپرده های تاثیرگذار این بانک با ۸۰٫۸ ۸ درصد رشد از ۴۱۹ هزار و ۹۴۵ میلیارد ریال در آذر ۱۳۹۴ به ۷۵۹ هزار و ۲۹۷ میلیارد ریال در انتهاء آذر ماه سال کنونی فرا رسیده است.

رشد ۷٫۴ تساوی سرمایه پایه بانک

۴ تساوی سرمایه پایه بانک او با اشاره به افزایش ۷٫۴ ۴ تساوی سرمایه پایه بانک سپه اضافه کرد: سرمایه پایه بانک با رشد ۷٫۴ ۴ تساوی با ۱۱ هزار و ۱۸۱ میلیارد ریال افزایش در آذر ماه ۱۳۹۴ به ۸۲ هزار و ۴۳۸ میلیارد ریال در انتهاء آذر ماه سال کنونی فرا رسیده است. نسبت کفایت سرمایه این بانک نیز از ۲٫۱۲ ۱۲ درصد در آذر ماه ۱۳۹۴ با ۸٫۳۵ ۳۵ واحد درصد رشد به ۱۰٫۴۷ ۴۷ درصد در انتهاء آذر ماه سال کنونی فرا رسیده است.

به گفته وی، مانده کل سپرده های بانک سپه از ۴۴۵ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال در آذر ۱۳۹۴ با ۸۱ درصد رشد به ۸۰۷ هزار و ۳۸ میلیارد ریال در انتهاء آذر ماه سال کنونی رسیده این در حالی است که نقدینگی طی این دوره حدود ۵۲ درصد رشد داشته است.

رشد ۴۲ درصدی تسهیلات پرداختی طی دو سال گذشته
مدیرعامل بانک سپه هم چنین درخصوص رشد ۴۲ درصدی تسهیلات اعطایی در مقطع دو ساله اظهار کرد: تسهیلات اعطایی بانک از ۳۲۰ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال در آذر ۱۳۹۴ با ۱۳۵ هزار و ۴۴۹ میلیارد ریال افزایش، رشد ۴۲٫۳ ۳ درصدی را تجربه کرده و به ۴۵۵ هزار و ۸۲۹ میلیارد ریال در آذر ماه سال کنونی فرا رسیده است.
وی با بیان اینکه بانک سپه طی مقطع دو ساله تعداد ۹۰۴ هزار و ۹۴۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۹۵ هزار و ۳۹۵ میلیارد ریال به تقاضا کنندگان بخشهای متفاوت اقتصادی پرداخت نموده است تصریح نمود: بانک سپه ۱۳۹ هزار و ۷۸۵ فقره وام قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۱۳ هزار و ۶۸۷ میلیارد ریال مدت دو سال پرداخت نموده است. علاوه بر این بانک سپه تا انتهاء آذر ماه سال کنونی ۸۲ هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال تسهیلات به ۳۶ هزار و ۸۴۰ بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط پرداخت نموده است.

عاملیت بانک سپه در ابرپروژه مهار آب های مرزی
چقازردی با اشاره به عاملیت بانک سپه در ابرپروژه مهار آب های مرزی اظهار کرد: بانک سپه ۱۷۱ هزار و ۴۲۶ میلیارد ریال بابت ۹۷ طرح به منظور همکاری در ابر پروژه های مهار و تنظیم آب های مرزی و شبکه های کلیدی و فرعی آبکشی و زهکشی پرداخت نموده است.
مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه این بانک در تامین مراجع مالی طرح تضمینی خرید گندم همکاری دارد اضافه کرد: اعطای مبلغ ۶۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران به منظور پرداخت مطالبات گندم کاران طی سال جاری من جمله دیگر کارهای این بانک برای حضور در عرصه کلان اقتصادی و کمک به دولت است.
۳۸ ۳۸ واحد درصدی نسبت مطالبات غیر جاری به تسهیلات اعطایی اظهار کرد: نسبت مطالبات غیر جاری به تسهیلات اعطایی بانک سپه در انتهاء آذر ماه سال ۱۳۹۴ بالغ بر ۱۳٫۳۶ ۳۶ درصد بود که با ۲٫۳۸ ۳۸ واحد درصد کاهش در انتهاء آذر ماه سال جاری به ۱۰٫۹۸ ۹۸ درصد تنزل یافته است و با هدف گذاری انجام شده در برنامه جامع عملیاتی سال ۱۳۹۶، نسبت ذکر شده تا انتهاء سال جاری به کمتر از ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

رشد ۳۹۵ درصدی فروش املاک اضافی بانک سپه
وی علاوه بر این از رشد ۳۹۵ درصدی فروش املاک اضافی بانک سپه اطلاع داد و با اشاره به حضور فعال این بانک در بازار بین بانکی یادآور گردید: با توجه به نقش حیاتی بازار بین بانکی در سیاست گذاری بانک مرکزی و به تبع آن تأمین نقدینگی بانک ها و مؤسسات اعتباری، بانک سپه با تکیه بر مدیریت بهینه مراجع و مصارف، نسبت به نقش آفرینی تاثیرگذار در این بازار اقدام کرده و به طور مستمر در موقعیت وام دهی قرار داشته است.

رشد ۳۸۷ درصدی نقدینگی بانک سپه در بازار بین بانکی
ریاست هیأت مدیره بانک سپه در مورد رشد ۳۸۷ درصدی نقدینگی این بانک در بازار بین بانکی اظهار کرد: نقدینگی بانک در بازار بین بانکی از ۱۰ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال در آذر ماه ۱۳۹۴ با رشد ۳۸۷.۴ ۴ درصدی به ۵۰ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال در آذر ماه سال کنونی بالغ شده است.
وی با بیان این که تعداد دستگاه های خودپرداز بانک سپه از ۲۷۸۶ دستگاه با رشدی معادل ۴۱٫۷ ۷ درصدی به ۳۹۴۹ دستگاه فرا رسیده است اضافه کرد: تعداد پایانه های فروشگاهی بانک نیز با رشد ۸۳٫۶ ۶ درصدی به ۳۴۰ هزار و ۷۷ دستگاه زیاد شده است.

رشد ۱۲۷ درصدی گشایش اعتباری اسنادی بانک سپه
وی در ارتباط با رشد فعالیت های ارزی بانک اظهار کرد: میزان گشایش اعتبارات اسنادی بانک ۱۲۷ درصد رشد، بروات اسنادی ۲۴ درصد رشد و حواله های ارزی صادره ۱۲۲ درصد رشد داشته است.

ایجاد ارتباطات کارگزاری با ۱۱۶ بانک بیگانه
چقازردی درخصوص کارهای عملکردی بانک در حوزه فعالیت های ارزی به بازنمایی تعداد ۶۰ فقره حساب نزد ۳۲ بانک بیگانه و ایجاد ارتباطات کارگزاری با ۱۱۶بانک بیگانه اشاره نمود و اضافه کرد: گشایش ارزش اسنادی یک میلیارد دلاری طرح پالایش گاز بید بلند که بزرگترین طرح سندیکایی نظام بانکی کشور است، با عاملیت بانک سپه صورت قبول نموده است.
وی با بیان اینکه وصل شدن دو مرتبه بانک سپه به سیستم جهانی سوئیفت و برنامه ریزی برای ایجاد حداکثر انطباق از فعالیت ها با قوانین و مقررات بین المللی بعضی از کارهای بانک برای بهره برداری از شرایط پسابرجام در حوزه ارزی است اظهار کرد: بسترسازی برای انجام فعالیت های ارزی از طریق امکانات سخت افزاری و سیستم های نرم افزاری در بخش های صف و ستاد بانک و تعلیم پرسنل ارزی و افزایش سرمایه هر یک از شعب خارج از کشور بانک بر طبق مقررات کشورهای میزبان و وصل شدن شعب خارج از کشور به سیستم تارگت ۲ از دیگر کارهای بانک در حوزه ارزی است.

وی دنبال کرد: بانک سپه در زمینه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و همسویی و همگامی با راهبردهای اقتصادی دولت تدبیر و امید، در تامین مالی پروژه های کلان اقتصادی در اقصی نقاط کشور همکاری داشته و پشتیبانی مجدانه از پروژه های ملی و زیربنایی را موردنظر قرار داده و در این مسیر گام های بنیادی برداشته است.

ریاست هیأت مدیره بانک سپه با اشاره به همکاری بانک در تأمین مالی پروژه های کلان اقتصادی یادآور گردید: بعضی از مهمترین طرح ها و پروژه هایی که با همکاری بانک در حال انجام است، نفت و گاز صبای اروند، نفت و گاز صبای کنگان، پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، مهندسی و توسعه سروک آذر، حفاری دانا کیش، پتروشیمی لردگان، تولید برق ماهتاب کاسپین، فولاد کاوه اروند، مولد نیروگاهی هریس، سیمان مارگون، شرکت خوشه دشت، شرکت کشت و صنعت پیوند بیستون پارس، سیمان تیس چابهار، سرمایه گذاری گروه هتل های ملل و هتل اسپینانس پالاس است.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه