رئیس پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های داخلی کشور:

مهم‌ترین طرح‌ها و‌ پروژه‌های تحقیقاتی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

رئیس پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های داخلی کشور گفت: مهم‌ترین طرح‌ها و‌ پروژه‌های تحقیقاتی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستند.

مهم‌ترین طرح‌ها و‌ پروژه‌های تحقیقاتی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

به گزارش هشت دی،علی‌اصغر خانی پور در نشست خبری با اشاره به هفت طرح پژوهشی، ۵۱ پروژه پژوهشی و دو طرح ترویجی در دست اجرا اظهار کرد: پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های داخلی کشور با ۱۰۰ سال سابقه تحقیقاتی به‌عنوان پژوهشکده ملی کشوری، در استان گیلان و شهر بندر انزلی ‌قرار دارد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین طرح‌ها و‌ پروژه‌های تحقیقاتی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است گفت: پروژه‌ پرورش ماهی سوف به‌عنوان یک ماهی مستعد برای معرفی به آبزی‌پروری در قفس تا وزن ۷۰ گرم در دریای خزر برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود.

 رئیس پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های داخلی کشور با اشاره به اینکه این طرح پژوهشی، طرح الگوی پرورش ماهی در قفس است افزود: این طرح بین پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های داخلی و اداره کل شیلات گیلان دریکی از سایت‌های پرورش ماهی در قفس در بندر کیاشهر اجرا می‌شود.

خانی پور با اشاره به تولید انواع کیت‌های تشخیص بیماری‌های مهم‌ آبزیان مانند BHS، IPN گفت: طرح‌هایی در ارتباط با فرآوری آبزیان و تولید فرآورده‌های باارزش افزوده از کیلکای ماهیان‌ دریای خزر و‌ تولید انواع فرآورده‌های باارزش افزوده از ماهیان جنوب کشور در دست اجرا است.

وی با اشاره به طرحی تحت عنوان اصلاح نژاد ماهی کپور در کل کشور با همکاری موسسه هاکی مجارستان بیان کرد: این‌ طرح‌ها از مهم‌ترین طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی در بحث اقتصاد مقاومتی هستند.

رئیس پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های داخلی کشور با بیان اینکه دو طرح ترویجی در دستور کار است بیان کرد: طرح ترویجی الگوی پرورش ماهی در قفس و‌ طرح ‌ترویجی تولید فرآورده‌های متنوع غذایی از کپور ماهیان پرورشی ازجمله برنامه‌های سازمان است.

خانی پور با بیان اینکه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تبدیل علم به ثروت و انتقال‌یافته‌های تحقیقاتی به بخش تولید دولتی و خصوصی از سیاست‌های اصلی دولت است گفت: بر همین اساس پژوهشکده‌ها و‌ مؤسسات تحقیقاتی موظف هستند در کنار تولید علوم‌، ترویج یافته‌های تحقیقاتی را نیز انجام ‌دهند.

وی با اشاره به وظایف معاونت ترویج یافته‌های تحقیقاتی تولیدشده افزود: معاونت ترویج یافته‌های تحقیقاتی تولیدشده بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، دستاوردهای تحقیقاتی‌ را در غالب‌های مختلفی مانند شرکت‌های دانش‌بنیان، هسته‌های فناوری، روز مزرعه، هفته انتقال‌یافته‌ها، تولیدات تلویزیونی ترویجی و ‌تیزرهای تلویزیونی، نرم‌افزارها، دستورالعمل‌های ترویجی و دستاوردها را پس از ‌پایان هر پروژه به بخش دولتی و خصوصی منتقل می‌کند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه