نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

وجود شبکه‌های مافیایی در کشور دسترسی به مواد مخدر را آسان‌تر کرده‌است

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روزبه‌روز مصرف مواد مخدر بیشتر می‌شود گفت: دسترسی آسان‌تر به مواد مخدر و سرایت بین زنان، گروه‌های هدف به‌ویژه دانش آموزان و دانشجویان، بسیار نگران‌کننده است.

وجود شبکه‌های مافیایی در کشور دسترسی به مواد مخدر را آسان‌تر کرده‌است

به گزارش هشت دی،محمدحسین قربانی در نشست خبری با بیان اینکه مواد مخدر موجب نگرانی برای تمام ابعاد جامعه و حاکمیت است اظهار کرد: مصرف مواد مخدر روزبه‌روز در حال افزایش است و دسترسی آسان‌ به آن توسط زنان و به‌ویژه دانش آموزان و دانشجویان، بسیار نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه روش مبارزه با مواد مخدر در کشور به موفقیت‌های لازم و کامل نرسیده است تصریح کرد: ما نیاز به تغییر استراتژی و رویکرد داریم، مجلس نیز در این زمینه با تدوین قوانین، تصویب لوایح مربوط دولتی و تأمین منابع مالی برای مبارزه با این امر نسبت به بودجه سال گذشته بیشتر همکاری کرده است.

قربانی با اشاره به تصویب لایحه‌ دولت در این زمینه در بودجه سال ۹۷ در کمیسیون تلفیق بودجه گفت: همدلی و هم‌زبانی کافی برای حل مشکلات وجود دارد اما به دلیل روند رو به رشد مصرف مواد مخدر این همدلی‌ها تنها روی صفحات کاغذ یا درزمینهٔ استراتژی مشاهده می‌شوند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود شبکه‌های مافیایی مواد مخدر افزود: این شبکه‌ها که در داخل و خارج از کشور فعال هستند، برای حفظ منافع خود دسترسی به مواد مخدرها را ساده‌تر می‌کنند اما قوه قضائیه با تمام توان در حال مبارزه با مواد مخدراست.

وی اشتغال و بیکاری را از مشکلات عمده‌ای دانست که جوانان، نوجوانان و حتی زنان را درگیر کرده است و بیان کرد: نبود مراکز تفریحی و گردشگری سالم و عدم توجه فرهنگی به این مقوله رویکرد به این ناهنجاری اجتماعی را افزایش داد.

قربانی با اشاره به طرح مجلس پیشین به‌منظور شناسایی معتادین خاطرنشان کرد: شناسایی این افراد کار سختی نیست و باید به این منظور از تجربیات دیگر کشورها نیز استفاده کرد، علاوه بر این باید هرروز برنامه‌ ۳۰ دقیقه‌ای در بهترین زمان‌ رسانه ملی درزمینهٔ آسیب‌های سلامت ؤ مواد مخدر و دخانی پخش شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه