رانندگان برای تردد در راه های گیلان زنجیرچرخ به همراه داشته باشند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به بارش باران در مناطق جلگه ای و برف در ارتفاعات استان گفت: رانندگان برای تردد در محورهای مواصلاتی، حتماً زنجیرچرخ به همراه داشته باشند تا در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

رانندگان برای تردد در راه های گیلان زنجیرچرخ به همراه داشته باشند

به گزارش ۸دی، محمدرضا نازک کار با تاکید بر اینکه شهروندان از ترددهای غیرضروری در چنین شرایط جوی خودداری کنند، افزود: در صورت تردد، ابزار ایمنی همچون زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانه را با خود به همراه داشته باشند.

وی تصریح کرد: رانندگان قبل از حرکت در محورهای استان بستن زنجیرچرخ را فرا بگیرند تا بتوانند در موقع لزوم، به سهولت از آن استفاده کنند چراکه در بارش های گذشته ، بیشتر خودروهای گرفتار در برف بدلیل آشنا نبودن با بستن زنجیرچرخ، مشکل پیدا کرده بودند.

نازک کار با اشاره به اینکه بارش برف از شب گذشته در ارتفاعات استان آغاز شده ، گفت: تمامی راه های استان به غیر از محور پونل – خلخال که بدلیل حفظ ایمنی ترددکنندگان بسته شده، باز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان به میزان بارش برف در برخی ارتفاعات استان تا صبح امروز نیز اشاره و اضافه کرد: ارتفاع برف تا صبح امروز در محور اسالم – خلخال ۲۰ سانتیمتر، پونل- خلخال و ارتفاعات سیاهکل – دیلمان ۱۵ سانتیمتر و عمارلو شهرستان رودبار ۱۰ سانتیمتر گزارش شده است.

مردم می توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت راه های گیلان با سامانه ۱۴۱ و یا ۳۳۳۱۱۱۱۱ با پیش شماره ۰۱۳ تماس بگیرند.

۴۸۲ راهدار در قالب ۴۱ گروه راهداری و تعداد ۲۷۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین ، نیمه سنگین و سبک آماده مقابله با بحران برف در استان هستند. گیلان هشت هزار و ۸۹۸ کیلومتر راه روستایی، یک هزار و ۷۰ کیلومتر راه فرعی و ۵۵۶ کیلومتر راه اصلی دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه