فرماندار آستانه‌اشرفیه:

قطعی برق و گاز امسال به حداقل می‌رسد/ بازگشایی تمامی راه‌های اصلی و روستایی در بحران برف

فرماندار آستانه‌اشرفیه از امکان تردد در کلیه خیابان‌های اصلی، داخلی و حتی راه‌های روستایی در زمان بارش برف خبر داد.

قطعی برق و گاز امسال به حداقل می‌رسد/ بازگشایی تمامی راه‌های اصلی و روستایی در بحران برف
به گزارش ۸دی، رحیم حیدری گلرودباری در آستانه‌اشرفیه با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه تاکنون سالِ ‌خشکی را سپری کردیم و ازنظر میزان بارندگی در قلّت بودیم، اطلاعیه هواشناسی مبنی بر بارش برف خبر خوشایندی برای کشاورزان و مردم شهرستان خواهد بود.

وی با اشاره به آمادگی تمامی ادارات شهرستان، هلال‌احمر، امدادگران و بیمارستان‌ها جهت مقابله با هرگونه بحران احتمالی گفت: شرکت‌های خدمت‌رسان، نظیر آب، برق و گاز آمادگی لازم برای ارائه هرگونه خدمات در زمان بارش برف را دارند.

فرماندار آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه در زمان بارش برف خیابان‌های اصلی، داخلی و حتی راه‌های روستایی قابل تردد خواهند بود افزود: با دهیاری‌ها برای ارائه خدمات توسط تراکتور و گریدر برای بازگشایی راه‌های روستایی نیز هماهنگی انجام‌شده است.

حیدری با اشاره به اعلام همکاری سپاه پاسداران به‌منظور ارائه کمک در شرایط بحران بیان کرد: از ماشین‌آلات موجود در شرکت‌های پیمانکاری شهرستان و بهره‌برداران شن نیز برای ایجاد رفاه شهروندان قول مساعدت گرفته‌شده است.

وی با ابراز امیدواری برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی گفت: سه سازمان مردم‌نهاد نیز برای ارائه هرگونه خدمات اعلام آمادگی کرده‌اند تا به‌عنوان بازوان اجرایی برای بازگشایی راه‌های احتمالی، کوچه‌ها و برف‌روبی منازل در خدمت شهروندان باشند.

فرماندار آستانه‌اشرفیه دلیل قطعی برق در بحران برف سال گذشته را فرسودگی غالب کابل‌های برق شهرستان دانست و افزود: امسال ۶۰ درصد از کابل‌های فرسوده شهرستان احیاشده‌اند و به‌جای کابل‌های فرسوده از کابل‌های خود نگه‌دار استفاده‌شده است.

حیدری با تأکید بر اینکه امسال میزان قطعی برق به حداقل می‌رسد تصریح کرد: درزمینهٔ گاز نیز جاده مربوط به انتقال گاز توسط یک دستگاه گریدر اختصاصی بازگشایی و قابل تردد خواهد بود.

وی با اشاره به لایروبی غالب انهار شهرستان اظهار کرد: در دو، سه سال اخیر آب‌ها به دلیل نبود راه برون‌رفت، در مسیرها جمع می‌شدند اما اکنون با لایروبی انهار، آب‌های سطحی به سمت رودخانه‌ها و دریا هدایت می‌شوند.

فرماندار آستانه‌اشرفیه با تأکید بر اینکه انهار شهرستان به‌منظور آب‌رسانی مزارع و شالیزارها و انتقال آب‌های سطحی مفید هستند بیان کرد: در طی باران‌های اخیر هیچ خانواده‌ای در شهرستان دچار آب‌گرفتگی نشده است.

حیدری با تشکر از مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه خطاب به شهروندان گفت: از مردم تقاضا داریم تا در شرایط بحرانی اتومبیل‌های خود را در مسیرهای اصلی قرار ندهند تا دستگاه‌های برف‌روب آزادانه مسیرها را بازگشایی کنند و مشکلی برای تردد نداشته باشند.

وی از فعالیت کلیه نانوایی‌ها در زمان بارش برف و بحران احتمالی خبر داد و افزود: به دلیل داشتن آرد کافی، مردم نگران فعالیت نانوایی‌ها نباشند، انتظار داریم امسال مشکلی در زمان برف نداشته باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه