کج سلیقگی مدیران شهری/ چراغانی بودن شهر رشت در شب شهادت حضرت زهرا(س)!!! + تصاویر و واکنش مردم

متأسفانه برخی از خیابانهای شهر نه تنها سیاهپوش نشده و حالت عزا به خود ندیده بود بلکه در شب شهادت حضرت زهرا(س)، شهر چراغانی بود و لامپهای رنگی خودنمایی می کرد!

کج سلیقگی مدیران شهری/ چراغانی بودن شهر رشت در شب شهادت حضرت زهرا(س)!!! + تصاویر و واکنش مردم

به گزارش خبرنگار سرویس مذهبی ۸دی نیوز، مردم شهر رشت در شب شهادت بی بی دوعالم دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه الزهرا(س) ضمن حضور در مساجد و هیأت های مذهبی ارادت خود را به اهل بیت(ع) نشان داند و با عزاداری بر مادر سادات خدمت امام زمان(عج) تسلیت گفتند.

در حالی که این مردم شریف با به یاد آوردن ظلم های “مسلمان نماها” به حضرت زهرا(س) اندوهگین و محزون بودند با حضور در سطح شهر خصوصا در خیاباهای شهرداری رشت با صحنه هایی مواجه شدند که داغشان را مضاعف کرد.

متأسفانه برخی از خیابانهای شهر نه تنها سیاهپوش نشده و حالت عزا به خود ندیده بود بلکه در این شب شهادت، شهر چراغانی بود و لامپهای رنگی خودنمایی می کرد!!!!!!!

هرچند که با پیگیری خبرنگار ۸دی نیـوز از کوچکترین مسئول در شهرداری رشت گرفته تا رئیس مجمع نمایندگان گیلان، بعد از چند ساعت لامپهای رنگی خاموش شد ولی باز هم معلوم بود که قلب های مردم از این موضوع درد می کند.

در حالی که مردم و هیئات مذهبی، شهر را با پارچه های مشکی سیاهپوش نمودند، اما شهرداری لامپهای رنگی خود را بالای این پارچه ها نصب نموده است.

تصویر زیر از خیابان امام خمینی(ره) رشت گرفته شده است.

sd00001

در این بین چند نفر از مردم در گفتگو با خبرنگار ۸دی نیـوز به این اقدام مسئولین شهر واکنش نشان دادند که در زیر می خوانید:

یکی از جوانان شهر با تأکید بر اینکه آسمانی ها در این شب سوگوار مادر ما شیعیان هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه مسئولین شهرداری با این کارشان نشان دادند که یا نمیدانند امشب شب شهادت است و یا اینکه با خودشان گفتند در دولت تدبیر و امید هستیم و نیازی نیست افراط کنیم!

وی با بیان اینکه از شهرداری محترم رشت می خواهیم که ضمن عذرخواهی از مردم به ارائه توضیحاتی بپردازد، متذکر شد: اعضای محترم شورا هم باید با پیگیری این موضوع تذکرات لازم را به مجموعه شهرداری بدهند.

shahrdari00005

راننده تاکسی میانسالی با بیان اینکه برخی از مسئولین به فکر دین و مذهب ما نیستند با ابراز نگرانی از چراغانی بودن شهر اظهار کرد: وقتی که در شب شهادت حضرت زهرا(س) شهر را با این وضع دیدم تمامی موهای بدنم سیخ شد.

پیرزنی در تاکسی با چشمانی گریان و انتقاد به مسئولین گفت: امیدواریم روزی برسد که مسئولین شهرمان ذره ای به فکر مردم باشند.

یکی دیگر از شهروندان با اشاره به اینکه در برخی از جشنهای مذهبی شاهد چراغانی شهر نیستیم ولی متأسفانه امشب را چراغانی کردند، بیان نمود: متأسفانه با فرا رسیدن ایام فاطمیه هنوز هم شهرداری اقدام به سیاه پوشی شهر نکرده است.

sd00002

shahrdari00004

آیت الله رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری نیز در مراسم مسجد آفخرای رشت در واکنش به این اقدام، تأکید کرد: همه فضای شهر باید از حفظ حریم بانوی دوعالم حکایت کند.

در پایان به دو بیت از اشعار زیبایی که مداح اهل بیت جواد کامرانی در مراسم شهادت حضرت زهرا(س) مسجد آفخرا خواند اشاره می کنیم:

مانند یک ابر بهاری یابن الزهرا

حال و هوای گریه داری یابن الزهرا

این روزها خیلی دلت را غم گرفته

دلخسته از این روزگاری یابن الزهرا

تصاویری از شهر رشت در روز شهادت حضرت زهرا(س) که خالی از پارچه های مشکی است:

shahr00001

shahr00003

shahr00002

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
علیدوست
وقتی دغدغه شهرداری مکان دادن و حمایت از [...] باشه نباید بیشتر این انتظار داشت
ابراهیم
چقدر بد سلیقه بودید تو این خبر. نه عکسا کیفیت داشت نه تحلیل. نقد به هر قیمت از محتوای خبر می کاهد
گیلانی! در پاسخ به ابراهیم
این نوع نقد خاص 8دی نیوز است، گویی عجله اش برای زیر سوال بردن نهاد های مسئول بیشتر از آن است که به حرفه ای بودن خبر و متقن بودن تحلیل بیاندیشد!!! اما یک سوال یعنی همه چیز همه چیز در این شهر بد است؟؟ این همه حضرت آقا تأکید می کنند سیاه نمایی نکنید مردم را ناامید نکنید و... یعنی یک کار خوب در این شهر صورت نمی گیرد که شما به عنوان یک سایت ارزشی آن را بلد کنید؟؟ ما که هر روز امدیم در این سایت یک جنجالی به پا کردید که انگار دنیا به اخر رسیده است. البته سایت های دیگری در جناح مقابل هست که به شیوه شما عمل می کند اما ما از بچه های ارزشی این انتظار را نداریم. همین نقد را می توانستید با زبان نرم و لین هم بنیوسید. نمی دانم برایتان این قدر وقت گذاشتن و تایپ کردن نظر ارزش دارد یا این هم بلوکه می کنید؟؟؟
سالار
رئیسش که ر.ج.چ باشه همین میشه دیگه
نیک صفت
شما که حرف کج سلیقگی میزنید حداقل عکس هارو با دوربین عکاسی میگرفتید. آخه این چه کیفیتیه. همه تیره و تار ...
کارمند
درشهري كه [...] ش تمام كارش شده اين اگر نيروي بازنشسته [...] كه سفارش شده يك مدير كل در[...] بازنشستش كنم يانه چه كنم چه نكنم راه انداخته بعد چي انتظاري داريد تروخدا اين آقارو ول كن بخدا هيچكاري آقاي [...] باشما نميكننددراين پايان سال بفكر شهرو مهمانان عزيزه نوروزي باشيد كه توام شده باشهادت دخت پيامبر فاطه ص كه چه تدبيري براي اينكار بي انديشيد نه اينكه كارتون شده روزي بيست تا تلفن از اين مدير كل ازاون مدير كل كه فلان كارمندبازنشسته بيكار باسي وسه سال سابقه ؟؟؟درخشان؟؟؟/روباز باادامه ماموريت ايشان موافقت كنيد و؟وعده هاي الكي دادن به شما درصورتي خودتان شاهد وميشناسيد كه اين آقايان چه نقشه اي دارند وچه برنامه هايي براي كارخانه [...] كشيدن اينها رو رهاكنيد وبه كارتان برسيد زيادي خواهي اين آقايون تمامي نداره يا حضرت فاطمه شما همه ما وبنده خدا شهردارمحترم رو از دست اينهانجات بده ان شاءالله
در حاشیه