زمانی می توان اعلام استقلال اقتصادی کرد که وابستگی به فروش نفت از بین برود

سخت گیری و ریاضت اقتصادی نیست ، سهمیه بندی سوخت مانع تاثیرگذاری تحریم ها و جلوگیری از اصراف آن شد- مسئولین را از بکارگیری افراد جناحی و سیاسی در بخش اقتصاد برحذر باشند- مردم در سال نو و شادی های خود توجه خاصی به ایام فاطمیه داشته باشند.

زمانی می توان اعلام استقلال اقتصادی کرد که وابستگی به فروش نفت از بین برود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از  مریان خبر، حجت الاسلام و المسلمین انصاری در بخشی از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ضمن دعوت مردم به تقوای الهی ، قبولی عبادات و آمرزش گناهان را تقوا ی الهی دانست و از نمازگزان خواست تا در آخرین روزهای سال نسبت به کارهای گذشته خود تفکر نموده و حسابرس اعمال خویش باشند.

امام جمعه شهرستان تالش در بحث اقتصاد مقاومتی افزود : اقتصاد مقاومتی، سخت گیری و ریاضت اقتصادی نیست ، بلکه حفظ روبه رشد اقتصاد کشور علی رغم وجود تحریم ها است ، یعنی مواظبت از تاثیر تحریم ها بر صنایع و بازار تجارت است .

وی سهمیه بندی بنزین را یکی از راهکارهای خوبی دانست که در قالب اقتصاد مقاومتی اجرا گردید و مانع تاثیرگذاری تحریم ها و جلوگیری از اصراف آن شد.

حجت الاسلام انصاری از مسئولین اقتصادی خواست تا مانع از شعاری شدن اقتصاد مقاومتی شده و در عمل به آن توجه کنند، وی بکارگیری نیروهای متعهد و متخصص را یکی دیگر از راههای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی دانست و مسئولین را از بکارگیری افراد جناحی و سیاسی در این خصوص برحذر داشت.

انصاری همچنین استفاده از ارز حاصل از فروش نفت را در بخش واردات کالاهای لوکس انتقاد نموده و از مجلس و قوه قضائیه خواست تا با وضع قوانین از وقوع چنین اصراف ها جلوگیری شود.

خطیب جمعه شهرستان تالش همچنین وابستگی اقتصاد و بودجه کشور به فروش نفت را یکی دیگر از معضلات اقتصاد کشور دانست و بازار و قیمت نفت را ابزاری دانست که به دست مستکبران است.

امام جمعه شهرستان در ادامه خطبه دوم نماز جمعه افزود ؛ زمانی می توان اعلام استقلال اقتصادی نمود که وابستگی به فروش نفت از بین برود به طوری که موقعی که مصلحت دانستیم فروش نفت را برای مدتی قطع کنیم.

وی گفت: نفت ذخیره نسل های آینده ما است و باید دانست که استفاده از این گنجینه روزی به پایان خواهد رسید و ما زمانی می توانیم از اقتصاد مقاومتی نتیجه بگیریم که از این سرمایه گرانمایه در راستای کارهای زیربنایی و عمرانی استفاده کنیم و در هزینه های جاری باید متکی به دانش و صنایع خود باشیم .

حجت الاسلام انصاری ، با اشاره به در پیش بودن ایام شهادت حضرت فاطمه(س) ،با استناد به کتب اهل سنت

فاطمه(س) را پاره تن پیامبر اکرم(ص) نامیدکه محبین آن از آتش جهنم به دور خواهند ماند .

وی با اشاره به جلسه دیروز علمای اهل سنت با علمای تالش در شهرستان در مبحث مصائب و نحوه شهادت حضرت فاطمه(س) افزود؛ ما اصراری نداریم که برادران اهل تسنن نسبت به مصائب وارده بر دختر پیامبر اکرم (ص) اعتقادی داشته باشند و لی باید دانست که چرا فرزند رسول به طور شبانه و در جایی مخفی دفت می شود و این نشان از اعتراض حضرت فاطمه به جو حاکم بر آن زمان بوده است.

انصاری از عموم مردم خواست در سال نو و شادی های خود توجه خاصی به این ایام داشته باشند و نسبت به جایگاه بانوی اسلام مراعات لازم را انجام دهند.

امام جمعه تالش به مسئولین شهری و ارگانهای فرهنگی تبلیغی پیشنهاد کرد تا در فاطمیه اول و دوم شهر را به مدت سه روز سیاه پوش نمایند ولی لزومی ندارد در این بین از پرچم های سیاه استفاده شود ، بلکه نصب پرچم های رنگی مزین به نام فاطمه(س) و نوشتن احادیثی در مقام منزلت وی می تواند برای عموم و مسافرین نوروزی تاثیر گذار باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه