ترخیص خودروهای بالای ۴۰ هزار دلار از گمرک +اسناد

در حالی با پیشنهاد وزیر صنعت بیش از ۴۰۰۰ خودرو در گمرک مانده مجوز ترخیص خواهد گرفت که ارزش برخی از این خودروها بالای ۴۰ هزار دلار می‌باشد.

ترخیص خودروهای بالای ۴۰ هزار دلار از گمرک +اسناد

به گزارش هشت دی، طی ماههای اخیر با بسته شدن سایت ثبت سفارش ابهاماتی درباره  وقوع تخلفات در خصوص واردات خودرو مطرح شده است. چندی قبل بود که موضوع تحقیق و تفحص واردات خودرو از سوی نمایندگان مجلس کلید خورد. موضوع ابهامات واردات به همین جا ختم نمی‌شود و اختلاف نظرها به دستور العمل تازه منتشر شده واردات هم کشیده است.

در روزهای اخیر برخی مقامات وزارت صنعت به جای توضیح درخصوص ابهامات ایجاد شده در واردات خودرو در ماههای بسته بودن ثبت سفارش با بحث افزایش تعرفه واردات خودرو درگیر بوده و از سوی دیگر برخی نمایندگان مجلس نیز به دنبال طرح کاهش تعرفه واردات خودرو هستند.

در حال حاضر با نامه نگاری های انجام شده بین وزرای صنعت و اقتصاد و روئسای گمرک و سازمان توسعه تجارت به نظر میرسد خودروهای در گمرک مانده تعیین تکلیف شده اند.

بر این اساس ترخیص خودروهای مانده در گمرک  در چهار بخش دسته‌بندی و درخواست شده است که این بخش‌ها شامل خودروهای با ارزش گمرکی ۴۰ هزار دلار و کمتر، خودروهای با ارزش گمرکی بالای ۴۰ هزار دلار، خودروهای با مدل ۲۰۱۵ و خودروهای با مدل ۲۰۱۶ می‌شود.

نکته جالب توجه آنکه رئیس سازمان توسعه تجارت پیشنهاد ترخیص خودروهای با ارزش بالای ۴۰ هزار دلار را نیز به وزیر صنعت مطرح و وزیر نیز این پیشنهاد را پذیرفته است. موضوع از آن قرار است که به تازگی دولت مصوبه ای داشته که بر اساس آن واردات خودرو با ارزش بالای ۴۰ هزار دلار ممنوع شده است.

در ادامه لیست خودروهای مذکور از دوره ابتدای سال ۹۵ تا مهر ماه سال جاری قابل مشاهده است. بر این اساس  در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ۱۴۶۵ و در منطقه آزاد بم ۱۵۴۷خودرو دپو شده که بیشترین تعداد خودرو در گمرکات مناطق آزاد با مجموع ۴۲۸۰ خودرو می‌باشد. همچنین در گمرک باهنر ۴۸۴ ؛ در گمرکات تهران ۴۱۸ خودرو و در مجموع ۱۰۸۷ خودرو در گمرکات اجرایی دپو شده است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه