نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی:

ایجاد بیش از یک‌میلیون شغل با تسهیلات اشتغال روستایی در کشور

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی به ایجاد بیش از یک‌میلیون شغل با تسهیلات اشتغال روستایی در کشور اشاره کرد و از دولت خواست تا تسهیلات اشتغال روستایی همچون بانک کارآفرینی و امید به‌صورت خرد در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

ایجاد بیش از یک‌میلیون شغل با تسهیلات اشتغال روستایی در کشور

به گزارش هشت دی، مهرداد بائوج لاهوتی شامگاه چهارشنبه در جلسه مشترک کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری و رونق تولید استان گیلان در سالن الغدیر استانداری گیلان اظهار کرد: لایحه اشتغال روستایی دولت به مجلس آزمونی بود که به میدان عمل عرضه‌شده است.

وی بابیان اینکه اشتغال روستایی ابتکار جدید است، افزود: ما تاکنون تسهیلاتی نداشته‌ایم که دو سال تنفس داشته باشد و با بازپرداخت شش‌ساله و با بهره متوسط شش‌درصدی به مردم ارائه شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در هیچ سالی به میزان سال جاری در بودجه به اشتغال روستایی توجه نشده بود، گفت: هیچ‌گاه به‌اندازه سال جاری تسهیلاتی شفاف و ارزان در اختیار روستائیان برای ایجاد اشتغال قرار نگرفته بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در سال جاری بودجه ۷۳ هزار میلیارد تومانی برای اشتغال روستایی دیده‌شده، خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق، ۶.۶ میلیارد تومان از منابع باقی‌مانده ۱.۵ میلیارد دلار تومانی و مابقی منابع در ایجاد اشتغال از منابع دولت و بانک‌ها استفاده می‌شود.

لاهوتی بابیان اینکه سال آینده یک‌میلیون و ۳۳ هزار شغل ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: با بسته ۷۳ هزار میلیارد تومانی باید شاهد توسعه اشتغال روستایی در کشور باشیم که بسیار قابل‌تأمل است.

وی بابیان اینکه باید سهم گیلان از اشتغال آینده روستایی باید مشخص شود، افزود: باید دید تمایل سرمایه‌گذاران به کدام سمت‌وسو است و ما هم در همان سمت منابع را هدایت کنیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی گفت: از مسئولان خواهش می‌کنیم تسهیلات را به اهلش بسپارند و از ارائه تسهیلات به هر شخصی که طرحی فرمایشی دارد و اعلام می‌کند که با دریافت تسهیلات فلان قدر شغل می‌تواند ایجاد کند اما در باطن این‌گونه نیست، خودداری کنند.

نماینده مردم لنگرود در خانه ملت بابیان اینکه بانک کارآفرینی و امید در اشتغال آفرینی‌های خرد خوب عمل کرده، بیان کرد: تسهیلات روستایی نیز باید به‌صورت خرد در اختیار روستائیان قرار بگیرد و بیشترین آن‌ها نیز در حوزه گردشگری هزینه شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه