مسئولان وزارت خارجه در وقایع سفر اشتون مقصرند

خطیب جمعه ماسال با اشاره به رفتارهای غیر دیپلماتیک اشتون در سفر اخیرش به تهران گفت: وزارت خارجه باید در این خصوص جوابگو باشد که چه کسانی برای این ملاقات ها برنامه ریزی کرده اند.

مسئولان وزارت خارجه در وقایع سفر اشتون مقصرند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ماسال، حجت الاسلام والمسلمین سید هادی موسوی با اشاره به حرکت زشت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر اخیرش به تهران گفت: دستگاههای امنیتی اعلام کرده اند که با دیدار اشتون و فتنه گران مخالفت کرده اند که با توجه به این نکته باید گفت: برخی مسئولان وزارت خارجه در این جریان مقصرند.

وی افزود: وزارت خارجه باید در این خصوص جوابگو باشد که چه کسانی برای این ملاقات ها برنامه ریزی کرده اند. زحمات وزارت خارجه ای ها سر جایشان محفوظ. اگر وزارت خارجه  ما عاقل بود و در ارتباط با سفر مسئول پارلمان اروپا و بی ادبی هایش برخورد مناسب را داشت مطمئنا این اتفاق پیش نمی آمد.

خطیب جمعه ماسال ادامه داد: اینکه سیاست دولت داشتن روابط با کشورهای مختلف باشد پذیرفته است ولی این ارتباطات باید بر پایه عزتی باشد که رهبر انقلاب تعریف کرده اند و نباید اجازه دهیم دیگران در امور داخلی کشور ما دخالت کنند.

حجت الاسلام موسوی ضمن تأکید بر عناد داشتن دشمنان با جمهوری اسلامی گفت: سال ۸۸ برخی ها بزرگترین ظلم را به نظام کردند چرا حالا یک مسئول خارجی بیاید و با این افراد دیدار کند؟ مگر شما اجازه می دهید ما در داخل خاک کشورتان با مخالفین شما دیدار کنیم؟ شما از فعالین حقوق بشر دیدار می کنید؟ مگر مردم سوریه بشر نیستند؟ آن فردی که چگرش خورده می شود بشر نیست؟ مگر مردم افغانستان و عراق که هر روز کشته می شوند بشر نیستند؟ آیا شما بشری غیر از خودتان می شناسید؟ شما که به حاکمیت عراق، افغانستان و پاکستان احترام نگذاشته اید چگونه امروز از حاکمیت کشور اکراین دفاع می کنید؟ مگر شما نبودید که در ۸ سال دفاع مقدس حاکمیت جمهوری اسلامی را می خواستید خدشه دار  کنید؟

امام جمعه ماسال با اشاره به برخی اقدامات ضد فرهنگی صورت گرفته در وزارت ارشاد گفت: متأسفانه یک حرکت خزنده ضد فرهنگی در کشور شروع شده است که در این خصوص وزارت ارشاد باید پاسخگو باشد. وزارت ارشاد از فردی که اوایل انقلاب از کشور فرار کرده است و قبل از انقلاب مدیحه سرای شاه و فرح بوده را به یک مراسم در کشور دعوت کرده است. چه فضایی مگر ایجاد شده است که شما چنین فردی را دعوت می کنید؟ وقتی بیوگرافی این آدم را می خوانیم تعجب می کنیم.

وی افزود: وزارت ارشاد از کسی دعوت کرده است که  در نوشته هایش فتوای مراجع تقلید را فتوای عصر جاهلیت خوانده است. کسی که امام علی (ع) و امام حسین (ع) را خشونت طلب خوانده است و می گوید ما یک نظام دموکراسی می خواهیم که نیازی به خداوند ندارد.

حجت الاسلام سید هادی موسوی با هشدار به وزیر ارشاد ادامه داد: آقایان وزارت ارشاد توجه داشته باشند که زیر ذره بین مردم هستند و اگر مسیرتان را تغییر ندهید مردم با شما برخورد می کنند.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر استان گیلان با اشاره به ایام نوروز و رسیدگی به امور فقرا گفت: ما نباید نسبت به فقرا بی تفاوت باشیم.

وی تأکید کرد: میزان کمک ها مهم نیست بلکه نهادینه شدن روح تعاون و کمک اهمیت دارد.

امام جمعه ماسال با اشاره به ۴ شنبه آخر سال گفت: در گذشته برای اینکه در خصوص عواقب ۴ سوری هشدار دهیم مشکلات فراوان وجود داشت اما امروز صدا و سیما با پخش مستندهایی از وقایع ۴ شنبه سوری در سالیان گذشته خطرات احتمالی این روز را به خانواده ها هشدار می دهد.

خطیب جمعه ماسال گفت: متأسفانه این رسم خرافی از دوران مجوسیت برای ما مانده است و ما باید بدانیم که آتش به کسی چیزی نمی دهد و تنها عایدی آن سوزاندن است.

وی خطاب به بازاریان ماسال گفت: رزق و روزی شما از مواد محترقه تأمین نمی شود  و لذا از شما می خواهیم که از فروش این مواد پرهیز کنید.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: خانواده ها نیز توجه کنند که نیروهای انتظامی برای برقراری امنیت و اجرای قانون شاید در مواردی با فرزندان شما برخورد کنند که در این صورت شما نباید ناراحت شوید چرا  که صدای همین مواد محترقه می تواند افراد  بیمار را به عواقب جبران ناپذیری مبتلا کند که اقدام نیروی انتظامی می تواند در این زمینه پیشگیرانه باشد.

امام جمعه ماسال ضمن تشکر از زحمات نیروی انتظامی از مردم خواست که در زمینه ۴ شنبه سوری آخر سال نهایت همکاری را با آنها داشته باشند و از دامن زدن به خرافات پرهیز نمایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه