نماینده مردم رشت :

سرعت انتشار آنفولانزای مرغی در کشور بسیار بالا است/ بسیاری از مرغداران در پی حمایت نکردن دولت ورشکست می‌شوند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلف شدن بیش از میلیون مرغ در کشور براثر آنفولانزای مرغی گفت: سرعت انتشار آنفولانزای مرغی در کشور بسیار بالا است و لازم است دولت از مرغداران متضرر حمایت کند.

سرعت انتشار آنفولانزای مرغی در کشور بسیار بالا است/ بسیاری از مرغداران در پی حمایت نکردن دولت ورشکست می‌شوند

به گزارش هشت دی،جبار کوچکی نژاد در رشت، با اشاره به تلف شدن بیش از میلیون قطعه مرغ در مرغداری‌های کشور براثر آنفولانزای مرغی اظهار کرد: سرعت انتشار آنفولانزای مرغی در کشور علیرغم تلاش‌های سازمان دامپزشکی بسیار بالا است.

وی با اشاره به آلودگی اکثر مرغداری‌های کشور به دلیل شیوع آنفولانزای مرغی، افزود: سازمان دامپزشکی کشور باید با جدیت و قوت بیشتری در راستای معدوم کردن مرغ‌های تلف‌شده در کشور اقدام کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پرداخت خسارت‌های مرغداری‌های دارای بیمه گفت: شرکت‌های بیمه‌گذار باید بدون فوت وقت در جهت پرداخت ضرر و زیان‌های مرغداران کشور اقدام عاجل داشته باشد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری خانه ملت با اشاره به مرغداری‌های فاقد بیمه متضرر در آنفولانزای اخیر نیز تصریح کرد: دولت باید به مرغداری‌هایی که در این شیوع بیماری خسارت‌های بسیار زیادی دیده‌اند کمک کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه خسارت‌های بسیار سنگینی به مرغداری‌های کشور در پی آنفولانزای مرغی اخیر واردشده، بیان کرد: بسیاری از افراد و صاحبان مرغداری‌های صنعتی در صورت عدم‌حمایت و کمک دولت ورشکسته خواهند شد.

کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه نباید افزایش قیمت مرغ را در پی آنفولانزای مرغی اخیر داشته باشیم، خاطرنشان کرد: با تدابیر اندیشیده شده درگذشته، مرغ‌های ذخیره‌شده در سردخانه‌ها روانه بازار شده‌اند و جای نگرانی وجود ندارد و قیمت مرغ در مقایسه با ماه‌های قبل نیز تغییر چندانی نخواهد کرد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه