نام‌نویسی ۱۵۰هزار نفر در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن

با گذشت یک ماه و نیم از آغاز ثبت‌نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم بیش از ۱۵۰ هزار نفر آمادگی خود برای شرکت در این آزمون را اعلام کردند و سایر متقاضیان نیز تنها سه روز دیگر برای نام‌نویسی مهلت دارند.

نام‌نویسی ۱۵۰هزار نفر در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن
به گزارش ۸دی،آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن امسال به صورت مشترک به همت معاونت قرآن و عترت ارشاد و سازمان اوقاف و امورخیریه برگزار می‌شود.
مهلت شرکت در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در ابتدا ۲۰ دی‌ماه اعلام شد که پس از آن مهلت ثبت‌نام تا پایان دی‌ماه تمدید و با توجه به درخواست استان‌ها و پیش‌بینی متولیان برپایی این آزمون زمان ثبت‌نام بازهم تمدید شد و متقاضیان تا ۶ بهمن‌ماه فرصت دارند آمادگی خود را برای حضور در آزمون اعلام کنند.
با توجه به گذشت یک ماه و نیم از زمان آغاز ثبت‌نام، تاکنون ۱۵۳ هزار و ۷۷۷ نفر برای شرکت در آزمون نام‌نویسی کرده‌اند.
این امر در حالی است که در سال‌ گذشته تعداد متقاضیان آزمون قرآن و عترت ارشاد ۷۰ هزار نفر در بخش موسسات، ۷۵ هزار نفر در بخش دولتی و حدود ۵۰۰ هزار نفر نیز در بخش آموزش و پرورش بود. آزمون اوقاف هم که تا سال قبل مستقل برگزار می‌شد ۴۰۰ هزار شرکت‌کننده داشت. البته امسال آموزش و پرورش در آزمون مشارکت ندارد اما با این که آزمون سازمان اوقاف امسال با آزمون ارشاد در هم ادغام شده انتظار استقبال بیشتری از آزمون حفظ و مفاهیم قرآن می‌رفت.
تنها ۳ روز تا پایان زمان ثبت‌نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن باقی‌مانده است و با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان در روزهای پایانی اقدام به ثبت‌نام می‌کنند، باید دید معاونت قرآن و عترت ارشاد و سازمان اوقاف تا چه حد در جذب مخاطب و تعداد شرکت‌کنندگان در این آزمون موفق خواهد بود.
آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در بخش کتبی ۱۰ اسفندماه در مراکز آزمون برگزار می‌شود. پس از آن نیز آزمون الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن شنبه ۱۲ اسفندماه از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ برپا می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه