خطری که رژیم صهیونیستی از آن می ترسد

یک نویسنده صهیونیست مدعی شد حماس مشغول باز کردن جبهه دیگری علیه اسرائیل در جنوب لبنان است؛ وی از نزدیکتر شدن روابط حماس، حزب‌الله و ایران ابراز نگرانی کرد.

خطری که رژیم صهیونیستی از آن می ترسد

به گزارش هشت دی،مرکز موسوم به «مرکز قدس برای امور ملت و دولت» یادداشتی از «یونی بن مناحیم» کارشناس سیاسی صهیونیست منتشر کرد که در آن ادعا شده حماس در ماه‌های اخیر مشغول آمادگی برای باز کردن جبهه دیگری علیه اسرائیل از جنوب لبنان است.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، در این یادداشت ادعا شده است: این روند پس از انتفاضه دوم (در سال ۲۰۰۰) و با الهام از «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران آغاز شد؛ اتفاق مذکور پس از آن رخ داد که حماس برای اقدام علیه اسرائیل در کرانه باختری و نوار غزه با سختی‌هایی روبه‌رو شد و همچنین در این راستا صورت گرفت که جبهه دیگری علیه اسرائیل در صورت درگیری جدید نظامی در نوار غزه باز شود.

بن مناحیم سپس مدعی شد: حماس طی سال‌های اخیر در راستای تقویت قوایش در داخل اردوگاه‌های لبنان کار کرده و (بخشی از ) اموالی که از ایران دریافت کرده را در این راستا هزینه کرده است که این موضوع منجر به افزایش خطر علیه اسرائیل می‌شود به خصوص اینکه رهبری جدید حماس، روابطش را با تهران بهبود بخشیده و حماس به شکلی کامل با سپاه پاسداران ایران و حزب اللههمکاری می‌کند تا اسرائیل را از تمامی جهت‌ها در تنگنا قرار دهد و جبهه‌های جدیدی علیهش باز کند.

این نویسنده اسرائیلی در ادامه ادعا کرد: حماس می‌خواهد از اردوگاه‌‌های آوارگان در جنوب لبنان برای ایجاد جبهه جدید علیه اسرائیل، شلیک موشک و اعزام تیم‌هایی به شمال اسرائیل برای انجام عملیات بهره‌برداری کند. سیاست‌های امنیتی اسرائیل باید جلوی هر تلاش ایران برای باز کردن جبهه جدید در بلندی های جولان و غیره را بگیرد.

بن مناحیم در پایان افزود: حماس و حزب‌الله بیم آن را دارند که اسرائیل، جنگ محرمانه‌اش در جنوب لبنان برای منع ایجاد جبهه جدید علیهش را از سر بگیرند و اگر اسرائیل، مسئول تلاش برای ترور «محمد حمدان» از اعضای حماس در شهر صیدای لبنان باشد می‌توان این اقدام را هشداری به حماس و حزب الله برای توقف فعالیت‌های جدید علیه اسرائیل برآورد کرد؛ از این رو، روند جدید حماس و حزب‌الله منجر به جنگ محرمانه جدید در جنوب لبنان خواهد شد.

هفته گذشته عناصر موساد (سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی که مسئول عملیات‌های خارجی است) با کار گذاشتن بمبی در زیر خودروی محمد حمدان سعی به ترور او کردند اما وی از سوءقصد جان سالم به در برد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه