رژیم صهیونیستی یک واحد جدید نظامی برای مقابله با گروه های تروریستی تشکیل داد

کارشناس نظامی روزنامه «معاریو» چاپ سرزمین های اشغالی، روز دوشنبه نوشت: در سایه قدرت گیری گروه داعش در صحرای سینا، ارتش اسرائیل یک واحد نظامی جدید از افسران ذخیره را برای مقابله با تحولات احتمالی با داعش تشکیل داد.

رژیم صهیونیستی یک واحد جدید نظامی برای مقابله با گروه های تروریستی تشکیل داد

به گزارش هشت دی،«تال لیف رام» نویسنده معاریو در ادامه با اشاره به این که مقام های رژیم صهیونیستی متقاعد شده اند، داعش در صدد حمله به سرزمین های اشغالی است، نوشت: منطقه «نیتسانا» در جنوب اسرائیل و در مرز با مصر هم اکنون آرام است، اما حضور قدرتمند داعش در استان سینا، ارتش اسرائیل را برآن داشت، هسته اولیه یک یگان نظامی جدید برای رویارویی با تهدیدات امنیتی با این گروه را پایه ریزی کند.
در همین حال، پیشتر «یهودا آونی» فرمانده یگان ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر از فرماندهان منطقه جنوبی سرزمین های اشغالی خواست یک کادر امنیتی – نظامی آموزش دیده تشکیل شود تا به ادعای وی با تحولات امنیتی در مرز مصر مقابله شود.
آونی مدعی شد: ارتش اسرائیل، اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می دهد، هر لحظه امکان روی دادن حوادث ناگهانی و ناخوشایند وجود دارد، چرا که ما آگاهی داریم چه حوادثی در آن سوی مرزهای مصر روی می دهد.
اما تحلیلگران بر این باورند، تشکیل این گروه نظامی برای تقویت بنیه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی برای مقابله با حوادث جاری فلسطین پس از اعلام قدس به عنوان پایتخت این رژیم باشد.
رژیم صهیونیستی آگوست ۲۰۱۳ (مرداد/ شهریور ۹۲) به بهانه این که گروه تروریستی ولایت سینا (انصار بیت المقدس سابق) چندین راکت به فلسطین اشغالی شلیک کردند، مراکزی را در شبه جزیره سینا موردهدف قرار دادند.
گروه تروریستی «انصار بیت‌المقدس» که بعدها با داعش بیعت کرد و نام خود را به «ولایت سینا» تغییر داد، در شمال شرقی و شبه جزیره سینا فعال است و حملات زیادی علیه مواضع نیروهای امنیتی و پلیس مصر انجام داده است.
شبه جزیره سینا منطقه ای مثلثی شکل به مساحت ۶۱ هزار کیلومتر مربع در شمال شرقی مصر است که دو قاره آسیا و آفریقا را به هم وصل می کند.
شبه جزیره سینا که از دو استان «جنوب و شمال سینا» تشکیل شده است، به دلیل بیابانی بودن، تبدیل به پناهگاه گروه های تروریستی شده است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه