فرماندار شهرستان آستارا:

راه‌آهن آستارا- آستارا شمال و جنوب را به هم متصل می‌کند

فرماندار شهرستان آستارا با اشاره به اینکه شمال و جنوب دنیا به‌واسطه راه‌آهن بین‌المللی آستارا- آستارا به یک‌دیگر وصل می‌شوند، گفت: کشورهای جمهوری آذربایجان، ایران، هند، روسیه و دیگر کشورهایی که در این مسیر قرار دارند به صورت مستقیم از خط ریلی آستارا- آستارا استفاده می‌کنند.

راه‌آهن آستارا- آستارا شمال و جنوب را به هم متصل می‌کند

به گزارش هشت دی،یونس رنجکش شامگاه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت راه‌آهن بین‌المللی آستارا- آستارا در محل فرمانداری اظهار کرد: اکنون عملیات ریل‌گذاری باند نخست راه‌آهن بین‌المللی آستارا- آستارا در خاک جمهوری اسلامی ایران به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه اکنون در حال تکمیل بارانداز راه‌آهن بین‌المللی آستارا- آستارا در محدود خاک جمهوری اسلامی ایران در شهرستان مرزی آستارا هستیم تصریح کرد: در آینده نزدیک براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته بین راه‌آهن دو کشور، نخستین محموله آزمایشی بار وارد بارانداز راه‌آهن می‌شود.

فرماندار شهرستان آستارا خط ریلی آستارا- آستارا را یک خط ریلی خاص با اثرات اقتصادی فرامنطقه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: کشورهای جمهوری آذربایجان، ایران، هند، روسیه و دیگر کشورهایی که در این مسیر قرار دارند به‌صورت مستقیم از خط ریلی آستارا- آستارا استفاده می‌کنند.

رنجکش با اشاره به اینکه شمال و جنوب دنیا به‌واسطه راه‌آهن بین‌المللی آستارا- آستارا به یک‌دیگر وصل می‌شوند بیان کرد: راه‌آهن بین‌المللی آستارا- آستارا در فازهای بعدی به راه‌آهن قزوین- رشت و از آنجا تا مناطق جنوبی کشور امتداد پیدا می‌کند.

وی راه‌آهن بین‌المللی آستارا- آستارا را در کاهش زمان ارسال محموله در بحث تجارت و کاهش قیمت‌ها دارای نقش محوری و تأثیرگذار دانست و گفت: امیدواریم از این ظرفیت و فضای تولیدشده برای توسعه کشور، استان و شهرستان مرزی آستارا نهایت استفاده را ببریم.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه