عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

ضربه اقتصادی تلفات مرغ در کشور کمتر از زلزله کرمانشاه نیست

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در واکنش به تلفات سنگین مرغ در مرغداری‌های کشور گفت: وزارت جهاد به‌جای ارائه آمار از تلفات، از عملکرد خود در مدیریت بحران تلفات مرغ بگوید.

ضربه اقتصادی تلفات مرغ در کشور کمتر از زلزله کرمانشاه نیست

به گزارش هشت دی،محمدصادق حسنی در رشت، با اشاره به تلف شدن بیش از میلیون‌ها قطعه مرغ در کشور اظهار کرد: موضوع تلف شدن میلیون‌ها قطعه مرغ در کشور توسط مرغداران، نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی و سایر اعضا در کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح شد اما هر یک از اعضا علت این رویداد را بر گردن شخص دیگری می‌اندازد.

وی بابیان اینکه آنفولانزای مرغی در کشورهای اروپایی نیز افتاده اما میزان خسارت و تلفات آن در مقایسه با ایران بسیار ناچیز بوده است افزود: در آنفولانزای اخیر که در منطقه قربانی گرفت، کشور ترکیه هیچ تلفاتی نداشته است درحالی‌که این بیماری از اروپا و از طریق ترکیه به ایران رسیده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید قبل از اینکه بیماری آنفولانزا در کشور قربانی بگیرد، وارد پیکار می‌شدیم گفت: مسئولان دامپزشکی اصلی‌ترین دلایل شیوع این بیماری در کشور و گرفتن تلفات سنگین را نبود اعتبارات کافی برای مقابله با بیماری عنوان کرده‌اند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وقتی آنفولانزای مرغی یک واحد از مرغداری را تلف می‌کرد مسئولان باید وارد کار می‌شدند و دغدغه‌های خود را مطرح می‌کردند تصریح کرد: دامپزشکی اعلام کرده حتی برای دفن مرغ‌های تلف‌شده و یا گونی‌ای که باید مرغ‌های تلف‌شده را در آن می‌ریختند، پول و اعتباری نداشته‌اند و این مسئله از علل افزایش تلفات بوده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه توجیه مسئولان دامپزشکی در این راستا و افزایش شیوع بیماری آنفولانزای مرغی قابل‌قبول نیست خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل نبود مدیریت در بحران آنفولانزای اخیر این بیماری تا توانسته تلفات گرفته و هیچ توجیهی از مسئولان دامپزشکی نه از سوی یک نماینده مجلس بلکه از سوی هیچ‌کس دیگری پذیرفتنی نیست.

حسنی با تاکید بر اینکه تلفات مرغ ناشی از آنفولانزای اخیر بسیار بیشتر از میلیون‌‌ها قطعه است گفت: به دلیل ازدیاد آمار غلط و کتمان حقایق کسی باور نمی‌کند که میزان تلفات به این اندازه باشد البته یقین داریم میزان تلفات مرغ در کشور بسیار سنگین بوده است.

وی با اشاره به فقدان مدیریت در جهاد کشاورزی و ناکارآمدی وزارت خانه در بحران آنفولانزای مرغی گفت: نباید وزارت جهاد کشاورزی تنها به ارائه آمار و گزارش در رسانه‌ها بسنده کند بلکه برای یک‌بار هم که شده اعلام کند که در بحران اخیر چه‌کاری باید انجام می‌دادند و اکنون چه‌کاری از سوی آن‌ها انجام‌شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی هیچ پاسخی در رابطه با بحران ناشی از تلفات مرغ در کشور ندارد تصریح کرد: ضربه اقتصادی ناشی از تلفات مرغ در کشور کمتر از زلزله کرمانشاه نبوده است.

نماینده مردم رشت با تاکید بر اینکه تلفات مرغ در کشور همچنان ادامه دارد و تمام نشده است گفت: یقیناً ترکش بی مدیریتی در بحران اخیر مرغداری‌های کشور در شب عید همه را خواهد گرفت چون واردات مرغ از خارج هم حدی دارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با تاکید بر اینکه دولت می‌توانست هزینه ناشی از واردات مرغ را در پیشگیری از بیماری صرف کند گفت: همه مشرف هستند که قرنطینه درست انجام‌نشده است و مرغداری‌های کشور ضررهای بسیار بالایی را متحمل شده‌اند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه