لزوم احیای آب‌بندان‌ها در صومعه‌سرا

فرماندار صومعه سرا گفت:احیای آۤب‌بندان‌ها موجب رونق گردشگری،افزایش ذخایر آبی و …می‌شود.

لزوم احیای آب‌بندان‌ها در صومعه‌سرا

به گزارش  پ۸دی به نقل از فرمانداری صومعه سرا، مهندس علی فتح‌ اللهی در جلسه تخصیص آب که در فرمانداری صومعه‌سرا برگزار شد،با بیان اینکه بنا بر این است که جلسات تخصیص آب شهرستان با توجه به حساسیت شرایط جوی،میزان بارندگی و…با اهتمام،دقت و تعامل بیشتر برگزار شود و مصوبات به جد پیگیری شود،اظهار کردبا توجه به اینکه ۷۰درصد فعالیت‌های اقتصادی مردم شهرستان بر مبنای کشاورزی و عمدتا محصول برنج است بحث آب برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با بیان اینکه تلاش شده اعتباراتی که توزیع می‌شود بر مبنای نیازهای واقعی و در راستای رفع مشکلات در زمینه آۤب باشد،افزود:سعی شده توزیع اعتبارات در این حوزه هدفمند باشد.

فتح‌اللهی با بیان اینکه امسال باید مشکلات ما نسبت به سال زراعی گذشته به دلیل تجهیز چاه‌ها در برخی مناطق،تخصیص اعتبارات،برقی کردن پمپاژها،لایروبی انهار و…کاهش یابد،خاطرنشان کرد:تنها مشکلات در این حوزه با توجه به کاهش بارندگی و کم بودن ذخیره پشت سد پذیرفتنی خواهد بود.

وی با بیان اینکه با توجه به اقدامات صورت گرفته باید مشکلات نسبت به سال‌های گذشته کاهش یابد،گفت:عدم کاهش نشاندهنده اینست که اعتبارات بدرستی انتخاب و اجرا نشده است.

فتح‌اللهی با بیان اینکه باید از اکنون خود را برای فصل زراعی سخت اماده کنیم،تصریح کرد:زندگی مردم بر مبنای کشاورزی است.باید شرایط و بستر مناسب را برای کشت موفق فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه تا اواخر مرداد ماه اولویت شهرستان باید بحث کشاورزی و فعالیت‌های مرتبط با آن باشد،گفت:آب‌بندان‌ها ظرفیت خوبی برای شهرستان است.

فرماندار صومعه‌سرا در پایان با تاکید بر لزوم احیای آب‌بندان‌ها،اظهار کرد: احیای آۤب‌بندان‌ها موجب رونق گردشگری،افزایش ذخایر آبی و …می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه