خادم: سایه تعلیق هنوز بر سر کشتی ایران است

رییس فدراسیون کشتی با بیان اینکه خطر تعلیق کشتی ایران را تهدید می‌کند، گفت: منتظر رای نهایی درباره پرونده علیرضا کریمی هستیم.

خادم: سایه تعلیق هنوز بر سر کشتی ایران است

به گزارش ۸دی، رسول خادم رییس فدراسیون کشتی در زمینه انتخاب سرمربیان تیم‌های ملی امید گفت: رده‌ی سنی امید به رده‌های سنی کشتی در سال ۲۰۱۷ اضافه شد و ضرورت داشت در این رده سنی کادر فنی جداگانه‌ای فعالیت کند. این کادر فنی بخش عمده‌ای از کشتی‌گیرانش در رده‌ی سنی بزرگسالان و بخش کمتری در رده سنی جوانان هستند و طبیعتا سرمربی امید باید در کنار کادر فنی بزرگسالان حضور داشته باشد تا بر کار کشتی‌گیرانی که در رده‌ی سنی بزرگسالان حضور دارند و در رده‌ی سنی امید هم می‌توانند فعالیت کنند و شانس ملی پوش شدن را نیز دارند نظارت داشته باشد.

وی ادامه داد: احد پازاج مدیر تیم‌های ملی با خیر آبادی مربی مطرح و شناخته شده کشتی ایران هم در سطح ملی و بین المللی، مذاکره کردند و این امکان فراهم شد موضوع در شورای فنی مطرح شود که اعضا نظر مثبت در این زمینه داشتند و ان‌شاءالله در نهایت مجوز این موضوع از هیأت کشتی استان‌ها گرفته شود. حضور خیرآبادی می‌تواند توانایی و قابلیت فنی کادر فنی بزرگسالان و امید ما را افزایش بدهد و من امیدوارم با کسب نتیجه مورد نظر مردم، این موضوع محقق شود.

خادم با اشاره به برخی پیشنهادها در مورد اینکه فینال کشتی پهلوانی نیز ۲ پیروزی از ۳ مسابقه برگزار شود، اظهار کرد: ما انتخابی تیم‌های ملی در رده‌ی سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را ۲ از ۳ برگزار می‌کنیم، اما در کشتی پهلوانی یک مسابقه کشتی بوده و این پیشنهاد خوبی است که برای تعیین پهلوان سال ۹۷ هم ۲ از ۳ کشتی برگزار شود که ما آن را بررسی خواهیم کرد.

رییس فدراسیون کشتی در مورد سرانجام بحث تعلیق کشتی ایران گفت: به هرحال کمیته بین ملی المپیک از طریق اتحادیه جهانی کشتی موضوع تعلیق را بخاطر موضوع کریمی در رقابت‌های زیر ۲۳ سال جهان پیگیری می‌کند و هنوز این موضوع برطرف نشده و ما جلساتی را با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک داشته‌ایم ولی تعلیق هنوز ما را تهدید می‌کند. ما هر آنچه در توان مجموعه مدیریتی کشتی بوده و هر آنچه از طریق دیپلماسی کشتی جمع کرده بودیم را در این مورد خرج کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: این موضوع چون فرصت نفوذ در IOC را می‌خواست، ما متأسفانه نتواسته‌ایم موفقیت جدی در این زمینه در کمیته بین المللی المپیک داشته باشیم ولی هرچه در توان داشتیم در تعاملات خود به کار بردیم. مذاکرات ما در قدم‌های اول و دوم خوب بود و نتیجه داد و ما توانستیم رأیی که ۴۵ روز قبل باید قطعی اعلام می‌شد را در دو نوبت برای آن زمان بگیریم، تا التهاب آن را کاهش بدهیم و منتظر هستیم ببینیم نتیجه نهایی چه می‌شود و در نهایت امیدوارم با دعای خیر مردم، قدرت و توان کشتی به فشارهای سیاسی غلبه کند.

خادم تاکید کرد: رسانه‌ها واقعا در این زمینه کمک کردند و مردم را در جریان گذاشتند. دغدغه و خواست مردم در این زمینه مجموعه کشتی کشور را مصمم کرد با نهایت توانش موضوع را پیگیری کند.

وی در زمینه میزبانی ایران در رقابت‌های جهانی پس از ۱۸ سال خاطر نشان کرد: ما با حوصله بعد از سال‌ها که امکان میزبانی مسابقات جهانی فراهم نبود طرحی را آماده کردیم با عنوان طرح برگزاری مشارکتی مسابقات تا کشورها بتوانند در کنار هم کمک کنند تا مسابقات بین المللی و جهانی برگزار شود و هم بار هزینه‌ها کاهش یابد و مشارکت افزایش پیدا کند که در نهایت این طرح در هیأت رئیسه در پاریس به تصویب رسید و ما گام اول را با پذیرش میزبانی ۲۰۲۰ کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان برداشتیم. رقابت‌های فرنگی و زنان نیز در فنلاند بعنوان شریک برگزاری ما انجام می‌شود.

وی افزود: قدم دوم ما مسابقات آسیایی نونهالان و میزبانی این رقابت‌ها در سال ۲۰۱۸ برای اولین بار در آسیا است که قصد داریم، مسابقات زنان در ژاپن برگزار شود و اگر این موضوع قطعی شد، خبرش را رسما اعلام می‌کنیم.

خادم در پایان با اشاره به برگزاری رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی که قرار است پایان هفته جاری در ماهشهر برگزار شود، گفت: رقابت‌های بین المللی کشتی جام تختی در رشته کشتی فرنگی که به عنوان یکی از تورنمنت‌های معتبر دنیا در سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی نیز قرار دارد با حضور ۱۲ کشور دنیا و سه تیم از کشورمان به صورت انفرادی روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری در بندرماهشهر استان خوزستان برگزار می‌شود که در آن برخی کشتی گیران سرشناس دنیا نیز حضور دارند و پیش بینی می‌شود مسابقات از نظر کمی و کیفی در سطح مناسبی برگزار شود.

منبع: ایسنا

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه