سکه چقدر حباب دارد؟

سکه که این روز‌ها با قیمت بیش از یک میلیون و ۵۳۰ هزار تومانی هم در بازار معامله می‌شود، حدود ۶۰ هزار تومان حباب دارد.

سکه چقدر حباب دارد؟

به گزارش ۸دی، به دنبال افزایش قیمت دلار در بازار که رکورد ۴۷۰۰ تومانی را نیز ثبت کرده و همچنین افزایش قیمت جهانی هر اونس طلا و در کنار برخی عوامل دیگر قیمت سکه هم به روند صعودی خود ادامه داده است.
امروز (دوشنبه) هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در بازار با حدود قیمت یک میلیون و ۵۳۷ هزار تومان در حداکثر قیمت و تا یک میلیون و ۵۲۷ هزار تومان در ساعات پایانی معاملات فروش رفته است. این در حالی است که در جریان برگزاری بیست‌وپنجمین حراجی سکه در بانک کارگشایی، امروز معاملات به گونه‌ای بود که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با قیمت پایه اعلامی بانک مرکزی برای یک میلیون و ۳۲۲ هزار تومان، حداکثر یک میلیون و ۵۳۸ هزار تومان و حداقل یک میلیون و ۵۲۰ هزار تومان فروش رفته است.
برای نیم سکه نیز قیمت پایه ۶۶۱ هزار تومان اعلام شده بود که در نهایت با حداقل ۷۴۷ هزار تومان و حداکثر ۷۴۹ هزار تومان فروش رفت.
آن طور که سلیمانی- مدیرعامل بانک کارگشایی- اعلام کرد در حال حاضر هر سکه تمام بهار حدود ۶۰ هزار تومان حباب دارد. این در حالی است که قبل از حراجی اول حباب سکه به بیش از ۲۰۰ هزار تومان می‌رسید.
وی در روز‌های اخیر نیز عنوان کرده بود که گرانی دلار و افزایش قیمت هر اونس طلا عوامل اصلی گرانی سکه بوده و اگر حراجی‌ها برگزار نمی‌شد و عرضه افزایش نمی‌یافت به طور حتم قیمت‌ها اکنون بالاتر بود.
حراج سکه از حدود دو ماه پیش در روز‌های زوج در ساعت ۱۴ در بانک کارگشایی آعاز شده و بسته‌های ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ تایی نیم و تمام سکه در معرض حراج قرار می‌گیرد. خریدار در نهایت علاوه بر قیمت پایانی باید ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز پرداخت کند.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه