تیلرسون خبر داد:

پیشرفت‌ در جلب حمایت اروپا برای اعمال اقدامات شدیدتر علیه ایران

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه و در پی دیدار با مقامات انگلیس در جریان سفر به این کشور گفته است که پیشرفت‌هایی در جلب حمایت کشورهای اروپایی برای اعمال آنچه اقدامات تنبیهی شدیدتر علیه ایران خواند، حاصل شده است.

پیشرفت‌ در جلب حمایت اروپا برای اعمال اقدامات شدیدتر علیه ایران

به گزارش ۸دی، رکس تیلرسون، روز دوشنبه و در پی دیدار با مقامات انگلیس در جریان سفر به این کشور گفت: پیشرفت‌هایی در جلب حمایت کشورهای اروپایی برای اعمال اقدامات تنبیهی شدیدتر علیه ایران که می‌تواند مانع خروج آمریکا از برجام شود حاصل شده است.

تیلرسون که با نخست وزیر، مشاور امنیت ملی و وزیر خارجه انگلیس دیدارهایی داشته است می‎گوید که در این دیدارها درباره تشکیل یک کارگروه از متخصصان برای رفع نقص‌های چشم‌انداز توافق هسته‌ای با ایران، توافقی صورت گرفته است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین پس از دیدار با همتای انگلیسی خود و در جمع خبرنگاران مدعی شده که دیدگاه مشترکی میان E3 (انگلیس، فرانسه و آلمان) وجود دارد که برخی از بخش‌های توافق هسته‌ای و همچنین برخی از رفتارهای ایران باید مورد توجه قرار گیرد.

آسوشیتد پرس نوشت: رکس تیلرسون در این سخنان خود درباره برنامه موشکی ایران، که در توافق هسته‌ای گنجانده نشده و همچنین برخی از بندهای توافق هسته‌ای که با ایران اجازه پیشرفت در برناه اتمی را می‌دهد ابراز نگرانی کرد.

منبع: میزان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه