دلار نخرید؛ ضرر می‌کنید!

در روزهای اخیر بازار ارز از نوسان شدیدی‌تری نسبت به گذشته برخوردار شده و رکورد ۴۷۰۰ تومان هم برای دلار به ثبت رسید اما مسوولان امر تاکید دارند که جریان به این روال نخواهد ماند و دلار در ماه‌های پایانی سال که اکنون وارد آن شده‌ایم در روند کاهشی مناسبی قرار می‌گیرد.

دلار نخرید؛ ضرر می‌کنید!

به گزارش۸دی، مشاهدات نشان می‌دهد که ارز در بازار آزاد با افزایش تقاضا روبرو شده و صرافی‌ها بعد از افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر شلوغ‌تر شده است، همچنین از طرف دیگر در بازار سکه میل به سمت فروش بیش از خرید است.

امروز اما رئیس کل بانک مرکزی با اعلام این‌که قیمت ارز در روزهای آینده در روندی کاهشی قرار می‌گیرد، تاکید کرده که سرمایه‌گذاری در نرخ ارز توجیه نداشته و کسانی که منابع خود را به ارز تبدیل می‌کنند، ضرر خواهند کرد

بر اساس گفته‌های سیف اکنون شاخص‌های کلان اقتصادی اعم از تورم و رشد اقتصادی در وضعیت مناسبی قرار دارند، در کنار آن درآمدهای ارزی نسبت به گذشته وضعیت خوبی دارند، به طوری که صادرات نفت نسبت به سال قبل افزایش دارد و قیمت هر بشکه آن به دامنه ۷۰ دلار رسیده است، بنابراین دلیلی وجود ندارد در بلندمدت وضعیت ارزی دچار نوسان شود.

تمایل بازار به سمت خرید ارز تا فروش آن

از سوی دیگر به گفته برخی از صرافی‌ها در روزهای گذشته که قیمت‌ ارز افزایشی شد، تقاضا برای ارز بیشتر شده است و بازار بیشتر به سمت خرید ارز متمایل است تا فروش آن. بخشی از این افزایش قیمت ناشی از جوی است که میان مردم ایجاد شده و میل به خرید را افزایش داده است.

بازار آزاد ارز و سکه در روزهای اخیر با روند صعودی قابل ملاحظه‌ و بی سابقه‌ای در روزهای اخیر همراه شده است. دلار آمریکا که در روز گذشته به مرز ۴۷۰۰ تومان هم رسید مشاهدات از میدان فردوسی نشان می‌دهد که اندکی با کاهش قیمت روبرو شده است. هر دلار آمریکا ۴۶۶۰ تومان خریداری و ۴۴۸۵ تومان به فروش می‌رسد که حدود ۱۵ تومان پایین‌تر از قیمت روز گذشته است.

بازار آزاد ارز در صرافی‌ها و دلالان ارز در خیابان فردوسی حال و هوای خاصی دارد. بازار شلوغ‌تر از روزهای گذشته است و صرافی‌ها از مشتری‌های بیشتری میزبانی می‌کنند. پشت تابلو قیمت بیشتر صرافی‌ها جمعیت زیاد است و مردم قیمت‌ها را زیر ذره‌بین برده‌اند و قیمت‌ها هم سریع تغییر می‌کند. در میان دلالان ارز هم تب و تاب زیاد است و جمعیت زیادی دور و برشان جمع شده‌اند و به معامله انواع ارز به ویژه دلار و یورو مشغول هستند.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه