نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس:

بخشنامه سازمان امور مالیاتی واردات چای را ارزان تر از تولید آن می کند

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه برخی سیاست‌گذاری‌ها در حوزه کشاورزی درست نیست، گفت: طبق بخش‌نامه سازمان امور مالیاتی قرار شد که واردات چای ارزش افزوده نداشته باشد این در حالی است که این موضوع به خودی خود باعث می‌شود که واردات چای ارزان تر از تولید آن باشد.

بخشنامه سازمان امور مالیاتی واردات چای را ارزان تر از تولید آن می کند

به گزارش ۸دی، گیلان یکی از شهرهای پرباران کشور محسوب می‌شود و انتظار می‌رود که کشاورزی در آن بیشتر از آنچه الان شاهد هستیم رونق داشته و منجر به توسعه این استان شود اما آنچه شاهدش هستیم خلاف این انتظار است.

ذبیح الله نیکفر در گفت و گو با خبرنگار ۸دی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی در استان گیلان می گوید: متأسفانه برخی سیاست‌گذاری‌ها در حوزه کشاورزی درست نیست.

وی افزود: مثلاً اخیراً سازمان امور مالیاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده بخشنامه ای صادر کرد و طی این بخش‌نامه قرار شد که واردات چای ارزش افزوده نداشته باشد این در حالی است که این موضوع به خودی خود باعث می‌شود که واردات چای ارزان تر از تولید آن باشد.

وی افزود: موضوع دیگر این است که کشاورزان در کشورهای پیشرفته قشری عزیز، مرفه و دارای امکانات کافی هستند اما در کشور ما متأسفانه کشاورزان جایگاه مناسبی ندارند.

**اشتغال پایدار نیازمند زیرساخت های مناسب

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با بیان اینکه این موضوع اشکال بزرگی در کار ماست، گفت: ما اگر بخواهیم شرایط را بهبود ببخشیم باید از رسانه‌های محلی و ملی شروع کنیم و در این باره فرهنگ‌سازی‌های مناسبی داشته باشیم.

نیکفر ادامه داد: از سوی دیگر، باید حمایت‌های لازم از کشاورزان به عمل بیاید در این راستا هر چه زیرساخت‌های بیشتری فراهم کنیم می‌توانیم بیشتر امیدوار باشیم که به اشتغال پایدار برای بخش غذایی کشورمان دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: تا وقتی این اقدامات صورت نگیرد نمی‌توانیم در عرصه مواد غذایی به استقلال برسیم و نیازمند کشورهای دیگر باقی خواهیم ماند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه