با حضور شهردار و رئیس شورا؛

راه اندازی مجدد کارخانه آسفالت شهرداری رشت

عصر یکشنبه اول بهمن ماه کارخانه آسفالت شهرداری کلانشهر رشت مورد بهره برداری مجدد قرار گرفت. با دریافت پروانه بهره برداری آسفالت و آغاز به کار خط تولید سنگ شکن راک، کارخانه آسفالت شهرداری کلانشهر رشت مورد بهره برداری قرار گرفت.

راه اندازی مجدد کارخانه آسفالت شهرداری رشت

به گزارش ۸دی،‌ عصر یکشنبه اول بهمن ماه کارخانه آسفالت شهرداری کلانشهر رشت مورد بهره برداری مجدد قرار گرفت.

با دریافت پروانه بهره برداری آسفالت و آغاز به کار خط تولید سنگ شکن راک، کارخانه آسفالت شهرداری کلانشهر رشت مورد بهره برداری قرار گرفت.

تاکید شهردار رشت بر پر شدن انبار کارخانه آسفالت

دکتر مسعود نصرتی با قدردانی از تلاش همه همکاران شهرداری به خصوص سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت در به روز شدن کارخانه آسفالت اذعان داشت: اگر این کارخانه بخواهد آسفالت تمام شهر را پوشش دهد باید نقطه ضعف خالی بودن انبار رفع و انبار پر شود تا در روزهایی که شرایط آسفالت معابر و شوارع مهیا است تولید و توزیع آسفالت را به صورت بهینه داشته باشیم.

تجهیز آزمایشگاه امری ضروری است

شهردار رشت، تجهیز آزمایشگاه را امری ضروری برشمرد و اذعان داشت: آزمایشگاه رکن اساسی کارخانه آسفالت است و ضروری است که در این مکان آزمایشگاهی مجهز با متخصصین امر در این مکان جهت ارتقا کیفیت اسفالت لحاظ شود.

وی بر ضرورت حضور یک کارشناس متخصص و علمی در کارخانه آسفالت تاکید کرد و اذعان داشت: شایسته است برای افزایش درآمد و کاهش هزینه شهرداری بسیاری از کارها را خودمان انجام دهیم. هرچند نباید بر پیمانکاران خرده گرفت و از آنجایی که پیمانکاران دیر به پول خود می رسند، مجبورند قیمت کار را بالا ببرند.

فعالیت ۴۰ نیرو در کارخانه آسفالت

مسعود نصرتی از فعالیت ۴۰ نیرو در کارخانه آسفالت خبر داد و گفت: در این کارخانه به لحاظ کیفی آسفالت سنجش می شود و از توزیع آسفالت نامرغوب در سطح جلوگیری به عمل خواهد آمد.

شهردار رشت، با تاکید بر اینکه کارخانه آسفالت شهرداری رشت  تفاوتی با کارخانه های بخش خصوصی ندارد، یادآور شد: کارخانه آسفالت شهرداری رشت، قابلیت تولید روزانه ۱۲۰۰ تن آسفالت مرغوب را دارد بنابراین شایسته است تا شهرداران مناطق مدیران مناطق درخواست آسفالت خود را ارتقا دهند و پیمانکاران مناطق نیز بیش از پیش درخواست مجوز داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به وجود نیروهای توانمند در بدنه شهرداری رشت اذعان داشت: کار آسفالت کاری پیچیده و جزو علوم ناشناخته  نیست و یک مهندس عمران با پایه یک و دو توان نظارت براین کارخانه را دارد اما باز هم اگر در جایی احساس شد که افراد داخل شهرداری توان انجام کار را ندارند حتما سراغ بخش خصوصی خواهیم رفت.

تجمیع ماشین آلات سرگردان به منظور بهره برداری در مواقع ضروری

دکتر نصرتی با اشاره به سرگردانی ماشین آلات سازمان خدمات موتوری به دلیل انحلال این سازمان گفت: درجلسه روز گذشته این ماشین آلات درسازمان عمران تجمیع شدند تا در مواقع ضروری مورد  بهره برداری قرار گیرند.

شهردار رشت با تاکید بر حل مشکل موجودی انبار کارخانه آسفالت تا ۲۴ ساعت آینده گفت: مجوزهای حفاری یکی از دغدعه های مناطق بود و باتوجه به عدم دریافت مطالبات سالهای قبل و به خصوص سال ۹۶ از دستگاه های زیرساختی حفار، از امروز موافقت نامه ها به صورت مرکزی و صدورمجوزها منطقه ای انجام  می شود و از این پس مدیران مناطق در فعالیتهای دستگاههای زیرساختی و در تعیین تکلیف نوار حفاری و مرمت آسفالت نظارتی بیشتر و بهتری خواهند داشت.

تاکید بر ارتقای تقاضای آسفالت مناطق با توجه به توان تولید

دکتر نصرتی با اشاره به محدودیت زمان در فصول  پاییز زمستان تصریح کرد: امروزهیچ مانعی برای برداشت آسفالت وجود ندارد و هردو کارخانه آمادگی تولید و توزیع آسفالت را دارند لذا باید با ارتقای تقاضای آسفالت از سوی مدیران مناطق به جای تقابل باید به فکر مدیریت به ویژه در خصوص نوار حفاری دستگاههای زیرساختی بود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت : برگزاری جلسات عملیاتی مثمر ثمر خواهد شد

سید امیر حسین علوی ضمن ابراز خرسندی از حضور ادواری مدیریت شهری در سازمان ها و شهرداری های مناطق اذعان داشت: برگزاری اینگونه جلسات عملیاتی حتما نتایج مثمر ثمری خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به نگاه همه جانبه به سازمان عمران تصریح کرد:  نگاه شخصی من به سازمان عمران فقط دید داشتن به صورت کارخانه آسفالت نیست و باید همه حیطه های وظیفه و عملکرد آن توجه داشت.

با عزم و اراده جدی به وجود آمده در کنار هم نقایص کیفی سنوات قبل را رفع کنیم

وی افزود: آنچه که به جلسه امروز برمی گردد مشخصا بحث کارخانه آسفالت است. این کارخانه از سال ۹۲  همواره از بحث های ویژه مدیریت شهری بوده، لذا شایسته است به خاطر باوری که شهردار به مجموعه خود دارد از وی قدردانی شود.

سید امیرحسین علوی با تاکید بر نقایص کیفی سنوات گذشته گفت: امروز شایسته است با عزم و اراده جدی به وجود آمده در کنارهم مشکلات موجود را رفع کنیم.

تاکید بر قابلیت درآمد زایی کارخانه آسفالت شهرداری رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به هزینه شهرداری در راه اندازی مجدد این کارخانه و  تغییرات لحاظ شده در هربخشی یادآور شد: امروز کارخانه آسفالت به یک رکن تبدیل شده و بنابراین باید با شناسایی فرایندها و نیازها و تعمیر و نگهداری از سوی معاونت و  مدیریت شهرداری به شفاف سازی دقیق پرداخته و کارخانه آسفالت را تبدیل به یک منبع درامد شهرداری نمود.

شرایط حضور میهمانان نوروزی فراهم شود / صبر مردم حدی دارد

سید امیرحسین علوی با تاکید بر قابلیت درآمد زایی کارخانه آسفالت شهرداری رشت، گفت: تا عید نوروز فرصت کمی مانده است و  صبر مردم هم حدی دارد. باید زمینه را به گونه ای فراهم کرد تا میهمانانی که در تعطیلات عید به شهر ما ورود می کنند ما را به واسطه مدیریت ضعیف به باد انتقاد نگیرند.

تاکید علی بهارمست بر نظارت صحیح در لکه گیری آسفالت

علی بهارمست نیز موضوع آسفالت را موضوع بسیار مهمی دانست و گفت: مقوله آدر دو بخش تولید، و پخش و اجرا خلاصه می شود کهدر بخش تولید باید با به کارگیری تجهیزات مناسب و به روز رسانی قطعات و ارتقای کیفیت خدمات و کنترل پارامترهای مدنظر همچون نوع قیر ورودی به کارخانه، رعایت دمای استاندارد و حفظ دما و در بخش پخش و اجرا توجه به اصلاحات هندسی و… توجه داشت.

معاون عمرانی و امور زیربنایی شهرداری رشت، با تاکید بر ضرورت نظارت روزانه توسط شهرداری های مناطق در کار لکه گیری گفت: با همه کمبودها خواهش ما این است نظارت کافی در کار لکه گیری معابر لحاظ گردد.

ضرورت حمایت از سازمان عمران به ویژه در بخش مالی

وی افزود: در مورد میزان تناژ نیز درخواست ما این است که از طرفیت هردو کارخانه استفاده شود تولید بیش از ۹۰ تن در ساعت بسیاری از مشکلات ما را حل نماید.

علی بهارمست از ضرورت حمایت از سازمان عمران به ویژه در بخش مالی سخن گفت و تصریح کرد: اگر ما می خواهیم نیروها و بیش از ۶ میلیارد سرمایه در این مکان فعالیت شایسته داشته باسد، لازم است تا انبار به طور بهینه شارژ گردد تا در موارد ضروری با تعطیلی کارخانه مواجه نشویم .

اخذ پروانه بهره برداری پس از ۳۷ سال

هومن روایی در جریان افتتاح کارخانه آسفالت شهرداری اذعان داشت: در روزهای اخیر در پی تلاش و همراهی دکتر نصرتی  بعد از ۳۷ سال توانستیم پروانه بهره برداری این کارخانه را اخذ نماییم.

رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت با تاکید بر اهمیت دستگاه سنگ شکن راک در ارتقای کمیت و کیفیت تولید گفت: موتور این دستگاه برند زیمنس آلمان است که خرید آن هزینه ای بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان را به همراه داشت و نصب آن توسط همکاران پرتلاش کارخانه آسفالت سازمان عمران انجام شد.

وی با اشاره به ظرفیت تولید بیش از ۱۲۰۰ تن آسفالت در روز توسط کارخانه های آسفالت شهرداری رشت افزود: این توان تولید خود مستلزم لحاظ آیتم هایی چون شارژ انبار است که متاسفانه در حال حاضر انبار شارژ نیست و کارخانه به روز مدیریت می شود.

خرید سه کامیون بنز برای جابجایی آسفالت

هومن  روایی از خرید سه کامیون بنز برای جابجایی آسفالت در سطح شهر توسط شهرداری خبرداد و تصریح کرد: یکی از دغدغه های مدیران مناطق عدم رسیدن به موقع آسفالت به مناطق سطح شهر است که با درایت و برنامه ریزی دکتر نصرتی مقرر شد تا با خرید سه دستگاه کامیون بنز روزانه به خصوص در شرایط جوی مناسب توان حمل و نقل آسفالت از کارخانجات به سطح شهر با سرعت بیشتری میسر گردد.

خرید دستگاه ماسه شور تا هفته آینده

رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت با اشاره به خرید دستگاه ماسه شور تا هفته آینده خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش برای اخذ دو مجوز برداشت از معدن از سازمان صنعت و معدن و تجارت برای شهرداری و خرید دستگاه راک و همچنین خرید دستگاه ماسه شور تا هفته آینده آسفالت مرغوبی خواهیم داشت.

وی راه اندازی کارخانه دوم آسفالت شهرداری را منوط به افزایش تقاضای مناطق پنجگانه شهرداری رشت دانست و گفت: بر طبق آخرین آمار، در حال حاضر درخواست مناطق به بیش از  ۴۰۰ یا ۵۰۰ تن در روز نرسیده است؛ لذا اگر مناطق آمار درخواست خود را بالا ببرند کارخانه دوم را راه اندازی خواهیم کرد.

نصب سنگ شکن راک به منظور کاهش فضای خالی و افزایش دوام آسفالت

حامد خدمت بین دانا نیز هدف ازحضور شهردار و رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت در کارخانه آسفالت را لمس مشکلات این مجموعه از نزدیک عنوان کرد و گفت: این مجموعه در سال ۵۷ در زمینی به مساحت ۶ هکتار تاسیس شد و سال ۶۲ از فرمانداری به شهرداری رشت واگذار شد.

مدیرکارخانه آسفالت شهرداری رشت افزود: این مجموعه شامل سنگ شکن و دو کارخانه آسفالت است که سال تاسیس کارخانه آسفالت  اول ۱۳۷۴و کارخانه آسفالت دوم ۱۳۸۹می باشد.

حامد خدمت بین دانا تصریح کرد: از آنجایی که مصالح رودخانه ای درصد سیلیس بالایی دارد و جزء مصالح آبدوست یا هیدروفیلیک به شمار می روند و بر اساس شیت های آزمایشگاهی آسفالت تولیدی درصد فضای خالی بالایی دارد و زمینه حضور رطوبت و کاهش دوام فراهم می شود؛ سعی کردیم با نصب سنگ شکن راک این نقیصه برطرف شود.

وی در پایان گفت: سنگ شکن راک توانایی تولید مصالح صفر تا ۲٫۳۶ میلیمتر، مصالح رد شده از الک شماره ۸، با راندمان بالا را دارد و نهایتا باعث کاهش درصد فضای خالی می شود که نتیجه آن افزایش کیفیت و دوام آسفالت می شود.

در این مراسم دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت، سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت، علی بهارمست معاون عمرانی و امور زیربنایی شهرداری رشت، هومن روایی رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، اسماعیل رحمتی مدیر بازرسی، علی مقصودی معاون خدمات شهر، ناصر عطایی مدیر شهرداری منطقه ۱، مرتضی عاطفی مدیر شهرداری منطقه ۲، محمد پورناصرانی مدیر شهرداری منطقه ۴ ، ساسان مهدی زاده مدیر شهرداری منطقه ۵ و جمعی از کارکنان شهرداری رشت حضور داشتند.

 

 

منبع: حرف تازه

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه