واردات “تخمه آفتابگردان” از آمریکا!

بررسی آمار گمرک در ۹ ماهه نخست سال ۹۶ نشان می‌دهد که بیش از ۶۴ هزار و ۸۱۴ تن دانه آفتابگردان از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.

واردات “تخمه آفتابگردان” از آمریکا!

به گزارش هشت دی،آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۹ ماهه نخست سال جاری، حاکی از آن است که در این مدت حدود ۶۴ هزار و ۸۱۴ تن دانه آفتابگردان از کشور‌های مختلف جهان واردایران شده است.

براساس واردات این حجم دانه آفتابگردان به کشور، ۵۸ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۹۰۹ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۱۹۰ میلیارد و ۷۹۶ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۷۳۲ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

لازم به ذکر است که دانه‌های آفتابگردان از ۱۶ کشور جهان از جمله چین، اوکراین، ایالات متحده آمریکا، پاکستان، سوئیس، بلژیک، دانمارک، فدراسیون روسیه و هند وارد ایران شده است.

در بین کشور‌های ذکر شده اولین و بزرگترین صادرکننده تخمه آفتابگردان به ایران، چین با صادرات ۲۹ هزار و ۷۹۲ تن در ۹ ماهه نخست سال جاری بوده است که درآمد ۳۳ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۲۱۲ دلار درآمد ارزی نصیب خود کرده است.

بعد از چین، کشور پاکستان دومین صادرکننده دانه آفتابگردان به کشور بوده است که در مدت ذکر شده با صادرات ۷ هزار و ۸۶۵ تن از این محصول درآمد ۶ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۸۱۸ دلاری را به خود اختصاص داده است.

در این میان فدراسیون روسیه با صادرات ۹ هزار و ۸۶۵ تن دانه آفتابگردان درآمد ۵ میلیون و ۱۰ هزار و ۷۱۷ دلاری را نصیب خود کرده است.

گفتنی است ایالات متحده آمریکا نیز در بین کشور‌های ذکر شده دیده می‌شود که در ۹ ماهه نخست سال جاری با صادرات ۳ هزار و ۸۱۶ تن دانه آفتابگردان به کشور درآمد یک میلیون و ۸۴۴ هزار و ۴۷۱ دلاری را کسب کرده است.

منبع: افکارنیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه