بخشدار لنگرود:

طرح کشاورزی کشت هنوپونیک در لنگرود آغاز شد

بخشدار لنگرود گفت: در راستای اشتغال‌زایی جوانان تحصیل‌کرده در لنگرود طرح‌های کشاورزی جدیدی مانند کشت هنوپونیک که به‌صورت گلخانه انجام می‌شود که این طرح به کمترین آب نیاز دارد و نقاط کم آب نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

طرح کشاورزی کشت هنوپونیک در لنگرود آغاز شد

به گزارش هشت دی، محمد رنجبر در لنگرود اظهار کرد: در راستای اشتغال‌زایی جوانان تحصیل‌کرده در لنگرود طرح‌های کشاورزی جدیدی مانند کشت هنوپونیک که به‌صورت گلخانه انجام می‌شود که این طرح به کمترین آب نیاز دارد و نقاط کم آب نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

وی گفت: یکی از جوانان لنگرودی با استفاده از این طرح اقدام به کاشت و تولید گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای کرده که تاکنون سه نفر به‌صورت مستقیم مشغول به کارشده‌اند و این روش می‌تواند الگویی برای دیگر جوانان باشد.

بخشدار مرکزی لنگرود تصریح کرد: این طرح در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع و بااعتبار ۲۶۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری شده است.

رنجبر با اشاره به گسترش اشتغال و کشاورزی، افزود: گردشگری و بوم گردی یکی از اهداف اصلی دولت برای ایجاد اشتغال برای جوانان است و طرح‌های متعددی نیز درباره بوم گردی وجود دارد.

وی بیان کرد: حدود دو هزار پرونده همراه با برنامه توجیهی به بخشداری لنگرود ارسال‌شده است که بعد از دسته‌بندی و اولویت‌بندی بر اساس اهمیت طرح‌ها برای تخصیص اعتبار به استانداری ارسال می‌شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه