مدیرکل هواشناسی استان گیلان خبر داد

افزایش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دما همراه با باد گرم شدید درراه گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وضعیت جوی استان طی روزی‌های آینده گفت: افزایش دما و وزش باد شدید از امروز تا چهارشنبه در گیلان پیش‌بینی می‌شود.

افزایش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دما همراه با باد گرم شدید درراه گیلان

به گزارش هشت دی،بهمن کمانگر با اشاره به شرایط جوی استان در ساعات پیش رو اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار الگوی جریانات جنوبی و شرایط وزش باد گرم طی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه در منطقه است.

وی با اشاره به شرایط دمای هوای استان در روزی‌های آینده افزود: دمای هوا در مناطق جلگه‌ای، ارتفاعات و دامنه‌ها ۶ تا ۱۲ درجه سلسیوس افزایش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وزش باد شدید طی روزهای آینده در گیلان تصریح کرد: وزش باد شدید طی دوشنبه‌شب و سه‌شنبه در بعضی از نقاط به‌ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها شدید و بیشینه سرعت باد در بعضی نقاط ۳۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

کمانگر بابیان اینکه به وزش باد شدید، ساکنان حاشیه جنگل‌ها و گردشگران از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی جدا خودداری کنند افزود: احتمال ذوب سریع برف‌ها در مناطق کوهستانی و افزایش سطح آب رودخانه‌ها هم وجود دارد.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش دما، بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی، مرغ داری‌ها تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به شمالی شدن جریانات از غروب و اواخر وقت چهارشنبه در گیلان گفت: به‌تدریج از چهارشنبه با شمالی شدن جریانات، کاهش محسوس دما، وزش باد و بارندگی به‌ویژه برای روز پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود.

کمانگر با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالی به عمل آورند افزود: بخش‌های مختلف اجرایی استان نظیر، مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آوردند.

 مدیرکل هواشناسی استان گیلان بابیان اینکه مسئولان تمهیدات لازم را به عمل بیاورند بیان کرد: مسئولان مربوطه توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند و هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه