در واکنش به اختلاس 100میلیاردی وزارت نفت

حسنی: قانون در کشور شفاف اجرا نمی‌شود/ شفافیت در کشور نیازمند فرهنگ‌سازی است/ دستگاه‌های اجرایی استقلال خود را حفظ کنند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی وجود اختلاس‌های میلیاردی در کشور را فقدان شفافیت در قانون برشمرد و گفت: برای شفاف شدن اجرای قانون در کشور نیازمند فرهنگ‌سازی و استقلال دستگاه‌های اجرایی هستیم.

حسنی: قانون در کشور شفاف اجرا نمی‌شود/ شفافیت در کشور نیازمند فرهنگ‌سازی است/ دستگاه‌های اجرایی استقلال خود را حفظ کنند

به گزارش هشت دی، محمدصادق حسنی  در رشت، در واکنش به اختلاس یک‌صد میلیارد تومانی در وزارت نفت اظهار کرد: در کشور ازاین‌دست اختلاس‌ها بسیار رقم خورده است و ما اختلاس سه هزار و ۱۰ هزار میلیارد تومانی هم داریم.

وی بابیان اینکه یک‌صد میلیارد اختلاس از بیت‌المال رقم کمی نیست، افزود: جای تأسف دارد که در کشور شفافیت به‌اندازه‌ای نیست که هر گوشه‌ای از کشور و در هر زمان اختلاسی با رقم بالا رسانه‌ای می‌شود و همه را نگران می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در کشور شفافیت وجود ندارد و قانون شفاف اجرا نمی‌شود، گفت: تا زمانی که در ادارات دولتی و وزارت خانه‌ها خلافی رخ می‌دهد اما از ترس پارتی و رانت آن خلاف نادیده گرفته می‌شود و تا زمانی که این مباحث در کشور وجود دارد، رقم خوردن اختلاس‌ها در کشور قابل پیش‌بینی است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شفافیت در کشور نیازمند فرهنگ‌سازی است، خاطرنشان کرد: نباید مدیران، نمایندگان مجلس و مسئولان کشور با مردم عادی فرق داشته باشند و تا زمانی که این فرهنگ اصلاح نشود شفافیت در کشور هیچ جایگاهی ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه اکنون در اداره دولتی اگر تنها یک آشنا و یا رابطی داشته باشید هیچ توجهی به قانون و ارکان آن نمی‌شود، تصریح کرد: اکنون اگر یک نفر از طرف من که نماینده هستم به اداره‌ای مراجعه کند، متصدی اداره دولتی هیچ توجهی نمی‌کند که مطالبه شخص قانونی هست یا نیست، بلکه با درخواست وی موافقت می‌کند.

حسنی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید این قدرت را داشته باشند تا استقلال خود را حفظ کنند، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید قدرتی داشته باشند تا در مقابل مدیران و صاحبان قدرت بایستند تاکمی قانون بیشتر در کشور شفاف اجرایی شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه