بیماری راه ابریشم را بشناسید

بیماری آدمنتیاس یا راه ابریشم یک نوع از التهاب رگ‌ها است که در ایجاد مشکلات بینایی از جمله کوری و ایجاد ضایعات پوستی در دهان، پستان یا دستگاه تناسلی نقش دارد.

بیماری راه ابریشم را بشناسید
به گزارش ۸دی این بیماری یک بیماری خودایمنی است که زمینه ژنتیک دارد و تمام دستگاه‌های بدن از جمله مفاصل، پوست و مخاط، چشم، قلب، شش، دستگاه گوارش، مغز و اعصاب و سیستم خونی را درگیر می‌کند. احتمال ابتلا به آن از بیماری لوپوس بیشتر است همچنین بیماری در مردان نسبت به زنان پیش آگهی بیشتر و شدیدتری دارد.
بیماری آدمنتیاس یکی از بزرگترین و شایع‌ترین بیماری‌های خودایمنی در جهان محسوب می‌شود، این بیماری خود را بیشتر به صورت آفت دهان، آفت ناحیه تناسلی، جوش در پوست، التهاب چشم (یوئیت قدامی و خلفی)، درد مفاصل و التهاب روده نشان می‌دهد و مهمترین نشانه‌های آن آفت‌های پی در پی دهانی و ناحیه تناسلی است. حدود ۲۰ درصد افرادی که درگیری چشمی را پیدا می‌کنند، نابینا می‌شوند.
درمان بیماری
در مواردی که بیماری خفیف و محدود به آفت‌های دهانی یا تناسلی است، از درمان‌های موضعی استفاده می شود. در این حالت داروهای کورتونی موضعی (پمادها یا کرم‌ها یا خمیرها) اساس درمان این بیماری را تشکیل می دهند.
در مواردی که بیماری اندکی شدیدتر باشد درمان بیماری با تجویز داروهای خوراکی و تزریقی صورت می پذیرد. داروهای مختلفی مانند تالیدومید، آسپرین، کلشی سین، پردنیزولون، آزاتیوپرین و اینترفرون بسته به مورد و بسته به اینکه چه مشکلی برای بیمار ایجاد شده باشد، استفاده می شوند. شروع زودرس داروی آزاتیوپرین در کنترل دراز مدت بیماری تاثیرات خوبی داشته است.

منبع: بهداشت نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه