تاثیر زنجبیل بر سلامت دستگاه گوارش

یک متخصص طب ایرانی گفت: مصرف زنجبیل به عملکرد بهتر دستگاه گوارش کمک می‌کند و باعث حفظ سلامت معده و روده می‌شود.

تاثیر زنجبیل بر سلامت دستگاه گوارش

۱۳۹۶-۱۱-۰۱ | ساعت ۱۸:۴۵

به گزارش ۸دی، ابراهیم ایران‌دوست متخصص طب ایرانی درخصوص خواص زنجبلیل برای سلامتی بدن اظهار داشت: یکی از دلایلی که افراد دچار کمبود ترکیب های مغذی می شوند، اختلال در فرایند جذب این مواد توسط بدن آن‌ها است.

 

وی توضیح داد: این موضوع به این معنی است که ممکن است فرد مواد غذایی حاوی آهن و کلسیم را به میزان کافی مصرف کند، اما در روند جذب آن اختلال ایجاد شده و شخص دچار کمبود این مواد معدنی شود.

 

این متخصص طب ایرانی ادامه داد: مصرف زنجبیل همراه با غذا، یکی از بهترین راه های کمک به جذب غذاهای موجود در مواد غذایی است.

 

ایران دوست تصریح کرد: یکی از خواص زنجبیل کمک به هضم بهتر غذا است به طوری‌که وقتی احساس گرسنگی شدید دارید برای اینکه معده آرام بگیرد و همچنین بتواند غذا را راحت‌تر هضم کند بهتر است کمی زنجبیل بخورید.

 

وی عنان کرد: این گیاه دارای فیبر است، بنابراین خوردن آن باعث پر شدن حجم معده و جلوگیری از پرخوری می‌شود و پس از خوردن غذا، به هضم بهتر غذای خورده شده کمک می‌کند.

 

این متخصص طب ایرانی در پایان با اشاره به خواص زنجبیل در پاک‌سازی دستگاه گوارش گفت: مصرف زنجبیل به عملکرد بهتر دستگاه گوارش کمک می کند و باعث حفظ سلامت معده و روده می‌شود.

منبع: سلامت نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه