خرید توافقی ” برنج” از کشاورزان استان گیلان آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه خرید توافقی محصول برنج از کشاورزان در استان گیلان آغاز شد گفت: ۶ مرکز در سطح استان گیلان تا ۱۵ بهمن ماه به‌طور توافقی محصولات برنج کشاورزان گیلان را خریداری می‌‌کند.

خرید توافقی ” برنج” از کشاورزان استان گیلان آغاز شد

به گزارش ۸دی، علیرضا شعبان‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور به دستور وزیر جهاد کشاورزی بحث ذخیره‌سازی استراتژیک برنج کشور با برنج داخلی صورت می‌گیرد اظهار داشت: براساس این دستورالعمل جهاد کشاورزی استان گیلان نسبت به خرید توافقی محصول برنج از کشاورزان اقدام کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه خرید توافقی برنج از کشاورزان در استان گیلان از ۶ روز پیش آغاز شد خاطرنشان کرد: برای انجام این کار و در راستای سنجش استقبال کشاورزان از این طرح ۲ مرکز در شهرستان‌های رشت و رودسر پیش‌بینی شده است.

شعبان‌نژاد با تاکید بر اینکه با توجه به استقبال مطلوب و درخواست مکرر کشاورزان از این طرح از روز گذشته چندین مرکز به‌منظور خرید توافقی محصول برنج کشاورزان گیلانی در استان اضافه شد گفت: این مراکز در شهرستان‌های رشت، رودسر، لشت‌نشاء، آستانه‌ اشرفیه، صومعه‌سرا و تالش راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در صورت نیاز و با استقبال مطلوب کشاورزان از این طرح تعداد مراکز خرید توافقی برنج در سطح استان افزایش می‌یابد تاکید کرد: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به ادارات جهاد‌ کشاورزی سراسر استان و با دریافت معرفی‌نامه نسبت به فروش محصول برنج خود در مراکز مذکور اقدام کنند.

شعبان‌نژاد رقم قالب محصول برنج در استان گیلان را “برنج هاشمی” عنوان کرد و با بیان اینکه محصول برنج کشاورزان بر مبنای شکستگی و خرد بودن محصول برای خرید ارزیابی می‌شود افزود: محصول برنجی که ۸ درصد شکستگی و خردشدگی داشته باشد با قیمت پایه ۹ هزار و ۱۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در این طرح محصولات برنج با ۱۵ درصد شکستگی و خرد شدگی نیز از کشاورزان خریداری می‌شود گفت: به‌دلیل اینکه ارقام پرمحصول برنج نظیر برنج ندا، نعمت و شیرودی در استان گیلان کمتر کشت شده است این محصولات در استان مازندران خریداری می‌شود.

شعبان‌نژاد با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان هیچ محدودیتی در خرید توافقی محصولات برنج کشاورزان ندارد تصریح کرد: در صورت درخواست فروش ارقام پرمحصول برنج از سوی کشاورزان گیلانی این محصولات از کشاورزان خریداری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان مهلت خرید توافقی محصول برنج کشاورزان از سوی جهاد کشاورزی را تا ۱۵ بهمن ماه عنوان کرد و افزود: در صورت استقبال و نیاز کشاورزان گیلانی از این طرح‌ مهلت خرید توافقی برنج در استان گیلان تمدید می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه