استاندار گیلان:

با دولتی کردن اماکن خدماتی مخالفم

استاندار گیلان با بیان اینکه نباید پروژه ای تعریف شود که ضمانت اجرای آن وجود ندارد، ادامه داد: تأمین اعتبار لازم برای اجرای پروژه‌ها و طرح‌های مصوب و همچنین در نظر گرفتن زمان‌بندی اجرای آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

با دولتی کردن اماکن خدماتی مخالفم

به گزارش ۸دی، مصطفی سالاری روز شنبه در اولین جلسه کمیته سیما و منظر استان در رشت بیان کرد: می‌توانیم برای فضاهای خارج از محدوده شهرها و جاده‌های اصلی، اقداماتی انجام دهیم که در کوتاه مدت، بازخورد مثبتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نباید پروژه ای تعریف شود که ضمانت اجرای آن وجود ندارد، ادامه داد: تأمین اعتبار لازم برای اجرای پروژه‌ها و طرح‌های مصوب و همچنین در نظر گرفتن زمان‌بندی اجرای آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سالاری با توجه به اقلیم زیبا و ظرفیت عظیم گردشگرپذیری در حوزه‌های شهری و روستایی استان تأکید کرد: علاوه بر اینکه بایستی در تمام جاده های بین شهری تابلو اطلاعات مسیر به حد مکفی برای سهولت دسترسی مسافران به همه شهرها وجود داشته باشد، باید در محل ورودی روستاهای سراسر استان، تابلوهایی با مشخصات کامل روستا و معرفی اماکن تاریخی و گردشگری آن جانمایی شود تا امکان بازدید از همه مناطق زیبای استان به راحتی برای مسافران و گردشگران فراهم شود.

وی ساماندهی مشاغل مزاحم با کمک دهیاری‌ها و شهرداری ها، احداث غرفه‌های خدماتی در مبادی شهرها، تیپ‌بندی و یکسان سازی تابلو مغازه‌های مجاور خیابان های اصلی و بین شهری، رنگ آمیزی دیوار و نمای مغازه‌ها و منازل حاشیه جاده ها برای ایجاد جلوه بصری مناسب، کمک به بخش خصوصی برای افزایش تعداد سرویس های بهداشتی در توقف گاه‌های بین راهی را از جمله اقداماتی ذکر کرد که می‌توان با تزریق اعتبارات تسهیل کننده، ضمن مشارکت بخش خصوصی در امر زیباسازی شهری، روستایی و جاده‌ای، فضا را برای ورود گردشگران و مسافران به استان به صورت بهینه فراهم کرد.

سالاری با اشاره به بودجه ۱۸ میلیارد تومانی منظور شده برای پاکسازی حریم های بین شهری، تکمیل تابلوهای بین شهری برای دسترسی به شهرها و روستاها و نصب تابلو مشخصات روستاها که به نوعی شناسنامه روستا محسوب می‌شود، گفت: خوشبختانه تاکنون ۹ میلیارد تومان از این مبلغ تخصیص یافته و امیدواریم تا پایان سال جاری، باقیمانده اعتبار مذکور تخصیص داده شود.

وی با تأکید بر اینکه با دولتی کردن اماکن خدماتی مخالفم، اظهار داشت: می‌توانیم حداکثر رودخانه‌ها را با همیاری مردم به نحوی مدیریت کنیم که علاوه بر رعایت ضوابط عمومی حریم رودخانه‌ها، هم نظافت منطقه رعایت و هم خدمات مطلوبی به گردشگران و مسافران ارائه شود.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه