فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی ظلمی بزرگ به مردم است/ نامشروع خواندن دولت گذشته کوبیدن به طبل فتنه‌گران است

رئیس جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری با اشاره به دیدار اخیر اشتون با فعالان فتنه در ایران گفت: دستگاه دیپلماسی کشور و هم دستگاه اطلاعاتی بایستی پاسخگو باشد و ما این دیدار را به شدت محکوم می‌کنیم.

فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی ظلمی بزرگ به مردم است/ نامشروع خواندن دولت گذشته کوبیدن به طبل فتنه‌گران است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، “محمدرضا باهنر” در نشست خبری که صبح امروز پنج‌شنبه ۲۲ اسفند در محل جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد ضمن تبریک پیشاپیش به مناسبت حلول سال جدید اظهار داشت: امیدواریم با همکاری همه جانبه مسئولان و مساعدت ملت غیور و صبور ایران دولت بتواند قدم‌های محکمی را در جهت حل مشکلات موجود بردارد و با استناد به رهنمودهای جدید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بتوانیم بازهم یک حرکت جدی رو به جلو داشته باشیم.

رئیس جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری با اشاره به مناسبت بیستم اسفند ماه به عنوان روز بزرگداشت شهدا ادامه داد: ما هرچه داریم از انقلاب، نظام، اقتدار و پیشرفت‌هایمان مدیون خون شهدا بوده و باید این دین را همواره داشته باشیم و طوری قدم برداریم که روح شهدای بزرگوار و در راس آن امام (ره) راضی باشد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرابت سال ۹۳ با ایام فاطمیه افزود: بایستی حرمت این روزها حفظ شود و طوری عمل کنیم که هتک حرمتی اتفاق نیافتد بایستی ضمن بزرگداشت این ایام مواظبت کنیم که خدایی ناکرده حرف و کرداری نداشته باشیم که باعث تفرقه میان مسلمانان شود چراکه حرمت اهل بیت(ع) با توهین کردن فرق دیگر ملازم نیست.

باهنر ضمن اشاره به روز ملی شدن صنعت نفت که در ۲۹ اسفند واقع شده است افزود: این روز روز بزرگی است که بخشی از چنبره‌های استکبار جهانی که دور ایران زده شده بود را پاره کرد و از بین برد و آغازی شد برای استقلال اقتصادی کشور در رابطه با مسائل نفت.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه نشست در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مبنی بر اینکه اخیرا رئیس اتحادیه اروپا به کشورمان سفر کرد و دیدارهایی فراتر از چارچوب دیپلماتیک انجام داد چرا این روند از سوی اروپا ادامه پیدا کرده ارزیابی شما چیست گفت: فضای باز سیاسی کشورمان جزء شعار دولت یازدهم بود و قرار بود در این مسیر حرکت بکند ضمن اینکه سیاست راهبردی مقام معظم رهبری در جریان سیاست هسته‌ای راهبردی همان نرمش قهرمانانه بود.

وی ادامه داد: این واژه مفاهیم خوبی دارد و معنای خود را نیز در بر می‌گیرد که تمام اصول از تمام جهات بایستی حفظ شود فضای باز سیاسی ولنگاری نیست بی دروازه و بی در بودن کشور نیست.

باهنر با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ارزش‌هایی دارد که همواره بر آن ارزش‌ها پا فشرده و پا خواهد فشرد تصریح کرد: ما معتقدیم اگر پیشرفتی کسب کرده‌ایم و داریم مدیون پافشاری و اصرار بر ارزش‌هایمان است.

باهنر دیدار اخیر کاترین اشتون را با فعالان فتنه به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: متاسفانه هم در سفر پیشین وزرای خارجه اروپا و هم سفر اخیر اشتون به ایران تکرار شد که حتما اتفاق مظمومی است و معتقدم هم دستگاه دیپلماسی کشور و هم دستگاه اطلاعاتی بایستی پاسخگو باشد.

باهنر افزود: متاسفانه بحث‌هایی در محافل است که اصولا سفر اشتون به ایران با این شرط بوده؛ من این بحث‌ها را تایید یا رد نمی‌کنم اما وزارت خارجه بایستی نسبت به این مسئله پاسخگو باشد اگر بگوید مطلع بودم و این اتفاق رخ داد خطاکار است و اگر اطلاع نداشته باشد بایستی پیگیری کند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی بدون در و دروازه نیست تاکید کرد: اگر آقایان مسئول عرضه ندارند سیاست راهبردی را مواظبت کند بایستی یک فکر دیگری کرد.

مجلس شورای اسلامی حتما این موضوع را پیگیری می‌کند و نتیجه بحث‌ها را به سمع و نظر مردم خواهد رساند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: این دیدار به حالت آنها در سیاست داخلی کشور ما است اگر بحث رابطه و مذاکره داریم و از مذاکرات برد- برد صحبت می‌کنیم این نوع رفتار این مسیر را مخدوش می‌کند و مسیر مذاکرات را می‌بندد هم آنها و هم مقامات ما بایستی مواظبت کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به انتخابات مجلس آینده پیرامون دیدار جبهه پیروان با جامعتین و از احزاب اصولگرای مرجع توضیح دهید اظهار داشت: توجه به کشور مسائل زیادی را پیش رو دارد که هم ارکان ملت، قوه مجریه، قضاییه و مقننه و بقیه نهادهای کشور عزم خود را جذب کنند و برای پیشبرد امور و مشکلات کشور تلاش کند.
 
وی با بیان اینکه امروز فرصت مناسبی برای شروع بحث‌های انتخاباتی آن هم در رسانه‌ها به هیچ وجه نیست بیان کرد: من این فعالیت‌های زود هنگام را ظلم بزرگی به مردم می‌دانم که فضای کشور را هم‌اکنون به سمت بحث‌های سیاسی بیاوریم امروز قوا با فعالان سیاسی دست به دست هم دهند در مسیر تعیین شده‌ نظام حرکت کنند و کار را به پیش ببرند.
 
نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالان و تشکل‌ها در بحث‌های درون‌گروهی از انتخابات صحبت می‌کنند افزود: ما هم در درون حزب خودمان این بحث‌ها را داریم که زنده بودن فعالان سیاسی را نشان می‌دهد اما اگر این بحث‌ها را به بیرون بیاوریم و یا رسانه‌ای کنیم و به نوعی برای رقبا خط و نشان بکشیم ظلم است.
 
رئیس جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری تاکید کرد: ما هم خودمان را بر حضر می‌دانیم و هم به دوستان و رقبایمان می‌گوییم که این بحث‌ها را انجام ندهند.
 
باهنر اظهار داشت: نمی‌دانم مشاورین نزدیک به دولت یازدهم از این امر مطلع هستند یا خیر یا بدون نظر رئیس‌جمهور این بحث‌ها صورت می‌گیرد که به نظر می‌رسد این بحث‌ها بهانه‌ای برای انتخابات است.  
 
باهنر ادامه داد: بحث‌های سیاسی، رقابت و گفتگوها باشد برای زمان انتخابات، بنده فکر می‌کنم سیاست راهبردی و اجرای درست و کامل اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری در جلسات متعددی به طور روشن و دقیق آن را باز کرده و کدگذاری کردند مهم‌تر است.  
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم‌اکنون تجارب عملی بایستی به سوی مطالبه به حق مقام معظم رهبری باشد گفت: سمینار، همایش جای خود را دارد اما بایستی قدم‌ها، قدم‌های عملیاتی باشد و ما بتوانیم سال آینده پاسخ دهیم که اقتصاد در جهت سیاست اقتصاد مقاومتی پیش رفته است.  
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اضافه کرد: ما تلاش می‌کنیم اصولگرایان را در یک وحدت حداکثری در مواضع سیاسی به کار بگیریم.  
 
وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون اقدام اخیر یکی از مطبوعات که در آن دولت گذشته را نامشروع خوانده بود، تصریح کرد: در رابطه با دولت‌ها، مجالس و نهادهای حکومتی که می‌آیند و می‌روند نقدهایی انجام می‌شود، این نقدها که در عملکرد، رفتار آنها صورت می‌پذیرد کارشناسی بوده و نباید در این رابطه بی‌انصافی کرد.  
 
رئیس جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری با بیان اینکه نقد می‌تواند چراغ آینده را روشن کند، اظهار داشت: مسئله مشروعیت دولت گذشته اینکه وجود داشته باشد فکر می‌کنم نامشروع خواندن ادامه بحث فتنه باشد همان فتنه‌ای که سران آن مطرح کردند و هزینه‌‌های زیادی را به خود، کشور و نظام وارد کردند، این نوع حرف‌ها دنباله حرف آنان است و آنان نیز باید پاسخگو باشند.  
 
باهنر ادامه داد: بنده هم ممکن است برخی کارهای گذشته را نفی کنم که یک مقوله دیگر است اما نامشروع خواندن دولت گذشته نوعی کوبیدن به طبل فتنه‌گران است.  
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحرکات اخیر برخی فعالان سیاسی در آزادی سران فتنه افزود: بعضی فتنه‌گران سر از لانه بیرون آورده‌اند و می‌خواهند تجربه مضموم گذشته را مجددا تجربه کنند، هزینه‌های آنرا نیز مجددا قبول کنند که به آنها وارد می‌شود.  
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اظهارات مداخلانه بان کی‌مون مبنی بر اینکه دولت ایران قول آزادی سران فتنه را داده است، بیان داشت: تعجب می‌کنم از کسی که در این سطح از موقعیت بین‌المللی قرار می‌گیرد اما برای ما روشن است که این مقامات بین‌المللی تا دست‌نشاندگی خود را ثابت نکنند و معتقد نباشند که قدرت‌های بزرگ به این مقامات نمی‌رسند اما باز هم متفاوت برخورد می‌کنند.  
 
وی تاکید کرد: اینکه با این بیان وارد مسائل داخلی یک کشور شوند و استقلال و تمامیت ارضی حکومت‌ها را در چارچوب حقوق بشر مخدوش کنند حرف سخیفی است که نمی‌توانیم بگوییم سهل لسان بوده و از دهانش پریده است اما مدعی هستیم که این حرف نامیمون خود را جبران کنند اما بالاخره روشن می‌شود.  
 
رئیس جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری اظهار داشت: دبیرکل سازمان ملل با این موقعیت رفیع نباید دست فرمان استکبار جهانی باشد و حرف‌های آنها را تکرار کند، اظهارات وی حرف سخیفی بود که دستگاه دیپلماسی باید موضع شفاف و روشنی را در این مسئله که نوعی مداخله است، بگیرد.  
 
باهنر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به نگرانی مقام معظم رهبری نسبت به مسائل فرهنگی چه میزان وزارت فرهنگ و ارشاد را در موضوعات کلان کشور سهیم می‌‌دانید و نظر شما در رابطه با فیس‌بوک چیست چرا که خود شما نیز صفحه‌ای در آن دارید؟ اظهار داشت: من چنین صفحه‌ای در فیس بوک ندارم و مال من نیست و از کسانی که این صفحه را درست کردند بپرسید.  
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پیرامون مسائل فرهنگی اضافه کرد: مسائل فرهنگی بسیار مسائل متنوعی است که بر سایر مسائل محیط است ما بارها در مسائل پنجم و دیگر بخش‌ها اعلام کرده‌ایم که پروژه‌های بزرگ اقتصادی، فنی و عمرانی ما بایستی پیوستی فرهنگی داشته باشند چرا که مقوله فرهنگ را جدا نمی‌دانیم، ملاحظه به پروژه‌ها بایستی ملاحظه فرهنگی باشد.  
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین بیان کرد:‌ بسیاری از مسئولان و نهادهای فرهنگی مرتبط با آن در کشور از هیات‌ها، مساجد، رسانه‌های مکتوب و مجازی کشور گرفته تا خطبای جمعه تا دستگاه‌های مسئولی که از خزانه ارتزاق می‌کنند (سازمان تبلیغات) نقش دارند و مسئول هستند که بایستی مطالبه مدنظر مقام معظم را نیز در نظر بگیریم.  
 
وی با طرح این سوال که آیا این مهم از دولت رفع مسئولیت می‌کند یا از مجلس؟ اظهار داشت: خیر، وزیر ارشاد زمانی که موضعی را در یک جمله اتخاذ می‌کند مقابل آن پاسخگو باشد، رسانه‌ها و یا مطبوعات به احکام شرعی ما حمله کرده و آنرا محکوم می‌کنند این مهم در جبهه ملی اوایل انقلاب رخ داد و حضرت امام خمینی(ره) آن جبهه را مرتد اعلام کرد.  
 
رئیس جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری اضافه کرد: دادستانی روزنامه اخیر را توقیف کرد اما اینکه مسئولان بگوید اشکالی ندارد، صبر می‌کنیم چرا که همه روزنامه‌ها کار می‌کنند و بحث‌های فرهنگی انجام می‌دهند خطایی است که بایستی حتما با آن برخورد کرد.  
 
باهنر تاکید کرد: اینگونه نیست که بگویند چون مراکز فرهنگی زیاد است آنها را رها کنیم؛ فیلم و یا کتابی که مجوز می‌گیرد همه بایستی مراقبت کنند.  
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری پیرامون مسائل فرهنگی، تصریح کرد: واقع قضیه این است که ایشان در مسائل بسیار ریز می‌شوند و در یک زمان نیز به شدت از مسئله اسباب‌بازی بچه‌ها رنج می‌بردند اینگونه که اسباب‌بازی‌ها، امروزه فکر بچه‌های ما را می‌سازند.  
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: مقام معظم رهبری از سال ۷۰ نسبت به این مسئله هشدار دادند و بیان کردند که ما دچار شبیخون فرهنگی شده‌ایم، دشمن دارد عقبه نظام ما را هدف‌گیری می‌کند، عقبه همان بچه‌های کودکستانی هستند، بنابراین اینگونه وسایل حرکت حساب‌شده عملیاتی دشمن است.  
 
وی اظهار داشت: مقوله فرهنگ بسیار حساس و تاثیرگذار است که مراقبت همه را می‌طلبد؛ تعداد مراکز فرهنگی از هیچ کس سلب مسئولیت نمی‌کند؛ مسئولین دقت کنند و حساس باشند و به آنهایی که با مجوز مقامات دولتی کار می‌کنند نظارت داشته باشد.  
 
رئیس جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه فراکسیون صدای ملت و یا اعتدال حامی دولت است یا فراکسیون رهروان؟ تصریح کرد: مقابله کردن با دولت یازدهم بحث سیاه و سفید نیست که یا ما حامی دولت و یا مقابل آن باشیم؛ طیف وسیعی از دولت وجود دارد که با اقدامات‌شان نیازهای مهم کشور، حل مشکلات داخلی مثل تولید، سطح عمومی قیمت‌ها، اشتغال، برخی بحران‌های زیست محیطی، بحران خشکی دریاچه ارومیه، آلودگی شهرها را به عنوان مقوله‌های بسیار وسیع پیش رو خود دارند.
 

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: به وزرا گفتیم که دلتان وسیع است و یا نمی‌دانید که کجا می‌آیید و کار سخت و مشقت‌آور و البته شدنی است؛ خیلی از کارهای سخت را مردم ما ظرف سی و پنج سال گذشته نشا ن داده‌اند که پیروز شده‌اند و در این مسیر دولت کار سختی را پیش رو دارد؛ مجلس با همه توان از دولت حمایت می‌کند و کمک حال دولت است.

وی افزود: البته این حمایت‌ها به شرط و شروطی باید انجام شود، و این شرط‌ها از مجموع خردگرایی، اعتدال، عقل گرایی، حل کردن مشکلات مملکت، دفاع از ارزش‌ها و خط قرمزهای نظام تشکیل می‌شود.
 
باهنر تاکید کرد: فراکسیون اصولگرایان و اصلاح طلبان در مجلس در مجموع حامی دولتند و طبیعی است که نقدهایی در این حوزه باشد و باید فرصت مناسبی در اختیار دولت گذاشت و آن را حمایت کرد اما اینکه تصور شود در مجلس فراکسیون‌ها به هم بریزد فکر نمی‌کنم تعدیلاتی رخ دهد اما اینکه تصور شود فراکسیون جدیدی تاسیس شود را پیش‌بینی نمی‌کنم.
 
نائب ریئس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تعداد سوالاتی که از وزاری دولت یازدهم شده بسیار بوده و آیا این پرسش‌ها انرژی وزرا را نمی‌گیرد و همچنین شما به دولت یازدهم در این مدت هشت ماهه در راستای عملکردش چه نمره‌ای می‌دهید گفت: اگر در شش ماهه اول دولت‌ها را با هم مقایسه کنیم که چه مقدار سوال از وزرا شده بحث خوبی است و به طور طبیعی رشد داشته و اینکه سوالاتی که در دوران احمدی‌نژاد کمتر از رشد طبیعی بوده و در دوران دکتر روحانی سوالات بیشتر بوده نیز کاری است که رسانه‌ها روی آن مانور می‌دهند؛ مسئله‌ای که مطرح است این است که این سوالات وقت وزرا را نمی‌گیرد و مسئولین در کشور ما وقتی زنده کاری خود را باید به پاسخ سوالات اختصاص دهند و پاسخ گویی به سوالات جزء وظایف وزرای دولت است.
 
باهنر ادامه داد: ما در مجلس هیئت رئیسه‌ای را مشخص کرده‌ایم که سوالاتی را که به و جود می‌آید ظرف شش یا الی هفت ماه که می‌تواند برآورد آن تا هزار و سیصد تعداد شود را تشکیل می‌دهند و بالای هشتاد درصد از این سوالات قبل از اینکه به کمیسیون ارجاع شود مورد بررسی قرار می‌گیرند؛ اگر نماینده‌ای سوالی را مطرح کند و قانع نشود کمیسیون مکلف است یک سوال دیگر را در دستور کار قرار دهد.
 
وی تصریح کرد: به نمایندگان توصیه می‌کنیم که خویشتن‌دار باشند و تعداد سوالاتشان کم باشد و وزرا دل نازک نباشند زیرا لازمه وزیر بودن پاسخگو بودن است.

وی در رابطه با نمره دادن به عملکرد دولت یازدهم گفت: درحال حاضر خیلی زود است که به این دولت نمره‌ای داده شود شروع کار دولت را در حوزه اقتصادی خوب می‌دانم ولی حرکت به کندی پیش می‌رود؛ در تولید، طرح‌ها و فکرهای زیادی شده اما در تولید اتفاقی نیافتاده، تورم کنترل شده، در مجموع در این بخش‌ها موفقیت خوبی به وجود آمده اما کافی نیست.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی از رفتار‌های سیاسی تبدیل به هتاکی شده و در مجلس مرز انتقاد و هتاکی و حمله به برخی از مسئولین در مجلس چیست گفت: این موارد را نمی‌توان به صورت فیزیکی تعریف کرد و همین طور نمی‌تواند نمره خاصی داشته باشد و بیشتر بحث روند‌ها و فرایند‌ها است.

وی به سفر اشتون به ایران اشاره کرد و گفت: وی هیچ وقت بدون اطلاعات مقامات کشور ما با فتنه‌گران مذاکره نمی‌کند، شاید در این مسیر کسی بگوید که این مذاکرات اشکالی ندارد و یا بالعکس کسی خلاف آن رابگوید؛ اگر از این مسائل صرف نظر کنیم و جلوی اینگونه رفتار‌ها را نمی‌گرفتیم کشور ایران تا الان چند کفن سوزانده بود.

باهنر تاکید کرد: ما کاملاً روابط دیپلماسی بین‌المللی، ‌جامعه بین‌المللی و سازمان ملل را درک می‌کنیم و قبول داریم بعضی وقت‌ها اگر مقام کشوری مهمان کشورمان می‌شود باید با اجازه میزبان حرکت کند.

وی افزود: اشتون قرار نیست درکشور ما کار دزدی انجام دهد وگرنه مجلس حساسیت خود را نشان خواهد داد؛ آن‌ها سوء نیت ندارند باید دل نازکی‌ها را کنار گذاشت زیرا مرز بین نقد‌ها به وجدان کاری انسان‌ها برمی‌گردد.
 
باهنر اضافه کرد: واژه‌های به کار گرفته شده در انتقاد نباید سخیف و تند باشد ولی محتوایش مهم است.
 
دبیرکل جامعه اسلام مهندسین ضمن توجه به بیانات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: کارگروهی در راستای اقتصاد مقاومتی در مجلس به راه افتاده و همچنان ادامه دارد و قدم اولی که باید در این مسیر برداشته شود این است که قوانین موجود در کشور را باید در مقایسه کردن در اقتصاد کشورمان به چند گروه تقسیم کنیم زیرا اجرای بعضی ازاین قوانین همچنان باقی مانده است یکی ازاین قوانین مربوط به فضای کسب وکار می‌شود دولت یازدهم اعلام کرده فضای کسب وکار را اجرایی خواهد کرد.

وی همچنین تاکیدکرد: در قانون برنامه پنجم بعضی قوانین خوب و کامل است و برخی دیگر در مرحله اجرای معطل مانده و برخی نیاز به اصلاح دارد و همچنین برخی نیز از قدیم مانده و مزاحم راه اقتصاد جهادی است و باید لغو شود.

باهنر افزود: کارگروه ما به دنبال مجزا کردن این قوانین بوده و نیاز است که برخی قوانین در دو ماه آینده دسته بندی شده و اجرا شود و این نیازمند تشکیل کارگروه مشترک میان دولت، قوه قضائیه، جبهه پیروان امام(ره) و رهبری است.
 
باهنر اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی یک مطالبه عمومی است و باید همه فعالان سیاسی و اساتید دانشگاه‌ها به مسئولین کمک کنند و بهانه‌ای برای ندانستن و متوجه نشدن وجود ندارد زیرا رهبری انقلاب این مسئله را روشن ساخته و ما دست کمک به سمت محافل دانشگاهی، ‌اقتصادی وسیاسی باز کردیم و باید فعالان سیاسی در حال حاضر به انتخابات نپردازند.

نائب رئیس مجلس شورا ی اسلامی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه درگیری وزیر اطلاعات با کوچک‌زاده نماینده مجلس شورای اسلامی به کجا رسید گفت: این مسئله در مجلس مورد بررسی قرارمی‌گیرد؛ اینکه اگر شکایت رسمی شده باشد بنده اطلاعی ندارم ما در مجلس هیئت قانونی‌ای داریم که بر عملکرد نمایندگان نظارت دارد و در حال حاضر هم مستقر هستند و هر کسی شکایتی داشته باشد باید به این هئیت مراجعه کند و این شکایت‌ها متفاوت بوده اگر عملکردی در جهت انجام وظیفه قانونی بوده حدودش مشخص می‌شود و اگر تخطئی صورت بگیرد اخطار و ارجاع داده می‌شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در آخرین نشست خود در سال ۹۲ در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا سفر اشتون در به ثمر نشاندن مذاکرات هسته‌ای تأثیر دارد خاطر نشان کرد: حتما این سفر بی‌تأثیر نیست، اینجا بحث فقط هسته‌ای است در این مسیر اصالت استکبار خواسته‌اش این است که می‌خواهند ما نباشیم و علی‌رغم میل باطنی‌اشان ما حاضریم گفتگوی برد_برد داشته باشیم؛ در طول ۳۵ سال گذشته گفتگوی ما برد_باخت بوده و آن هم نشانه استکبار و کارشکنی آنان بوده است؛ در حال حاضر هم مادر این بازی باتجربه هستیم و امکاناتش را برای ادامه بازی برد باخت داریم، درحالت‌های مختلف سیاسی جنگ سرد بر ما تحمیل شده و حتی جنگ گرم را بر ما تحمیل می‌کنند اما ما تا آخرین مسیر آمادگی داریم و آن‌ها خواهند دید که بازنده کیست؛ اشتون و اربابانش فکر می‌کنند مسئله هسته‌ای را توسعه می‌دهند اما ما گفته‌ایم مذاکرات ما صرفاً هسته‌ای است و مسائل دیگری را وارد آن نخواهیم کرد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه