عضو کمیسیون عمران مجلس :

سرعت ریل‌گذاری و نیاز به واگن در کشور بیش از تولید داخل است/ تولیدکنندگان با سرعت بیشتری ریل و واگن تولید کنند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به‌سرعت بالای ریل‌گذاری و نیاز به واگن در کشور گفت: ضرورت دارد تولیدکنندگان با سرعت بیشتری ریل و واگن تولید کنند تا برای رفع این نیاز لازم به واردات آن‌ها نباشیم.

سرعت ریل‌گذاری و نیاز به واگن در کشور بیش از تولید داخل است/ تولیدکنندگان با سرعت بیشتری ریل و واگن تولید کنند

به گزارش هشت دی،حسن خسته بند در رشت، با اعلام اینکه ناوگان ریلی کشور به‌شدت نیازمند واگن و لوکوموتیو است، اظهار کرد: تاکنون هرچقدر که شرکت‌های تولید واگن و ریل محصول تولید کرده‌اند توسط دولت خریداری‌شده اما نیاز دولت بیش از تولید داخل است.

وی بابیان اینکه همچنان در حال خرید واگن و ریل از کشورهای دیگر هستیم، افزود: حجم نیاز ما به واگن‌های باری و مسافربری و همچنین ریل به‌اندازه‌ای هست که شرکت‌های داخلی نمی‌توانند پوشش بدهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه تاکنون هر چه شرکت‌های داخلی واگن و ریل تولید کرده‌اند، دولت خریداری کرده است، گفت: کشور در صنعت ریل‌گذاری و واگن به‌سرعت قابل‌توجهی رسیده و نمی‌توان منتظر ماند تا واگن و ریل صرفاً در داخل تولید شود.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران به واجبی در ریل و واگن رسیده که ناچار به خرید ریل و واگن از خارج است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر اینکه شرکت‌های داخلی تولید ریل و واگن باید سرعت تولید خود را به‌سرعت نیاز داخل برسانند، خاطرنشان کرد: وسعت کار و پیشرفت صنعت ریل‌گذاری و حمل نقل ریلی در مقایسه با تولید داخل فاصله‌ای زیاد وجود دارد که لازم است شرکت‌های داخلی تلاش بیشتری در راستای تولید خود داشته باشند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه