نایب‌رئیس اتاق اصناف کشور خبر داد

تصویب طرح ساماندهی صنوف آلاینده توسط هیئت‌وزیران

نایب‌رئیس اتاق اصناف کشور از تصویب طرح ساماندهی صنوف آلاینده توسط هیئت‌وزیران خبر داد و گفت: ما خودمان در این شهر زندگی می‌کنیم و تأمین منابع مالی شهرداری دغدغه ما نیز هست بنابراین در قالب یک تفاهم‌نامه می‌توان منافع هر دو گروه را لحاظ کرد.

تصویب طرح ساماندهی صنوف آلاینده توسط هیئت‌وزیران

به گزارش هشت دی،جلال‌الدین محمد شکریه شامگاه جمعه در جلسه کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای شهر رشت با اشاره به کارگروه مشترک شهرداری و اتاق اصناف در زمان شهرداران اسبق رشت و بررسی مسائل و مشکلات بازاریان در این کارگروه‌ها اظهار کرد: از جناب نصرتی نیز در ماه گذشته درخواست کردیم که نسبت به تشکیل این کارگروه اقدام نمایند.

وی با گلایه از عوارض زباله دریافتی از صنوف مختلف گفت: نرخ‌گذاری دریافت عوارض زباله برای صنوف باید عادلانه انجام گیرد، زباله بخشی از صنوف مانند آهن‌کاران، آلومینیوم کاران، شیشه بران و خراطان نوعی درآمد است و نباید از همه بر اساس یک سیستم اخذ عوارض شود.

رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان به مسئله عوارض تابلو صنوف اشاره کرد و افزود: این مسئله حکم هیئت عمومی دیوان اداری را دارد، شهرداران مناطق نباید در این مسئله ورود کنند چراکه خلاف قانون بوده و حکم انفصال دارد.

عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: بر اساس قانون تابلوی منصوب بر اماکن تجاری واداری که معرف شغل و فعالیت آن‌ها است شامل هیچ جریمه‌ای نخواهد بود چراکه شهرداری در این خصوص ارائه‌کننده هیچ خدمتی به آن‌ها نیست.

شکریه بیان کرد: ما از بازاریان خواستیم در مورد این مسئله شکایت نکنند و اتاق اصناف از طریق کارگروه‌های مشترک نسبت به رفع مشکل اقدام خواهد کرد.

نایب‌رئیس اتاق اصناف کشور با اشاره به عوارض مشاغل و انباشت آن طی سال‌های اخیر گفت: شهرداری باید دیون عوارض مشاغل را از مالک بگیرد چراکه بدهی‌ها به واحدهای جدید ربطی ندارد. اگر مستأجر قبلی یک مغازه عوارض مشاغل را نداده است، این نباید بر گردن مستأجر جدید باشد.

وی از تصویب طرح ساماندهی صنوف آلاینده توسط هیئت‌وزیران خبر داد و افزود: ما خودمان در این شهر زندگی می‌کنیم و تأمین منابع مالی شهرداری دغدغه ما نیز هست بنابراین در قالب یک تفاهم‌نامه می‌توان منافع هر دو گروه را لحاظ کرد.

فاطمه شیرزاد نیز با اشاره به حضور نمایندگان اتاق اصناف مرکز گیلان در جلسه کمیسیون اظهار کرد: حضور آقای شکریه در شورا و این کمیسیون موجب شد تا شورا دغدغه‌های بازار را بیش‌ازپیش موردبررسی قرار داده و با تلاش بیشتر به کاهش این دغدغه‌ها کمک کنیم.

عضو شورای شهر رشت گفت: بازار نبض اقتصاد کشور است و شهرداری‌ها در فرایند توسعه کشور با توجه به منافع شهر باید مشکلات بازار را موردتوجه قرار دهند.

وی بیان کرد: یکی از محورهای اصلی این جلسه بررسی تعرفه‌های پیشنهادی عوارض صنفی و بهای خدمات سال ۹۷  شهرداری رشت است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه