آخرین تحولات میدانی مرزهای مشترک سوریه و ترکیه؛

ارتش ترکیه در انتظار فرمان اردوغان برای نبرد تمام عیار در مناطق کردنشین سوریه+ نقشه میدانی

ارتش ترکیه از هفته گذشته روند اعزام نیروهای خود و انتقال تجهیزات نظامی به مناطق مرزی مشترک با سوریه آغاز کرده و شب گذشته هم نیروهای ویژه آنان در نزدیکی مرز مستقر شدند.

ارتش ترکیه در انتظار فرمان اردوغان برای نبرد تمام عیار در مناطق کردنشین سوریه+ نقشه میدانی

به گزارش ۸دی، آخرین تحولات میدانی از مرزهای شمال سوریه حاکیست، عملیات ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات علیه شبه نظامیان کرد در آستانه شروع شدن است.

براساس اطلاعات به دست آمده، ارتش ترکیه ۱۰ تانک دیگر را به همراه دهها خودرو و کامیون های سنگین نظامی به نزدیکی روستای مرزی «قره خان» در حومه منطقه «باکور» اعزام کرده است. ۱۰ خودروی آمبولانس هم به این منطقه انتقال داده شده است.

یک منبع میدانی در شمال سوریه در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: از شب گذشته تشنج در مرزهای مشترک سوریه و ترکیه با افزایش حملات خمپاره ای علیه مواضع شبه نظامیان کرد به اوج خود رسیده و حالا منطقه به سمت یک نبرد تمام عیار پیش می رود.

وی با بیان این که حمله یگان های زمینی نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات تاکنون آغاز نشده، گفت: نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها از روزهای گذشته در مناطق مرزی مشترک مستقر شدند و در حالت آماده باش برای حمله به مواضع شبه نظامیان کرد هستند.

این منبع میدانی به آرایش نظامی نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در مناطق مرزی مشترک اشاره کرد و افزود: نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در غرب منطقه «اعزاز»، مناطق مرزی مشترک حومه عفرین و مناطق غربی حلب (دیر سمعان) مستقر هستند.


اعزام نیروهای دموکراتیک کرد از حسکه به حومه منبج برای مقابله با نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی سپر فرات

وی با بیان این که ارتش ترکیه تلاش می کند برای به حداقل رساندن تلفات خود، نقش پشتیبان را در این عملیات ایفا کند، گفت: در این عملیات تمرکز ارتش ترکیه به حمایت توپخانه ای، پهپادی و هوایی معطوف می شود و فقط بخش محدودی از نیروهای ویژه زمینی وارد عمل می شوند و وظیفه اصلی عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات واگذار شده است.

وی تصریح کرد: ارتش ترکیه از هفته گذشته روند اعزام نیروهای خود و انتقال تجهیزات نظامی به مناطق مرزی مشترک با سوریه آغاز کرده و شب گذشته هم نیروهای ویژه آنان در نزدیکی مرز مستقر شدند.

این منبع میدانی افزود: توپخانه ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در یک هفته گذشته با حملات خمپاره ای مناطق مختلف کردنشین شمال سوریه را هدف قرار داده اند و در ساعات گذشته هم این روند ادامه داشته است.

وی به زمان شروع حملات زمینی ارتش ترکیه و نیروهای تروریستی به مناطق کردنشین شمال سوریه هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، مناطق حومه عفرین با خمپاره در حال هدف قرار گرفتن است و به نظر می رسد حملات نیروهای زمینی هم تا ساعاتی دیگر آغاز شود.

فیلم – حملات توپخانه‌ای ارتش ترکیه به عفرین روسیه
روستاهای «قره بابا، کم راشه، هوبکا، پل حشاکه» در حومه منطقه «راجو»، روستاهای «خلیل و حج حسنا» در حومه منطقه «جندریسه»، روستای «کفرجنه» در حومه منطقه «شرا» (غرب منطقه اعزاز»، اردوگاه پناهنجویان در حومه منطقه «شیراوا» امروز هدف حملات خمپاره ای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی قرار گرفتند؛ در مقابل، شبه نظامیان کرد هم مواضع نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی را در شمال سوریه و مناطق مرزی با خمپاره هدف قرار دادند.


به گزارش مشرق، برخی منابع میدانی در شمال سوریه هم اعلام کرده اند، نیروهای روسی در حال خارج شدن از شهر عفرین هستند؛ در حال حاضر، گروهی از نیروهای ارتش روسیه در منطقه «تل عجاز» در حومه شرق شهر عفرین مستقر شده اند و گروهی دیگر در حال حرکت به سمت شهرک های «نبل و الزهرا» در شمال غرب حلب هستند.

نیروهای ارتش روسیه پیشتر برای تامین امنیت مناطق تنش زای شمال سوریه در حومه عفرین مستقر شده بودند اما اکنون بخشی از آنان در حومه عفرین مسقر شده اند و گروهی دیگر از طریق شهرک های نبل و الزهرا به سمت شهر حلب می روند.

شب گذشته، همزمان با تشدید حملات خمپاره ای در مناطق مختلف کردنشین شمال سوریه، درگیری های شدیدی میان نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی با شبه نظامیان کرد (شورای نظامی منبج) در در محور شرقی شهر الباب و شهرک های «کفرخاشر و سجارز» در غرب اعزاز به وقوع پیوست.

به گزارش مشرق، همزمان با استقرار نیروهای ویژه ارتش ترکیه در منطقه «ریحان» در استان هاتای و مناطق مرزی با سوریه، خبرها حاکیست شهر منبج هم یکی دیگر از مقصدهای نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات است.

منبع: مشرق

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه