یک بانو تنها نماینده گیلان در جشنواره ملی رسانه‌ای ابوذر

معصومه نیک‌کار رتبه سوم بخش آزاداندیشی جشنواره ملی ابوذر را با عنوان مقاله «اقتصاد مقاومتی؛ از حرف تا عمل و اقدام» از آن خود کرد.

یک بانو تنها نماینده گیلان در جشنواره ملی رسانه‌ای ابوذر

به گزارش هشت دی،معصومه نیک‌کار رتبه سوم بخش آزاداندیشی جشنواره ملی ابوذر را با عنوان مقاله «اقتصاد مقاومتی؛ از حرف تا عمل و اقدام» از آن خود کرد.

جشنواره کشوری ابوذر صبح امروز در تهران برگزار شد که معصومه نیک‌کار در بخش آزاد اندیشی با عنوان مقاله «اقتصاد مقاومتی؛ از حرف تا عمل و اقدام» مقام سوم را کسب کرد.

معصومه نیک‌کار، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان گیلان، مدیر خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنای گیلان، مدیرمسئول نشریه گیلان و مدرس مراکز آموزش عالی است و آثار زیادی در جشنواره های ملی و منطقه ای دارد.

بخشی از متن مقاله با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ از حرف تا عمل و اقدام» به شرح زیر است:

وقتی نام‌هایی که مقام معظم رهبری برای عناوین سال‌ها انتخاب کرده‌اند را بررسی می‌کنیم درمیابیم که «اقتصاد» رنگ و بوی بیشتری در آنها دارد، خصوصا در چند سال اخیر، اما چرا رهبری عزیز برای امسال نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» را تعیین نمودند؟

در چند سال اخیر و با شدت یافتن تحریم‌های یک‌جانبه و غیرانسانی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران با هدف متوقف کردن برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، واژه جدید «اقتصاد مقاومتی» به ادبیات اقتصادی کشور اضافه شد و به فراخور حال و روز اقتصاد کشورمان مورد بحث قرار گرفته است.

علت انتخاب شعار سال ۹۵ از سوی رهبر معظم انقلاب به جایگاه مسائل اقتصادی در همه حوزه‌های کشور بازمی‌گردد؛ چرا که اولویت اصلی کشور مسئله اقتصاد است. اقتصاد در همه حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی روابط بین‌الملل تاثیرگذار بوده و این امر اهمیت مسائل اقتصادی را دوچندان می‌کند،‌ از طرفی ما پس از انقلاب در بسیاری از حوزه‌ها پیشرفت‌های بسیار خوبی داشتیم، اما در زمینه اقتصاد با چالش‌های اساسی در کشور رو به‌ رو هستیم که باید به آن توجه داشته باشیم .

بدخواهان جمهوری اسلامی فکر می‌کنند که با ابزار تحریم و برخوردهای اقتصادی می‌توانند با نظام ما برخورد کنند و علی‌رغم آنکه تعهد کردند تحریم‌ها را بردارند، اما شاهد هستیم که به طرق مختلف به فشار بر ایران می‌افزایند. در واقع آنان در صدد بر هم زدن توافق برجام هستند که این امر نشان می‌دهد تهدیدهای جمهوری اسلامی در حوزه بین‌المللی نیز روی امر اقتصاد متمرکز است. بنابراین همه کشور باید عزم خود را جزم کنند تا بتوانند به مقاوم‌سازی اقتصاد بپردازند.

باید همگان بدانیم که رسیدن به این مقصود را نه فقط یک گروه، یک جناح و عده‌ای محدود و معدود نمی‌توانند به تنهایی محقق کنند، بلکه همه ایرانیان و تمامی دیدگاه‌های تخصصی و انتقادی باید هماوردی در زمانی محدود و مشخص را با ارایه دیدگاه‌های خود فراهم کنند و بعد از آن دولت و مجلس و ارکان مختلف جمهوری اسلامی بسیج شوند تا این افق برنامه‌ای در قالب اقتصاد مقاومتی بدون هیچگونه تبعیض و استثنایی به اجرا گذاشته شود.

با این حال، از حرف تا عمل و اقدام فاصله‌ای به نام همت و پشتکار وجود دارد که ایرانی می‌تواند آن را بپیماید و ان‌شاءالله شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی، اقتصادی پویا، فعال و درون‌گرا که حلال مشکلات اقتصادی است، در ایران عزیز باشیم.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه