گوگل اینترنت زیر آبی ارائه داد

شرکت گوگل اعلام کرد قصد دارد سه کابل زیردریایی جدید با هدف افزایش و بهبود خدمات رایانش ابری خود به کابل‌های زیردریایی‌اش بیافزاید.

به گزارش ۸دی، براساس گزارش CNN، این کابل‌ها هزاران کیلومتر امتداد خواهند داشت و از آمریکا تا بخش‌هایی از اروپا و آمریکای جنوبی را پوشش خواهند داد و یکی از آنها نیز از هنگ‌کنگ تا گوآم کشیده خواهند شد.

به گفته ترینور اسلاس، این سرمایه‌گذاری‌های جدید می‌تواند شبکه ابری موجود گوگل را توسعه بخشند و به معنی اتصال سریعتر و قابل اعتماد‌تر برای کاربران خواهد بود.

گوگل از ابتدای آغاز فعالیتش تاکنون برای کشیدن ۱۱ کابل زیردریایی سرمایه‌گذاری کرده‌است، که سه کابل جدید نیز جزئی از این ۱۱ کابل هستند. این سرمایه‌گذاری‌ها معمولا با کنسرسیومی از شرکت‌های فناوری و تله‌کام نظیر فیس‌بوک انجام می‌شوند.

با این‌همه اکنون گوگل درحال ایجاد کابلی خصوصی است که از لس‌آنجلس تا شیلی امتداد دارند. این کابل که به یاد ماری کوری شیمیدان برنده نوبل مشهور، کوری نامیده می‌شود، خط دسترسی برای کاربران آمریکای لاتین به شمار می‌رود. گوگل می‌گوید به کمک این کابل به اولین شرکت غیر تله‌کام در جهان تبدیل خواهد شد که دارای کابل میان‌قاره‌ای انحصاری است.

تلاش گوگل برای کشیدن کابل‌های زیردریایی،‌جدید‌ترین نمونه از رقابتی است که صنایع برسر بازار رو به رشد خدمات ابری با یکدیگر دارند. آمازون و مایکروسافت نیز برای کشیدن کابل‌های زیردریایی مشترک و مراکز داده‌ها با هدف بهبود دسترسی کاربران و کاهش تاخیر زمانی در خدمات‌رسانی ابری سرمایه‌گذاری کرده‌اند

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه