پرداخت «سهام عدالت» واگذار می شود؟

رئیس کمیته امداد گفت: تقاضا داریم تا سهام عدالت مددجویان را ما مدیریت کنیم تا مدیران ما در این باره دفاع کنند و سود بیشتری برای مددجویان دریافت کنیم.

پرداخت «سهام عدالت» واگذار می شود؟

به گزارش ۸دی، پرویز فتاح در حاشیه مراسم رونمایی از برنامه های جدید حوزه اشتغال کمیته امداد در جمع خبرنگاران با اشاره به توجه دولت و مجلس در حمایت و اشتغالزایی مددجویان تصریح کرد: هر سال ۷.۵ درصد مددجویان خودکفا می‌شوند، در سال های گذشته کمیته امداد برای ایجاد اشتغال تا ۱۰ درصد مکلف شده بود، اما هیچگاه مطالبه‌ای وجود نداشت و ما نیز بیشتر آمار ارائه می‌کردیم.

وی با بیان اینکه دولت در تبصره ۱۴ بودجه امسال خود مبلغی را برای رفع فقر مطلق گذاشته است، افزود: دولت از کمیته امداد نیز درخواست کرده است تا پشت نوبتی‌ها را نیز تحت پوشش قرار دهد. اگر این اتفاق رخ دهد سال آینده یک میلیون مددجو تحت پوشش کمیته امداد قرار می گیرند. این خانواده‌ها باید خودکفا شوند تا سال های آینده تعداد افراد تحت پوشش کاهش یابد.

فتاح با بیان اینکه اولویت کمیته امداد رسیدگی به مناطق محروم است، اظهار کرد: دولت سهمیه وام ۲۱۰۰ میلیاردی را به استان ها می دهد و بر اساس ضریب محرومیت مناطق این وام توزیع می شود. هر چقدر ضریب محرومیت نسبت به جمعیت بالاتر برود وام بیشتری اعطا خواهد شد.

رئیس کمیته امداد به تقاضای کمیته امداد از دولت و قانونگذاران برای واگذاری سهام‌ عدالت به کمیته امداد اشاره کرد و گفت: این تقاضا را داریم تا سهام عدالت مددجویان را ما مدیریت کنیم تا مدیران ما در این باره دفاع کنند و سود بیشتری برای مددجویان دریافت کنیم.

فتاح با بیان اینکه سهام عدالت به شکل دولتی توزیع می شود، اظهار کرد: دولت پس از ۱۰ سال ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر سهامدار عدالت واریز کرده است. اکثر خانواده های مددجو ۵۰ هزار تومان دریافت کرده‌اند که این واریزی در سه مرحله واریز می شود و تا پایان سال تمام مبلغ واریز خواهد شد.

رئیس کمیته امداد گفت: این درحالیست که این شیوه پرداخت باعث می‌شود اثر آن همانند یارانه ها مشخص نشود اما اگر مدیریت با کمیته امداد باشد اثر آن را می توان همانند اشتغالزایی در وضعیت معیشتی مددجویان دید.

وی همچنین با اشاره به افزایش ۷۵ درصدی بودجه کمیته امداد در بودجه پیشنهادی سال ۹۷ گفت: این بودجه چهار هزار میلیارد تومان بوده که اکنون هفت هزار میلیارد تومان شده است. با هماهنگی دولت و مجلس ۲ هزار میلیارد تومان نیز وام براساس تبصره ۱۶ تصویب شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه