از آلزایمر زدگی مردم تا حرکات رونالدینیویی فرد مورد نظر...!

سرانجام تراژدی نسیان چه خواهد شد؟!

در پی بروز و ظهور افزایش قیمت حامل‌های انرژی، عملکرد برخی مؤسسات مالی و افزایش چشمگیر برخی کالاهای اساسی و مطرح‌شدن استیضاح برخی وزرای دولت تدبیر، مردم با تجمع در برخی نقاط کشور خواستار رسیدگی و پاسخگویی مسئولان نسبت به حل این مشکلات شدند که در پی همین اعتراضات برخی سوءاستفاده کنندگان خود را به جمعیت مردم رساندن و مسیر اعتراضات را به سمت آغوش صهیونیست‌ها و مستکبران جهانی تغییر دادند.

سرانجام تراژدی نسیان چه خواهد شد؟!

به گزارش ۸دی، فراموشی یکی از نعمات پروردگار رحمان به شمار می‌رود که فقدان این نعمت الهی مشکلات عدیده جسمی و روحی برای انسان در مواجه با دردهای زندگی ایجاد می‌کند و از طرفی گاها برخی با تقویت این نعمت آن را تبدیل به تقدیر می‌کنند.

چندی پیش بود که در پی بروز و ظهور افزایش قیمت حامل‌های انرژی، عملکرد برخی مؤسسات مالی و افزایش چشمگیر برخی کالاهای اساسی و مطرح‌شدن استیضاح برخی وزرای دولت تدبیر، مردم با تجمع در برخی نقاط کشور خواستار رسیدگی و پاسخگویی مسئولان نسبت به حل این مشکلات شدند که در پی همین اعتراضات برخی سوءاستفاده کنندگان خود را به جمعیت مردم رساندن و مسیر اعتراضات را به سمت آغوش صهیونیست‌ها و مستکبران جهانی تغییر دادند.

درست در همین زمان با موافقت رئیس شورای عالی امنیت ملی، رئیس شورای عالی فضای مجازی و رئیس‌جمهور دستور فیلتر تلگرام به دلیل تهییج و ترغیب مردم برای افزایش سرعت خواسته‌های منافقان و اغتشاشگران در آشوب کشیدن و ناامن کردن کشور با استناد بر گزارش‌های اطلاعاتی از مجموعه اقدامات صورت گرفته در این شبکه مجازی صادر شد.

فیلتر تلگرام نخستین اقدام برای انحراف افکار عمومی و فراموشی مردم از مطالبه اصلی‌شان به شمار می‌رفت که تا چند روز ذهن مردم را درگیر یک مسئله با اولویت دست چندم کرد تا جایی که شاید برنامه‌ریزی‌شده تبدیل به مطالبه‌ای مردمی برای رفع فیلتر آن شد.

در نوزدهم دی‌ماه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مردم قم با تبیین اتفاقات صورت گرفته چند روز اخیر و جداسازی مردم و خواست آن‌ها از اغتشاشگران و حمایت قاطع از حل مشکلات آنان فضای ملتهب را بار دیگر روشن کردند و طبیعی بود که مستکبران فضای آرام ایجادشده را به نفع خود ندیدند.

در کمتر از چند ساعت ویدئویی تقطیع شده از جلسه خبرگان رهبری و ارائه بخشی از اتفاقات صورت گرفته دست‌به‌دست شد تا با ایجاد تشکیک در اذهان مسیر روشنگری صورت گرفته رهبر انقلاب نزد مردم تغییر داده شود که با شکست مواجه شد.

پس‌ازاین اتفاقات رئیس‌جمهور کشورمان در افاضاتی نادر و صدور فتوایی نوبنیان نقد کلام ائمه اطهار (ع) را مجاز و حتی بر آن اسناد تاریخی ضمیمه کردند که با انتقاد شدید فقها، عالمان دین و کارشناسان مذهبی مواجه شد.

چند ساعت پس‌ازاین اظهارات خبر رفع فیلتر تلگرام با تیترهای مختلف دست‌به‌دست شد و از آن جالب‌تر همین مردمی که تا دیروز شخص دستوردهنده فیلترینگ را مورد عتاب برای فیلترینگ قراردادند به ناگاه با تکیه‌بر آلزایمر زدگی سیاسی از شخص دستوردهنده از وی تقدیر و گناه ظاهری فیلترینگ را به گردن نهادهای همیشه مظلوم قراردادند.

کشتی نفت‌کش سانچی و عملکرد مسئولان وزرای درگیر در این مصیبت ازیک‌طرف و حواله ارتباط ایران با چین از سوی دیگر در سایه شوی رسانه‌ای صورت گرفته از طرف برخی، برگ دیگری از این شرح ماوقع بود.

روایت این اتفاقات برای بسیاری از تحلیلگران تبدیل به سریالی تکراری شده که همواره برخی مردم به‌عنوان مشتریان همیشگی تکرار چندین‌باره آن را با لذت تماشا می‌کنند و حتی در زمان جشنواره‌های انتخاباتی با تکیه‌بر نعمت عصیان، بارأی خود آن را مورد تجلیل قرار می‌دهند.

ابراهیم افشاری

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه