به بهانه دومین سالروز توافق برجام؛

قربانی: برجام فضای ایران هراسی ایجادشده از سوی آمریکا در جهان را برهم زد/ خارج شدن آمریکا از برجام برابر با پایان عمر آن است

رئیس مجمع نمایندگان گیلان برهم خوردن فضای ایران هراسی ایجادشده از سوی آمریکا در جهان را از دستاوردهای برجام برشمرد و گفت: اگر آمریکا و یا هر عضو دیگری از برنامه جامع اقدام مشترک خارج شوند پایان عمر برجام را رقم می‌زنند.

قربانی: برجام فضای ایران هراسی ایجادشده از سوی آمریکا در جهان را برهم زد/ خارج شدن آمریکا از برجام برابر با پایان عمر آن است

به گزارش هشت دی ،محمدحسین قربانی  در رشت، به تشریح دستاوردهای برجام در دومین سالروز توافقش پرداخت و اظهار کرد: برجام یک معاهده و یک قرارداد بین‌المللی بین کشورهای عضو گروه ۱+۵ زیر نظر شورای امنیت و سازمان ملل بود.

وی بابیان اینکه برجام فواید بسیار زیادی برای ما داشته، افزود: برنامه جامع اقدام مشترک فضای ایران هراسی که با شانتاژهای آمریکایی و صهیونیستی در همه کشورهای دنیا علی‌الخصوص اروپا حاکم بود را بر هم زد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اثبات رفتار صلح‌طلبانِ ایران با اجرای برجام، گفت: ایران با برجام به جهان ثابت کرد که خواهان صلح، دوستی، امنیت و داشتن ارتباط متقابل با همه کشورها به‌جز رژیم صهیونیستی است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای عظیم برجام در توسعه صنعت، کشاورزی و پزشکی خاطرنشان کرد: ایران در برجام تلاش کرد در چارچوب قانون بین‌الملل و متکی بودن بر دانش هسته‌ای، فعالیت‌های هسته‌ای را برای ایران به ثبت برساند و پیشرفت‌هایی را درزمینهٔ علوم پزشکی، صنعتی و کشاورزی رقم بزند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفتار مستکبرانه آمریکا در جهت منزوی کردن ایران با برجام تصریح کرد: آمریکا در تلاش بود تا به بهانه حاضر نشدن در برجام ایران را منزوی و مبحث نفت در مقابل غذا و یا تحریم‌های هوایی را مطرح کند اما با همه دغدغه‌هایی که مجلس و دولت داشتند با منویات رهبری برجام رقم خورد.

قربانی با اشاره به تنش‌آفرینی آمریکا برای خروج از برجام افزود: امروز آمریکا با نگاه شیطنت‌آمیز خود رویکرد فرار از برجام را در سر می‌پروراند که ما آن را تنها ترفندی فرار به جلو می‌دانیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر آمریکا به‌عنوان یک عضو از برجام خارج شود، پایان عمر برجام را رقم خواهد زد، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران این توانایی را دارد که در صورت خارج شدن هرکدام از اعضای متعهد در برجام به وضعیت قبل از برجام برگردد و مسیر گذشته خود را مجدداً از سر بگیرد.

 رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فضای مطلوب به وجود آمده پس از اجرای برجام، خاطرنشان کرد: شاید همه انتظارات مدنظر جمهوری اسلامی در برجام محقق نشده باشد اما به بهانه برجام تفکرات ایران ستیزی و ایران هراسی که در دنیا توسط آمریکا ایجادشده بود از بین رفت و اکنون رویکرد و نگاه اروپا به ایران نگاهی مثبت است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه با تاکید بر اینکه فضاهای بین‌المللی هم بیانگر رویکرد جدید و مثبت در مقابل ایران است، افزود: امروزه شورای امنیت و اروپا بر صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران صحه می‌گذارند و این رویکردی مثبت در تاریخ ایران اسلامی محسوب می‌شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محمد
قرار بود برجام مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های هسته ای را رفع کند، کرد؟ اون همه برکات برجام! این بود، ایران هراسی؟ اونهای که ایران هراسی را تبلیغ می‌کردند حالا نمی کنند یا کسی باور نمی کند؟ آیا حساب و کتاب فردای قیامت در نزد برخی شما مسئولین پذیرفته شده است؟
در حاشیه