نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس :

تعریف بسته‌های فرهنگی و سلامتی در مدارس برای مقابله با کاهش سن اعتیاد/ خانواده‌ها و معاونان پرورشی نوجوانان را با مضرات مواد دخانی و افیونی آگاه کنند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر لزوم آگاه‌سازی و معرفی مضرات مواد دخانی و افیونی برای دانش آموزان تاکید کرد و گفت: برای مقابله با کاهش سن اعتیاد باید بسته‌های فرهنگی و سلامتی در مدارس تعریف شود.

تعریف بسته‌های فرهنگی و سلامتی در مدارس برای مقابله با کاهش سن اعتیاد/ خانواده‌ها و معاونان پرورشی نوجوانان را با مضرات مواد دخانی و افیونی آگاه کنند

به گزارش هشت دی ،جبار کوچکی نژاد  در رشت، با انتقاد از کاهش سن اعتیاد در کشور اظهار کرد: متأسفانه سن اعتیاد در کشور به سنین پایین ازجمله نوجوانان در مدارس کشیده شده است.

وی با تاکید بر معرفی بیشتر مضرات مواد دخانی و افیونی در سطح مراکز آموزشی افزود: باید برای مقابله با افزایش مصرف مواد دخانی و افیونی و کاهش سن اعتیاد بسته‌های فرهنگی و سلامتی در سطح مدارس تعریف شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خانواده‌ها را بزرگ‌ترین سد در مقابل اعتیاد نوجوانان برشمرد و گفت: خانواده‌ها باید بیشتر مراقب فرزندان خود باشند چون هیچ‌گاه جامعه دلسوزتر از خانواده‌ها نمی‌تواند نوجوانان را از خطر اعتیاد آگاه کند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش بی‌بدیل معاونان پرورشی در سطح مدارس گفت: فعالان فرهنگی و پرورشی مدارس باید با جدیت بیشتر در مقابله با اعتیاد گام بردارند و بافرهنگ سازی و ابزارهای قانونی درصدد مقابله با آن بکوشند.

کوچکی نژاد بابیان اینکه اعتیاد با علم و دانش قابل‌جمع نیست، گفت: همه وظیفه‌داریم در جهت ایجاد جامعه پاک و به‌دوراز اعتیاد نقش داشته باشیم و با معرفی مضرات مواد دخانی و افیونی مانع از کاهش سن اعتیاد در کشور شویم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان بابیان اینکه جامعه‌ای که در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت می‌کند نباید شمار معتادین آن افزایش یابد گفت: با کاهش سن اعتیاد و فراگیر شدن فرهنگ مصرف مواد دخانی و افیونی جامعه روبه‌زوال می‌رود و از مسیر اصلی پیشرفت و توسعه بازمی‌ماند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه