زنان فرهنگی حق مهدکودک می‌گیرند

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش از مصوبه هیات عمومی دیوان عدالت اداری در پرداخت حق مهدکودک به زنان شاغل در این وزارتخانه خبر داد.

زنان فرهنگی حق مهدکودک می‌گیرند
به گزارش ۸دی،فرحناز مینایی‌پور گفت: در حال حاضر هفت هزار نفر از زنان شاغل به کار در وزارت آموزش و پرورش که دارای فرزند خردسال، برای دریافت حق مهد کودک، به دیوان عدالت اداری شکایت کرده اند و در برخی از استان‌ها، دیوان عدالت اداری مدیران کل آموزش و پرورش را ملزم به پرداخت حق مهدکودک کرده است.
وی افزود: در بودجه آموزش و پرورش اعتباری از سوی برنامه و بودجه برای پرداخت حق مهدکودک به زنان شاغل در این وزارت خانه دیده نشده است.
مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد آرای صادر شده از سوی دیوان عدالت اداری، پرداخت حق مهدکودک به زنان شاغل در وزارت آموزش در هیات عمومی دیوان بررسی و مصوب شد، تا سازمان برنامه و بودجه مکلف شود اعتبار لازم را در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد و این وزارتخانه نسبت به پرداخت حق مهدکودک زنان شاغل دارای فرزند خردسال اقدام کند.
مینایی پور با اشاره به اینکه این مصوبه به نفع آموزش و پرورش و مادران شاغل در این وزارتخانه است، گفت: مصوبه هیات عمومی دیوان عدالت اداری باید به دولت ابلاغ شود و پس از تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت آن به مادران شاغل اقدام شود.
وی افزود: تعداد زنان شاغل در آموزش وپرورش از بسیاری دستگاه‌ها بیشتر است و برخورداری این زنان از این حق سبب برقراری عدالت خواهد شد و از تبعیض بین کارمندان آموزش و پرورش با سایر کارمندان کاسته خواهد شد.

منبع: نوآوران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه