شهردار رشت: امیدوارم روزی مجوز سرمایه گذاری پس از چند ساعت از ورود سرمایه گذار صادر شود

به گزارش۸دی نشست کمیته سرمایه گذاری شهرداری کلانشهرهای کشور به میزبانی شهرداری کلانشهر رشت صبح امروز با حضور شهردار رشت دکتر نصرتی،رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت،دکتر آبتین مدیر سرمایه گذاری شهرداری تهران و مدیران سرمایه گذاری استان های تهران،اصفهان،همدان،مشهد،و مدیران شرکت های سرمایه گذاری با امضای ۹ تفاهم نامه همکاری و ۱ […]

شهردار رشت: امیدوارم روزی مجوز سرمایه گذاری پس از چند ساعت از ورود سرمایه گذار صادر شود

به گزارش۸دی نشست کمیته سرمایه گذاری شهرداری کلانشهرهای کشور به میزبانی شهرداری کلانشهر رشت صبح امروز با حضور شهردار رشت دکتر نصرتی،رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت،دکتر آبتین مدیر سرمایه گذاری شهرداری تهران و مدیران سرمایه گذاری استان های تهران،اصفهان،همدان،مشهد،و مدیران شرکت های سرمایه گذاری با امضای ۹ تفاهم نامه همکاری و ۱ موافقت نامه در سالن همایش های هتل کادوس رشت برگزار شد.

در ابتدای این نشست مریم گل احضار،رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت، با ابراز امیدواری در جذب سرمایه گذار در رشت بیان کرد: امروز رویکرد جدید شهر رشت در مسیر تحول جذب سرمایه گذاری از طریق اعتماد سازی است، و یکی از این روش ها جذب سرمایه گذار است.

وی شهر رشت به دلیل نزدیکی به کشورهای دریای خزر و تنوع اقلیمی دارای ویژگی های مناسب برای جذب سرمایه گذار عنوان کرد.

در ادامه این نشست دکتر نصرتی شهردار رشت اذعان داشت:خوشحالم هستم که جذاب ترین بخش کار از شهرداری که سرمایه گذاری است این باردر رشت برگزار میشود.

شهردار رشت: فرق شهردار خوب و شهردار بد با فروش شهر و تراکم سنجیده نمی شود/امیدوارم روزی مجوز صدور سرمایه گذاری چند ساعت پس از ورود سرمایه گذار صادر شود

نصرتی ضمن تشکر از دبیرخانه سرمایه گذاری شهرداری ها بیان کرد: در نشست سرمایه گذاری در کیش پیشنهاد میزبانی این اجلاس از سوی شهرداری رشت داده شد  و بعد از آن برای این اجلاس برنامه ریزی کردیم

شهردار رشت تصریح کرد: باید بپذیریم صنعت ساختمان محدود شده و شهر با ویژگی های خود باید برنامه ریزی کند و این نکته مورد اعتقاد مدیران شهری است.و باید قبول کنیم تولید ثروت با شرایط سنتی بوجود نمی آید و شرایط فروش شهر به اتمام رسیده است و فرق شهردار خوب و شهردار بد با معیار فروش شهر و فروش تراکم سنجیده نمی شود.

شهردار کلانشهر رشت اظهار داشت:باید هر شهر را با ویژگی های خود برای ورود سرمایه گذار برنامه ریزی کنیم و اعتقاد داریم تنها راه برون رفت از این شرایط همراهی بخش خصوصی است.

دکتر نصرتی عنوان داشت: تفاهم نامه های منعقد شده در این اجلاس در راستای این هدف است که رشت به مقصد گردشگری برای حداقل هشت ساعت در روز تبدیل شود.

وی با بیان اینکه  حدود ۳۶ میلیون نفر گردشگر در طی سال وارد استان سرسبز گیلان می شوند ابراز کرد: این آماردر مقایسه با شهر مشهد که ۲۲ میلیون زائر در طی سال دارد این رقم بسیار قابل توجه است.

نصرتی ادامه داد: استان گیلان دارای جاذبه های فراوان است و قطعا این جمعیت گردشگر در هر کشوری که وجود داشته باشد قطعا کیفیت زندگی در آن بی نظیر می شد و اگر ما بتوانمیم ماندگاری گردشگر در رشت را به هشت ساعت در روز برسانیم جزو ۱۰ شهر اول جهان خواهیم شد.

نصرتی اذعان داشت:۱۷۰ نوع غذای محلی در این منطقه وجود دارد و باید این ظرفیت را شناسی کنیم  و همچنین میهمانانی که به این شهر سفر میکنند بتوانند از امکانات شهری استفاده کنند.

شهردار رشت شرایط برای حضور سرمایه گذاران در رشت را مهیا و آماده عنوان کرد و افزود: باید در این راستا خلاقیت نشان دهیم و بتوانیم از ظرفیت سرمایه گذاران و بخش خصوصی استفاده کنیم

وی مطرح کرد: شهری که هر لحظه آماده پذیرش گردشگر و مهمان است شهروندانش همیشه در رفاه هستند و مدیریت شهری باید برای اهدافی که شهرونداش در آرامش باشند فعالیت کند.

 

دکتر نصرتی اذعان داشت: حوزه مدیریت شهری باید  برای اهدافی که تولید و درآمد اقتصادی داشته باشد فعالیت کند  و ما باید کاری کنیم که سرمایه گذار اطمینان کند و شرایط صد رصد برای حوزه سرمایه گذار فراهم شود و سرمایه گذار نگران نباشد و اگر سرمایه گذار اطمینان کند که چرخه حمایت استان بالای سرش است وارد این عرصه می شود.

شهردار رشت در پایان سخنرانی خود بیان کرد: امیدوارم با دقت نظر دبیرخانه حوزه سرمایه گذاری شهر رشت به جایگاه واقعی خود برسد.

دکتر نصرتی خاطرنشان کرد: امیدوارم شرایطی فراهم شود روزی فرا برسد که مانند برخی شهرها که موتور مولد توسعه هستند و می گویند ” می توانیم مجوز سرمایه گذاری را در ۲ ساعت یا ۸ ساعت برسیم” ما نیز به آن جایگاه برسیم.

وی با اشاره به اینکه زمانی متوسط صدور مجوز سرمایه گذاری در ایران ۱۶ ماه طول می کشید عنوان دشت: امیدوارم روزی مجوز صدور سرمایه گذار پس از چند ساعت ورود سرمایه گذار صادر شود و این آرزو دور از دسترس نیست.

شکریه: باید رشت دومی ایجاد شود

در ادامه این نشست شکریه عضو شورای اسلامی شهر رشت  اذعان داشت:یکی از خصیصه های شهرداری رشت دید برون مرزی است و این شرایط و استعداد در احداث بیمارستان تخصصی،احداث شهربازی،و داشتن مخافر و مشاهیر در شهر توانایی و ظرفیت را دارد که در جای جای خود مردم ایران را می تواند پذیرا باشد.

وی استان گیلان را بهترین موقعیت کشور برای سرمایه گذاری دانست و یادآور شد: استان گیلان از نظر موقعیت جغرافیایی،شرایط اقلیمی و کانال ارتباطی ایران با آسیا و اروپا بهترین شرایط را دارد.

نماینده شورا در سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت با بیان اینکه به رشت دوم نیازمند هستیم گفت: باید با کمک سرمایه گذاران رشت جدید و فاز جدیدی از رشت ایجاد شود.

شکریه خاطرنشان کرد: برای موفقیت سرمایه گذار باید اتحاد و انسجام میان بخش های مختلف شهرداری و شورا حاکم باشد و همچنین شهردار و مدیران شهری باید از امنیت شغلی برخوردار باشند.

امیرحسین علوی: رشد سرمایه گذاری از برنامه ها و اهداف ما در سال ۹۷ است

سید امیر حسین علوی، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این نشست با بیان این باید برای شهرهای کوچک سهم بیشتری قرار گیرد عنوان کرد:بنده هر وقت در جمعی از کلانشهرها حضور پیدا کردم دید بسیار خوبی داشته ام و نظر و درخواست من این است که باید شهرهای کوچک سهم بیشتری دریافت کنند.

وی افزود: باید منابع درآمد شهرداری تسهیل و احقاق حق شود که سهم شهرهای کوچک به رسمیت شناخته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت: کلانشهرها این نشست ها را فصلی برگذار میکنند و این بار این اجلاس به میزبانی شهرداری رشت برگزار شد و این اتفاق فرآیندی را به دنبال دارد و این تدبیر وجود دارد که شهر به سمت صنایع پاک برود،

علوی تاکید کرد: ما در شهر رشت باید به سمت رشد سرمایه گذاری می رویم و این جزء برنامه ها و اهداف ما در سال ۱۳۹۷ می باشد و ما این درخواست را از تک تک عزیزان داریم که با نگاه خود شهر رشت را ظرفیت شناسی کنند و همچنین اگر داشته های خود را به اشتراک بگذاریم قطعا میتوانیم ایران اسلامی موفقی داشته باشیم.

منبع: صبح رشت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه